PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Liepos 16 d. 11:40

Tūkstančius kainuojantis gatvių remontas užprogramuoja avarines situacijas

Šiauliai

J. Basanavičiaus g. atkarpoje borteliai nuo sunkiasvorio transporto juodi, nubrozdinti ir nudaužyti, nes dvi sunkiasvorės mašinos neprasilenkia. Jos netelpa, traukiasi į kraštą ir vietomis net išlaužti borteliai. (Audronio Rutkausko nuotraukos).

Asta ŠiukšterienėŠaltinis: Savaitraštis „Etaplius“


240408

Kapitaliniu Jono Basanavičiaus g. remontu besistebintys gyventojai kreipėsi į Šiaulių savivaldybę, ar nereikėtų darbų stabdyti ir koreguoti projekto. Esą jau dabar matyti, kad gatvė taip susiaurinta, jog sunkiasvorės mašinos vietomis nudaužė ir net nuvertė bortelius. Savivaldybės specialistai tvirtina, kad viskas atliekama pagal normatyvus, didinant saugumą.

Remontas dar nebaigtas, o bortai jau išvartyti

Šiauliečiai vairuotojai susirūpinę tuo, kaip organizuojamas gatvių remontas Šiauliuose: esą mašinų srautas vis didėja, eismo pralaidumas lėtėja, o gatvės remontuojamos taip, kad važiuojamoji dalis esą siaurėja.

„J. Basanavičiaus g. atkarpoje, kuri yra nuo „Bodesos“ iki pat Šiaulių miesto ribos ženklo ties Kulpės upeliu, darbininkai yra sudėję bortelius. Jau dabar borteliai nuo sunkiasvorio transporto visi juodi, nubrozdinti ir nudaužyti, nes dvi sunkiasvorės mašinos neprasilenkia. Jos netelpa, traukiasi į kraštą ir vietomis net išlaužti borteliai. Kai lengvoji mašina nori prasilenkti su sunkiasvore, kažkuris vairuotojas irgi turi sustoti. Kelias dar nesutvarkytas, o jau problemos“, – pasakoja Tadas, kasdien važinėjantis iš Šiaulių į Sutkūnus.

Kita problema – pasigesta lietaus kanalizacijos, drenažo ar kokio nors kitokio vandens nubėgimo. „Jei dedami borteliai, turi būti įrengiamas lietaus vandens nubėgimas ar kažkoks drenažas. O ten – nieko. Ten jau ir taip po liūties stovėdavo vanduo. Dabar, sudėjus bortelius, turėsime baseiną“, – kalba vyras.

999c2a0e09f08ee36783e5a08a4e37ae97c32693.webp

Kreipėsi į Savivaldybę

Tadas stebisi, kas sugalvojo siaurinti arterinį kelią, kuris yra vienas iš įvažiavimų į Šiaulius ir juo naudojasi daug sunkiasvorio transporto, taip pat ir priemiesčio gyvenviečių – Sutkūnų, Vinkšnėnų, Bridų, Gruzdžių – gyventojai.

Net kyla įtarimas, kad projektuotojai darbų planą parengė, sėdėdami prie kompiuterio, ir neišbandė, kaip realiai po remonto pasikeis eismas: „Kyla įtarimas, kad Šiaulių savivaldybės eismo planavimo sektoriaus darbuotojai net neturi vairuotojo pažymėjimo. O gal viską daro vien tik popieriuje, net nevažiuojant į vietą. Gal jie tik paleidžia simuliatorių kompiuteryje, kuris paskaičiuoja, kad viskas gerai. O kad realiai viskas yra kitaip – niekam neįdomu.

Savivaldybė pati gali išbandyti: „Busturas“ yra Savivaldybės įmonė, gali paleisti du autobusus važiuoti priešingomis kryptimis ir pažiūrėti, kaip jie prasilenkia posūkyje. Jie fiziškai ten neprasilenks – kažkuris vienas turės kliudyti bortelius ar veidrodžiais daužytis. Užprogramuota, kad tame posūkyje nuolat bus eismo įvykių.“

Savivaldybės specialistai tvirtina, kad visi gatvės sprendinių techniniai parametrai atitinka teisės aktų reikalavimus, o projektuotojai esą tikrai buvo nuvykę į vietą.

„Suprantu, kad visa tai daroma dėl eismo saugumo: siaurina tas gatves, kad mažėtų greitis, bet turi būti kažkokios loginės ribos. Pažįstamas kelininkas iš „Šiaulių plento“ pasakoja, kad darbininkai juokiasi: „Su logika prasilenkia, bet mums liepė daryti – tai dirbame. Paskui tvarkysime – mums vėl mokės pinigus“, – sako gyventojas.

J. Basanavičiaus g. atkarpos nuo Vaidoto g. iki miesto ribos kapitalinis remontas kainuoja 1 415,3 tūkst. Eur.

Sutkūnų gyventojai, susirūpinę, ar nebūtų naudingiau darbus stabdyti, jau kreipėsi į Savivaldybę. Jos atstovai esą pažadėjo nuvykti į vietą ir įvertinti situaciją.

6e9b042e0e4b56191c7adeb17fde61db22b6c726.webp

Po skundo naujus bortus demontuos

Savivaldybės specialistai skundą išanalizavo ir jokių pažeidimų nenustatė. Pagal projektą, gatvės važiuojamoji dalis nesiaurėja, o tik atsiranda borteliai, kurie nebeleidžia manevruoti, užvažiuojant ant kelkraščio. Todėl vairuotojams tenka sulėtinti greitį, kad prasilenktų tvarkingai – esą taip ir turi būti dėl eismo dalyvių saugumo.

„J. Basanavičiaus gatvė yra C kategorijos. Tokių gatvių eismo juostų plotis 3 metrai – koks ir yra J. Basanavičiaus gatvės plotis minimame ruože. Atkreipiame dėmesį, kad statybos darbų metu J. Basanavičiaus gatvės važiuojamosios dangos plotis nėra nei platinamas, nei siaurinamas, o išlaikomi buvę gatvės parametrai. Tiesiog, įrengus gatvės bortus, važiuojamoji dalis susiaurėjo vizualiai“, – gatvės siaurinimą neigia Šiaulių savivaldybės Infrastruktūros poskyrio vedėja Daiva Mačernė.

Vis dėlto Šiaulių savivaldybės administracija nusprendė atsižvelgti į gautus vairuotojų nusiskundimus – bortus demontuos. „Buvo priimtas sprendimas demontuoti bortus, jų vietoje įrengiant kelkraštį, kuris vizualiai platins gatvės važiuojamąją dangą“, – rašoma Savivaldybės atsakyme.

Gatvių siaurinimas – dėl saugumo

Gyventojai beda pirštu ir į daugiau, anot jų, neracionalių gatvių remonto pavyzdžių Šiauliuose. Siaurinama Radviliškio g. Zokniuose, nes pėsčiųjų saugumui labai trūko pėsčiųjų tako, kuris dabar įrenginėjamas. Bet vėlgi, anot vairuotojų, važiuojamosios kelio dalies sąskaita. O ta gatve važinėja sunkiasvoris transportas į pramoninę zoną, kurioje daug gamybos ir logistikos įmonių (LEZ).

„Jau takas padarytas. Suprantu: daug žmonių ten vaikšto – jis reikalingas, bet jei į kitą pusę gatvės neplatins, važiuojantys autobusai neprasilenks. Tie, kurie planuoja pokyčius, nepaskaičiuoja, kad realiai neužtenka vien to pločio, kokio yra pati transporto priemonė – juk yra ir veidrodėliai, ir reikia bent šiek tiek vietos“, – sako vairuotojas Tadas.

Radviliškio g. atkarpą nuo Vilniaus g. iki maždaug Radviliškio g. 78-ojo namo iš tiesų nutarta susiaurinti tam, kad būtų įrengtas šaligatvis pėstiesiems. Ten buvo labai nesaugu, todėl būtina. O reikiami trys metrai pločio kiekvienai eismo juostai išlaikomi.

„Projekto sprendiniuose numatyta gatvės važiuojamąją dalį susiaurinti iki ne mažiau kaip 6 m pločio tam, kad būtų galima įrengti techninių reglamentų reikalavimus atitinkantį šaligatvį su skiriamąja juosta. C kategorijos gatvių (Radviliškio g. C kategorijos) eismo juostų plotis – 3 metrai“, – patvirtina ir reikalavimus primena D. Mačernė.

Minėtos Radviliškio g. atkarpos remonto kaina – 410,6 tūkst. Eur.

82767d583e6800278533ca1b341d4325106c38d6.webp

Eismo patogumas – vairuotojų kultūros reikalas

Sunkiasvorio transporto vairuotojams Radviliškio g. problemų kilti neturėtų, nes toje atkarpoje krovininio transporto, didesnio kaip 3,5 tonų, eismas draudžiamas. O visa kita – pačių vairuotojų saugaus eismo įpročiai ir kultūra kelyje.

„Ties Vilniaus ir Radviliškio g. sankryža numatytas įsukimo spindulys yra R12, kuris, atsižvelgiant į gatvių kategorijas, parinktas maksimalus. Todėl įsukimo ir prasilenkimo patogumas priklausys tik nuo pačių vairuotojų vairavimo patirties, pasirinkto greičio bei vairavimo įpročių“, – sako specialistė.

Panaši situacija Šiauliuose jau buvo Gegužių–Baltų g. sankryžoje, kur, tik įrengus eismo saleles, sunkvežimiai ne sykį buvo kliudę ir nunešę ženklus jose.

Tikrosios eismo sąlygos pasijus, galutinai pabaigus darbus. Iki tol vairuotojams teks pakentėti.

„Atkreipiame dėmesį, kad darbų vykdymo metu yra atitvertas platesnis važiuojamosios dalies ruožas bei plačiau išardyta asfalto danga dėl lietaus nuotekų tinklų klojimo, bortų įrengimo ir neatitinka būsimos važiuojamosios dalies pločio. Todėl dabartinė eismo situacija neturėtų būti vertinama kaip galutinė“, – sako D. Mačernė.