Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
EtapliusŠaltinis: Reklaminis turinys
Maža detalė, didelė įtaka
Nors variklio pagalvės nėra įtrauktos į populiariausių keičiamų dalių sąrašus, jos atlieka labai svarbų vaidmenį. Šios detalės tarsi tylūs amortizatoriai – jos jungia variklį su kėbulu ir sugeria vibraciją, kuri atsiranda dėl darbo ciklų, sprogimų degimo kameroje ir net nedidelių posūkių ar stabdymo momentų.
Kai jos nusidėvi, pasekmės jaučiamos visame automobilyje. Staiga važiuojant pradeda vibruoti vairas, pavaros jungiasi šiek tiek „šiurkščiau“, o stovint prie šviesoforo per sėdynę jaučiamas lengvas drebulys. Tai nėra kosmetinis trūkumas – ignoruojant problemą, laikui bėgant kenčia ir kitos sistemos.
Kodėl jos susidėvi?
Priežastys gali būti kelios: natūralus nusidėvėjimas (ypač jei automobilis turi daugiau nei 150 000 km), prastos kokybės keliai, agresyvus vairavimas ar net alyva, kuri lašėdama iš variklio ilgainiui pažeidžia pagalvių gumines dalis. Alyva, kuri neatlieka savo funkcijų arba teka ten, kur neturėtų, tampa tarsi tylus priešo agentas – nedidelis nutekėjimas gali iš vidaus ardyti medžiagas, kurios turi atlaikyti mechaninę įtampą.
Simptomai, kurių nevertėtų ignoruoti
Dauguma vairuotojų nesureikšmina pirmųjų ženklų – triukšmo įsijungus pirmai pavarai ar neįprastai stipraus variklio sujudėjimo. Tačiau yra dar vienas nemalonus simptomas – kai važiuojant lyg ir viskas gerai, bet sustojus automobilis staiga ima „dusti“, tarsi netekęs atramos. Tai dažnai signalizuoja, kad viena ar kelios variklio pagalvės nebeatlieka savo funkcijos.
Be to, tam tikrose situacijose, ypač dyzeliniuose varikliuose, pažeistos pagalvės gali lemti netolygų variklio darbą, nes jėgos pasiskirstymas tampa nebalansuotas, o tai ilgainiui paveikia net kuro sąnaudas.
Nuo vibracijos iki triukšmo – kas vyksta salone?
Kai vibracija tampa nuolatiniu palydovu, tai nėra tik nepatogumas. Nuolatinis kūno kontaktas su vibracijomis ilgainiui sukelia nuovargį, mažina koncentraciją kelyje, o kai kuriais atvejais gali paveikti net psichologinę būklę. Ypač tai aktualu tiems, kurie automobilyje praleidžia daug valandų – kurjeriams, vairuotojams, važinėjantiems tarp miestų, ar šeimoms, kurios renkasi automobilį kaip pagrindinę susisiekimo priemonę.
Kita dažna problema – triukšmas. Gali atrodyti, kad duslintuvas ar variklis pradėjo veikti garsiau, bet iš tiesų tai tik dėl to, kad variklio vibracijos nėra efektyviai slopinamos. Tokiu atveju ir salono garso izoliacija ima „skambėti“ kitaip.
Kada keisti ir ką rinktis?
Variklio pagalvės – tai ne ta detalė, kurią keičiate profilaktiškai kas 10 ar 20 tūkst. kilometrų. Tačiau jei jaučiate bent vieną iš aukščiau aprašytų simptomų, verta nuvažiuoti į servisą ir atlikti jų būklės patikrą. Patyrę meistrai dažnai gali įvertinti pagalvių būklę vien tik vizualiai arba perbandydami variklį apkrovoje.
Renkantis naujas pagalves, rekomenduojama nesivaikyti pigiausio varianto – net nedidelis medžiagos skirtumas gali paveikti tarnavimo laiką. Geriausia rinktis dalis, kurios atitinka gamintojo rekomendacijas arba yra patikimo tiekėjo – būtent tokios detalės ne tik ilgai tarnauja, bet ir grąžina automobilio elgseną į įprastas vėžes.
Reklama