PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2024 m. Gegužės 29 d. 12:45

Tikros greičio viršijimo istorijos perkeltos į virtualią realybę

Lietuva

„Via Lietuva“ nuotr.

EtapliusŠaltinis: Pranešimas spaudai


302765

Valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir modernizavimą vykdanti įmonė „Via Lietuva“, siekdama atkreipti visuomenės dėmesį į greičio keliuose viršijimo problemą, pradeda saugaus eismo kampaniją „Saugi kelionė – bendras tikslas“. Kampanijos metu viršyto greičio pasekmės ir tikros nukentėjusiųjų istorijos bus perkeltos į virtualią realybę.

Šiais metais keliuose – rekordinis saugos inžinerinių sprendimų skaičius

Lietuvoje dažniausia eismo įvykių priežastis yra viršytas leistinas maksimalus važiavimo greitis. Tokių eismo įvykių pasekmės – žuvę ar sunkiai sužalojami žmonės. Vis dėlto, nepaisant skaudžių pasekmių, beveik 9 iš 10 vairuotojų valstybinės reikšmės keliuose Lietuvoje yra linkę viršyti greitį keliuose. Tokie rezultatai gauti šiais metais „Via Lietuva“ užsakymu atliktos reprezentatyvios visuomenės nuomonės apklausos metu.

„Saugumo keliuose didinimas yra svarbiausias mūsų prioritetas. Tam, kad kuriama ir vystoma valstybinės reikšmės kelių infrastruktūra būtų saugi – diegiame įvairias eismo saugumo inžinerines priemones bei rūpinamės kritinės būklės kelių infrastruktūros atnaujinimu. Šiais metais valstybinės reikšmės kelių tinkle jau vykdomi ar planuojami pradėti 30 tiltų ir viadukų remonto darbai, tvarkomi didžiausio eismo intensyvumo ir blogiausios būklės kelių ruožai, pertvarkomos ir naujai įrengiamos pėsčiųjų perėjos, įrengiami greičio mažinimo kalneliai, tiesiami dviračių ir pėsčiųjų takai. Vis dėlto lemiamas saugios kelionės veiksnys ¬– eismo dalyvis, jo elgesys, todėl svarbu ir šviesti visuomenę apie dažniausią eismo įvykių priežastį – viršytą leistiną važiavimo greitį ir jo pasekmes,“ – kampanijos pristatymo renginyje teigė „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Šiais metais „Via Lietuva“ valstybinės reikšmės keliuose planuoja įrengti rekordinį skaičių saugos inžinerinių priemonių per paskutinius kelerius metus. Šiemet šalies keliuose numatyta įrengti ar atnaujinti 360 pėsčiųjų perėjų, įrengti 83 greičio mažinimo kalnelius, nutiesti apie 40 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Eismo saugą užtikrinančios priemonės diegiamos ir sankryžose bei ruožuose, kuriuose yra užfiksuotos „juodosios dėmės“. 2024-aisiais kiekvienai nustatytai juodajai dėmei pašalinti suplanuoti individualūs sprendimai. Visų šių darbų tikslas – saugesnės eismo dalyvių kelionės.

Greičio keliuose neviršijantys nurodo vos 11 proc. vairuotojų

Pagal šiais metais sausio mėn. atlikto vairuotojų elgsenos tyrimo rezultatus, tik 11 proc. vairuotojų nurodo, kad važiuodami valstybinės reikšmės keliais niekada neviršija leistino maksimalaus važiavimo greičio. Didžiausia dalis nurodžiusių niekada neviršijantys greičio valstybinės reikšmės keliuose gyvena Šiaulių apskrityje (19 proc.), mažiausia – Vilniaus apskrityje (8 proc.).

Remiantis atlikta apklausa, teigiančių, kad greitį viršija labai dažnai – nurodo 9 proc. respondentų. Didžiausia tokių vairuotojų dalis – Vilniaus apskrities gyventojai (12 proc.). Mažiausia – Panevėžio apskrityje gyvenantys respondentai (5 proc.).

Net 83 proc. apklaustųjų nuomone, dažniausia eismo įvykių priežastis – neatsakingas eismo dalyvių elgesys bei Kelių eismo taisyklių nesilaikymas (KET), tačiau tik 11 proc. laikosi taisyklių, t. y. niekada neviršija leistino maksimalus greičio.

Apklausos duomenimis, rinktis saugų važiavimo greitį vairuotojus skatina eismo įvykio baimė (46 proc.), keliuose įrengti greičio matuokliai (36 proc.), baimė prarasti vairuotojo pažymėjimą (27 proc.).

Viršyto greičio pasekmės – virtualioje realybėje

„Via Lietuva“ inicijuojama eismo saugos kampanija bus siekiama paskatinti vairuotojus susimąstyti apie galimas KET nesilaikymo pasekmes, pagrindinė kampanijos priemonė – pagal realiai įvykusius eismo įvykius, kuriuos papasakojo juose dalyvavę ir nukentėję eismo dalyviai, sukurti ir į virtualią realybę perkelti vaizdo siužetai. Trimatėje erdvėje atkurtos istorijos suteiks galimybę realiai pajusti tai, ką jautė eismo įvykių dalyviai ir kokias skaudžias pasekmes teko jiems išgyventi dėl viršyto važiavimo greičio.

Virtualios realybės siužetuose atkuriami Algimanto ir Karolio patirti eismo įvykiai. Po šių lemtingų eismo įvykių, kurių pagrindinė priežastis buvo viršytas leistinas važiavimo greitis, jiems teko gyvenimą pradėti iš naujo – Algimantas patyrė stuburo traumą ir gali judėti tik neįgaliojo vežimėlyje, Karolis neteko kojos ir nebegalėjo tęsti karininko karjeros. Nors dabartinis jų gyvenimas klostosi puikiai – abu jie turi mėgstamus darbus, veiklas, tačiau jie kalba ir apie prarastas galimybes, apie gyvenimą iki ir po eismo įvykių.

Į virtualią realybę perkeltos istorijos bus perduotos VĮ „Regitra“ padaliniams, įsikūrusiems didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Taip pat planuojama, jog į virtualią realybę perkeltos tikros istorijos iki šių metų pabaigos suplanuotų renginių metu, bendradarbiaujant su šalies savivaldybėmis, bus parodytos didžiojoje dalyje Lietuvos miestų.

Virtualioje realybėje atvaizduotas realias greičio viršijimo istorijas galima peržiūrėti ir internetinėje „Via Lietuva“ kampanijos svetainėje www.saugioskelionės.lt.