PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Spalio 18 d. 13:55

Priimtas sprendimas – Panevėžyje bus tarptautinė keleivinė „Rail Baltica“ stotis

Panevėžys

Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: BNS


281044

Susisiekimo ministerija patvirtino europinės vėžės „Rail Baltica“ Panevėžio geležinkelio mazgo sprendinį su tarptautine keleivių stotimi vakarinėje miesto dalyje, šalia aplinkkelio bei su papildomu miestą kirsiančiu ruožu.

Taip pat numatyta vėžę patraukti arčiau siaurojo geležinkelio – tai leis išsaugoti anksčiau numatytus nugriauti 23 privačius namus, trečiadienį pranešė ministerija.

„Europinę vėžę patraukus arčiau siaurojo geležinkelio būtų išsaugomi į planuojamos vėžės teritoriją patenkantys 23 pastatai Panevėžio rajone. Numatomi sprendiniai bus papildomai vertinami ir tikslinami kitame, konkretizuotų sprendinių, etape“, – pranešime teigė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ projektų įgyvendinimo vadovas Mantas Kaušylas.

Pasak jo, bendradarbiaujant su institucijomis rastas kompromisas, kuris išsaugos siaurąjį geležinkelį, o jo teritoriją bus galima panaudoti tiesiant europinę vėžę.

„Diskusijos bus tęsiamos siekiant geriausių sprendimų tiek vietos gyventojams, tiek visai Lietuvai“, – teigė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.

Pagal patvirtintą alternatyvą netoli Berčiūnų kaimo planuojama krovininė stotis, o šalia Gustonių kaimo – keleivinė stotis. Šioje vietoje taip pat suplanuotas infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės.

Rugpjūtį kelios dešimtys Panevėžio miesto ir rajono gyventojų buvo išreiškė nepritarimą projekto rengėjų siūlytam geležinkelio mazgo sprendiniui, pagal kurį buvo numatyta nugriauti iki 25 gyvenamųjų namų bei nusavinti sklypus. Dėl to 35 gyventojai savivaldybėms, Seimui, Vyriausybei bei Prezidentūrai išsiuntė raštą ir siūlė rinktis kitą sprendinį, pagal kurį keleivių stotis būtų statoma Gustonyse.

Tuo metu miesto savivaldybės bei regiono verslo atstovai palaikė brangiausią prioritetinę alternatyvą. Jų teigimu, keleivinei stočiai iškilus arčiau miesto centro galėtų augti visas regionas, ateitų papildomų investicijų, būtų plečiamas turizmas.

Be Panevėžio, dar trys tarptautinės „Rail Baltica“ stotys numatomos Vilniuje ir Kaune.

Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.