PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualu2022 m. Birželio 30 d. 08:11

TGS primena: sumaištis oro uostuose tęsiasi, o komandiruotės toje pačioje „lentynoje“ kaip ir atostogos

Lietuva

EtapliusŠaltinis: Etaplius.lt


238879

Atidėti arba visiškai atšaukti skrydžiai – tokia situacija šiuo metu tvyro daugelyje oro uostų, nepriklausomai nuo oro linijų. Besitęsiantis chaosas griauna ne tik atostogų, bet ir verslo kelionių planus. „TGS Baltic“ advokatų kontoros partneris, transporto industrijos grupės vadovas Gytis Kaminskas sako, kad nesvarbu, kokiu tikslu keliaujama, galioja tos pačios taisyklės ir svarbiausias patarimas – pasidomėti ir žinoti savo teises.

Atšauktas skrydis ne tik nemalonu, gadina nuotaiką, bet taip pat gali būti kaltas ir dėl praleistos komandiruotės ar verslo susitikimo. Nepaisant to, kokiais tikslais keliaujama advokatas G. Kaminskas akcentuoja, kad dėl praleistos komandiruotės tikėtis kažkokių papildomų kompensacijų nereikėtų.

„Keleivių apsaugos elementai yra įtvirtinti europiniu mastu ir tai, manau, padaryta visai neblogai. Vis dėlto jeigu neįvyko verslo kelionė papildomų kompensacijų tikėtis yra pakankamai sunku. Ją prisiteisti būtų galima tik teisminiu keliu, tačiau praktika priteisiant reikšmingas sumas Lietuvoje dar nėra suformuota ir, vargu, ar bus“, – ieškančius, ko imtis dėl praleistos verslo kelionės ramina G. Kaminskas.

Keliautojas yra laikomas fiziniu asmeniu ir ginamas pagal ES keleivių teisių reglamentą bei oro susisiekimo reglamentus. Šie teisės aktai suteikia teisę kreiptis priklausomai nuo skrydžio atidėjimo laiko, jo ilgio ar kitų aplinkybių. „Nors mums tai pakankamai svarbu, tačiau ar tai verslo kelionė, ar atostogos – teisiškai nėra skirtumo. Verslas siųsdamas į komandiruotę naudojasi tokiomis pačiomis teisėmis kaip ir bet koks kitas keleivis skrendantis tuo pačiu maršrutu ir tuo pačiu lėktuvu“, – pabrėžia „TGS Baltic“ partneris.

Daugiau domėtis

Visos su skrydžiu susijusios informacijos pateikimas keleiviams yra skrydžių bendrovės pareiga, ji turi informuoti, kiek skrydis yra atidėtas, o jeigu atšauktas, kokiu alternatyviu maršrutu keleivis gali pasiekti kelionės tikslą ar atgauti prarastus pinigus. Vis dėlto visuomet naudinga ir patiems keleiviams išmanyti savo teises.

Pasak G. Kaminsko, atšaukus ar atidėjus skrydį keleivius labiausiai kankina nežinia, todėl geriausia, ką gali padaryti skrydžių bendrovės tokiu atveju – kuo detaliau informuoti, kokių veiksmų keleivis turėtų imtis, ko tikėtis, kas planuojama. Nukėlus skrydį mokama kompensacija, kuri priklauso nuo to, kiek ir kokiomis sąlygomis tas skrydis yra atidėtas.

Dažniausiai nukėlus skrydį advokato paslaugų, norint gauti kompensaciją, neprireikia. Kaip pastebi G. Kaminskas, šios procedūros yra gana paprastos ir įkandamos vartotojams, be to veikia įmonės, kurios tuo užsiima (tokiu atveju dažnai yra taikomas komisinis mokestis, tačiau pačiam vartotojui nereikia gilintis į teisinius klausimus).

Jeigu vis dėlto kompensacijos būtų nuspręsta reikalauti teismo keliu, gali būti kompensuojamos ir teismo išlaidos. „Teismai tenkindami skundus, sprendžia teismo išlaidų priteisimo klausimą ir atsižvelgdami į bylos sudėtingumą priteisia tam tikrą sumą keleiviui patekusiam į bėdą, įpareigoja vežėją padengti visas arba dalį sumokėtos advokatui sumos“, – paaiškina G. Kaminskas.

Keliaujantiems ne ES, advokatas rekomenduoja pasidomėti konkrečioje vietovėje galiojančiais teisės aktais ir kompensacijos gavimo galimybėmis.

Šiuo metu dėl darbuotojų trūkumo ir didelio oro uostų užimtumo, nemažai lėktuvų vėluoja, skrydžiai yra atidedami ar apskritai atšaukiami. Keliautojai raginami dar prieš skrydį pasidomėti savo teisėmis, atidžiai sekti skrydžio informaciją, dėl didelio oro uosto užimtumo rekomenduojama į juos atvykti likus bent dviems valandoms iki skrydžio.

Remiamas turinys