Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
„Tesla“ / Pexels
Emilija FerdmanaitėŠaltinis: ELTA
Pirmąjį ketvirtį 27 šalių bloke „Tesla“ pardavimai sumažėjo 45 proc. – buvo parduota vos daugiau nei 36 tūkst. vienetų, pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija.
Vien kovą jie smuko 36 proc., patirdami didžiausią krytį tarp visų automobilių grupių, įtrauktų į asociacijos ataskaitą – nepaisant to, kad bendrame elektromobilių segmente fiksuotas augimas.
„Tesla“ salonai Europoje ir Jungtinėse Valstijose tapo vandalizmo, demonstracijų ir boikoto raginimų taikiniais, reaguojant į viešųjų paslaugų sektoriaus darbo vietų mažinimą, kurį E. Muskas įvedė kaip artimas D. Trumpo patarėjas.
Antradienį bendrovė pranešė apie 71 proc. pelno sumažėjimą pirmąjį ketvirtį, signalizuodama apie smūgį paklausai, kurį esą lėmė „permainingos politinės nuotaikos“.
Bendrovė uždirbo 409 mln. dolerių pelną, tačiau jos pajamos sumažėjo 9 proc. iki 19,3 mlrd. dolerių.
E. Muskas tuojau pat paskelbė, kad gegužę mažiau darbuosis D. Trumpo administracijoje ir sutelks visą dėmesį į „Tesla“.
Automobilių tarifai
Kovinga D. Trumpo prekybos politika sukėlė susirūpinimą automobilių sektoriuje po to, kai jis pristatė 25 proc. tarifus į JAV importuojamiems automobiliams, siekdamas paskatinti JAV gamybą.
„Neapibrėžtumas automobilių ir energetikos rinkose toliau didėja, kadangi sparčiai kintanti prekybos politika neigiamai veikia pasaulinę tiekimo grandinę ir „Tesla“ bei mūsų konkurentų kaštų struktūrą“, – pranešė „Tesla“ antradienį.
„Ši dinamika, kartu su permainingomis politinėmis nuotaikomis, artimiausiu metu gali daryti reikšmingą poveikį mūsų produktų paklausai.“
Kaip dar vieną kliūtį „Tesla“ nurodė tarifus, o analitikai kaip vieną iš iššūkių, su kuriais susiduria bendrovė, paminėjo senstelėjusį transporto priemonių portfelį.
„Tesla“ patikino planuojanti pristatyti naujų automobilių, „įskaitant prieinamesnius modelius“, jau pirmoje 2025 m. pusėje.
Analitikai įspėja, kad E. Musko vaidmuo „Vyriausybės efektyvumo departamente“ galėjo reikšmingai pakenkti „Tesla“ prekės ženklui – departamentas gavo prieigą prie vyriausybinės duomenų bazės, kurioje saugoma jautri asmeninė informacija, ir atleido tūkstančius darbuotojų.
ES elektromobiliai
Elektrinių transporto priemonių pardavimai augo keliose ES šalyse, įskaitant Vokietiją, taip pat ir ne ES narėje Didžiojoje Britanijoje, pranešė ACEA – tačiau elektromobiliai vis tiek sudarė vos 15 proc. automobilių rinkos.
Siekdama kovoti su klimato kaita, ES pristatė ambicingus išmetamųjų teršalų mažinimo tikslus – tai turėtų reikšti automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimo nutraukimą iki 2035 m.
Tačiau ACEA generalinė direktorė Sigrid de Vries spaudos pranešime pabrėžė „nuolatinį atotrūkį tarp ambicingų dekarbonizacijos tikslų ir „realybės dušo“, t. y. lėtesnio nei tikėtasi elektromobilių populiarėjimo“.
„Labai svarbu, kad politikos formuotojai prioritetą teiktų priemonėms, kurios skatintų palankią ekosistemą – nuo įkrovimo infrastruktūros iki fiskalinių paskatų: tokiu atveju perėjimas prie nulinių emisijų transporto priemonių galėtų reikšmingai paspartėti“, – sakė ji.
Hibridiniai automobiliai užima didžiausią ES rinkos dalį – 36 proc., palyginus su 29 proc. tik benzinu varomų automobilių.
Bloko automobilių pramonę krečia krizė, kurią sukėlė dideli gamybos kaštai, lėtas perėjimas prie elektromobilių ir suaktyvėjusi Kinijos konkurencija.
Kai kurie gamintojai skundžiasi, kad perėjimas sunkesnis nei tikėtasi, nes vartotojai dar nėra pasirengę elektrinėms transporto priemonėms, kurios reikalauja didesnių pradinių išlaidų, be to, trūksta platesnės naudotų elektromobilių rinkos.
E. Muskas antradienį pakartojo savo optimistinį nusiteikimą „Tesla“ atžvilgiu ilgalaikėje perspektyvoje, pabrėždamas jos lyderystę pagrindinėse augimo srityse – turėdamas omenyje robotiką, autonominį vairavimą ir dirbtinį intelektą.