PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2025 m. Liepos 16 d. 10:20

Telšių rajone – triskart daugiau šimtukų

Telšiai

Egzaminas / ELTA

EtapliusŠaltinis: Telšių rajono savivaldybė


373949

Šių metų brandos egzaminų rezultatai Telšių rajone atskleidė dvejopą tendenciją. Viena vertus, bendras pasirinktų egzaminų išlaikymo procentas sumažėjo – nuo 95,6 proc. pernai iki 91,07 proc. šiemet. Kita vertus, šimtukų skaičius šoktelėjo daugiau nei tris kartus – nuo 18 iki 62.

Šiemet egzaminus laikė 269 abiturientai, iš viso pasirinkę net 1277 egzaminus. Populiariausi liko lietuvių kalbos ir literatūros bei anglų kalbos egzaminai, o sunkiausiai sekėsi matematikos (B), fizikos bei bendrojo kurso lietuvių kalbos egzaminuose. Rezultatai rodo, kad mokiniams dažniausiai pasisekė kalbų ir socialinių mokslų srityse, o daugiau sunkumų kilo laikant tiksliųjų mokslų egzaminus.

Daugiausia abiturientų rinkosi laikyti lietuvių kalbos ir literatūros (A) bei užsienio (anglų) kalbos egzaminus (po 231). Antroje vietoje pagal populiarumą – matematikos (A) egzaminas (160 pasirinkimų). Šie egzaminai populiariausi kiekvienais metais. Mažiausiai abiturientų laikė užsienio (vokiečių) kalbos (1), ekonomikos ir verslumo (14), fizikos (31) egzaminus. Egzaminų pasirinkimai rodo pastaraisiais metais stebimą tendenciją: mokiniai atsargiau renkasi tiksliuosius mokslus, ypač jei jie nėra susiję su jų planuojama studijų kryptimi.

Šiais metais sėkmingiausi Telšių rajono abiturientams buvo šie egzaminai: informatikos ir užsienio (vokiečių) kalbos egzaminus išlaikė visi mokiniai, geografijos egzaminą – 99,32 proc., užsienio (anglų) kalbos – 96,54 proc., istorijos – 95,15 proc. mokinių. Sunkiausiai rajono abiturientams šiemet sekėsi matematikos (B) (neišlaikė 45,33 proc.), fizikos (neišlaikė 19,35 proc.), lietuvių kalbos ir literatūros (B) (neišlaikė 18,12 proc.), ekonomikos ir verslumo (neišlaikė 14,25 proc.) egzaminai. Šie duomenys rodo, kad geriausiai abiturientai pasirodė kalbų ir socialinių mokslų srityse, o didžiausių sunkumų jiems kilo tiksliųjų mokslų ir bendrojo kurso lietuvių kalbos egzaminuose. Tai signalizuoja apie poreikį skirti daugiau dėmesio šių sričių mokymui bei individualiai pagalbai mokiniams ruošiantis egzaminams.

„Matome, kad didžiausiu iššūkiu abiturientams šiemet tapo bendrojo kurso matematikos egzaminas, kurio neišlaikė beveik pusė mokinių. Tai signalas tiek mokykloms, tiek švietimo strategams – būtina stiprinti matematinį raštingumą, ypač tarp bendrojo kurso mokinių“, – teigia Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Daiva Tūmienė.

Daugiausia šimtukų – 20 – abiturientai gavo iš užsienio (anglų) kalbos egzamino. 17 – iš geografijos, 10 – iš istorijos, 6 – iš matematikos (A), 5 – iš informatikos, po vieną šimtuką – iš užsienio (vokiečių) kalbos, biologijos, chemijos, fizikos egzaminų.

Net 42 šimtukus šiemet surinko Žemaitės gimnazijos abiturientai. Vincento Borisevičiaus gimnazijos abiturientai gavo 9, Varnių Motiejaus Valančiaus gimnazijos abiturientai – 6, „Džiugo“ gimnazijos abiturientai – 5 šimtukus.

Telšių rajono savivaldybė kasmet apdovanoja mokinius piniginėmis premijomis už aukščiausius valstybinių brandos egzaminų rezultatus. Už kiekvieną 100 balų įvertinimą skiriama 200 eurų. Išmokos bus skirtos visiems mokiniams, surinkusiems šimtukus. Tai svarbi motyvacinė priemonė bei jaunų žmonių pastangų ir pasiekimų pripažinimas.

Aukščiausių pasiekimų srityje fiksuotas ženklus šuolis: 2024 m. abiturientai surinko 18 šimtukų, o šiemet – net 62. Tai daugiau nei tris kartus didesnis skaičius, kuris rodo ne tik išskirtinius individualius mokinių pasiekimus, kokybiškesnį pasiruošimą, aktyvesnį įsitraukimą į ugdymo procesą, bet ir gerėjantį ugdymo proceso efektyvumą, kryptingą mokytojų darbą.

„Žinoma, reikėtų nepamiršti, kad šiemet kai kuriems egzaminams taikyta 10 balų kompensacija (išskyrus lietuvių kalbos ir literatūros), tačiau šimtukų gausa parodo, kad turime daug aukščiausiu žinių ir gebėjimų lygiu mokyklą baigiančių mokinių, – teigia D. Tūmienė. – Tad nors bendra išlaikymo statistika kiek sumenko, aukščiausių rezultatų gausa liudija apie stiprėjantį potencialą ir kryptingą mokyklų darbą su motyvuotais mokiniais.“

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sprendimas pridėti 10 balų daugeliui valstybinių brandos egzaminų šiemet buvo išskirtinė, pereinamuoju laikotarpiu taikyta kompensacinė priemonė. Ji tiesiogiai susijusi su atnaujintų ugdymo programų diegimu, kuris visoje Lietuvoje prasidėjo etapais – o šių metų abiturientai tapo pirmąja karta, kuri susidūrė su šiais pokyčiais baigdami mokyklą.

Anot Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotojos, suprantama šio sprendimo motyvacija – švelninti iššūkius, atsiradusius dėl netolygios pasirengimo aplinkos, nevisiškai nusistovėjusių naujų programų taikymo praktikoje bei kai kurių egzaminų perteklinio sudėtingumo. Sprendimas leido sumažinti neišlaikiusiųjų skaičių ir užtikrinti, kad mokiniai neprarastų galimybės stoti į aukštąsias mokyklas dėl techninių perėjimo sunkumų.

„Tačiau kartu turime būti sąžiningi – švietimo sistemoje svarbiausia ilgalaikė kokybė, aiškumas ir pasitikėjimas vertinimu. Kompensaciniai sprendimai negali tapti nuolatine praktika. Todėl esame pasiryžę dar aktyviau bendradarbiauti su mokyklomis, kad mokytojai būtų geriau pasirengę dirbti pagal atnaujintas programas, mokiniai gautų tinkamą konsultacinę ir metodinę pagalbą. Svarbu, kad kiekvienas mokinys galėtų pasiekti gerų rezultatų ne dėl taškų korekcijų, o dėl tvirtų žinių ir kryptingo darbo“, – pabrėžia D. Tūmienė.

Anot vedėjo pavaduotojos, geri egzaminų rezultatai pirmiausia yra nuoseklaus, ilgalaikio proceso pasekmė. Svarbiausią vaidmenį čia atlieka mokinio mokymosi įpročiai ir vidinė motyvacija – gebėjimas planuoti laiką, susikaupti, atsakingai ruoštis visus metus, o ne tik paskutinę minutę.

Tačiau ne mažiau svarbi ir ugdomoji aplinka: ar mokykla sugeba sukurti palaikantį, aiškius lūkesčius keliantį ugdymo klimatą, ar mokytojas geba perteikti turinį suprantamai ir įtraukiančiai. Rezultatams daro įtaką ir emocinis saugumas, savivertė, jausmas, kad esi girdimas, kad tavimi tikima.

Svarbus ir tėvų vaidmuo – jų pastovus, bet neperkraunantis domėjimasis, palaikymas, emocinė ramybė prieš egzaminus dažnai padeda net labiau nei papildomos valandos su vadovėliu.

„Trumpai tariant, gerus rezultatus lemia žinių gylio, motyvacijos, emocinės brandos ir tinkamos pagalbos visuma. Kai visi šie komponentai veikia kartu, net ir iššūkių kupinas egzaminų laikotarpis tampa galimybe atsiskleisti“, – reziumuoja Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja.

#TELŠIAI#ŠIMTUKAI#BALAI#EGZAMINAI