Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Vilniaus viešasis transportas. Juliaus Kalinsko (ELTA) nuotr.
Erika Alonderytė-Kazlauskė, Roma PakėnienėŠaltinis: BNS
„Teismas laikinąsias apsaugos priemones nuėmė, bet pats ginčas dėl sąlygų teismuose vyksta“, – BNS sakė Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Lietuvos apeliacinis teismas liepos 3 dieną panaikino Panevėžio apygardos teismo gegužės 5 dienos nutartį, kuriuo bendrovės „Transrevis“ prašymu konkursas buvo laikinai sustabdytas. Teismas atmetė įmonės prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo.
Skundą Apeliaciniam teismui pateikusi savivaldybė teigė, jog konkursas svarbus visam miestui, juo siekiama įsigyti platesnės apimties keleivių vežimo paslaugas, įskaitant ir evakuacijos nelaimės atveju paslaugą.
„Byloje yra susiklosčiusi išskirtinė situacija dėl poreikio užtikrinti nepertraukiamą ir efektyvų viešojo transporto paslaugų teikimą Vilniaus miesto ir gretimų savivaldybių teritorijose, taip pat kuo skubesnį evakuacijos paslaugos savivaldybės organizuojamu transportu įsigijimą“, – nutarė Apeliacinis teismas.
Anot jo, laikinai sustabdžius konkursą, kiltų grėsmė, kad nelaimės atveju savivaldybė negalėtų užtikrinti miesto gyventojų ir svečių evakuacijos, o dėl to galėtų nukentėti jų sveikata ar gyvybė“.
Vis dėlto „Susisiekimo paslaugos“ BNS pranešė, kad konkursas lieka sustabdytas. Anot jos, pasiūlymų konkursui laukiama iki liepos 22 dienos, bet tai yra „techninio pobūdžio veiksmas“.
„Transrevis“ teismo prašo panaikinti Vilniaus savivaldybės ir„Susisiekimo paslaugų“ skelbto konkurso „Keleivių vežimo paslaugų teikimo vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Vilniaus miesto ir gretimų savivaldybių teritorijose“ sąlygas, spręsti dėl jo nutraukimo. Ginčas iš esmės dar nagrinėjamas Panevėžio teisme – liepos 3 dieną jis bylą atnaujino, posėdžiai paskirti iki rugpjūčio vidurio.
Be „Transrevio“, konkurso sąlygas bei konkurencijos ribojimą jame skundžia ir didžiausiuose Lenkijos miestuose keleivius vežanti įmonė „Mobilis“, rašo portalas „Verslo žinios“.
Šiaulių apygardos teismas birželio pabaigoje iš dalies patenkino „Mobilis“ ieškinį ir pripažino, kad kai kurios konkurso sąlygos, pavyzdžiui, punktas, kad savivaldybė gali iki 30 proc. padidinti arba iki 15 proc. laikinai sumažinti preliminarią metinę maršrutų ridą, yra neteisėtos.
Teismas taip pat pripažino, kad savivaldybės pasiūlytas indeksavimo modelis netinkamai atspindi „Nord Pool“ biržos elektros kainų riziką ir ją „perkelia išimtinai ieškovei“.
Pagal pirminį planą savivaldybė vokus su pasiūlymais tikėjosi atplėšti jau gegužės 15 dieną, o galutines sutartis pasirašyti šį rudenį.
Kaip rašė BNS, kovą V. Benkunskas teigė, jog paskelbtu neįvardijamos vertės konkursu, kuris yra didžiausias per visą sostinės istoriją, savivaldybė ketina įsigyti paslaugas iš privačių vežėjų, kurie viešojo transporto tinklą papildytų 327 naujais autobusais, o visas sostinės parkas išaugtų iki 824 autobusų ir troleibusų.
Jo teigimu, iš privačių vežėjų numatoma įsigyti dar 28,4 mln. kilometrų pervežimų.
Skelbta, kad Vilniaus mieste yra 106 viešojo transporto maršrutai, iš kurių 75 priklauso bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“, o likę – privatiems vežėjams „Transrevis“ (23) ir „Kautrai“ (8).