Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
@ ARATC
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Vis dar neaišku, kas Alytaus regione bus atsakingas už pakuočių atliekų surinkimą ir vežimą. Lietuvos apeliacinis teismas liepos pabaigoje patvirtino – Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro (ARATC) viešojo konkurso sąlygos buvo neteisėtos, tad procedūros privalės būti nutrauktos, o pirkimas organizuojamas iš naujo.
Apeliaciniame teisme patvirtintas pirmosios instancijos teismo sprendimas, kad net 4 iš 6 teisme ginčytų ARATC pirkimo sąlygų yra neteisėtos. Dalis neteisėtų sąlygų dirbtinai ribojo konkurenciją ir trukdė ypač nedidelėms įmonėms bei vidutiniam verslui dalyvauti konkurse, pažeidė skaidrumo ir tiekėjų lygiateisiškumo principus, ribojo varžymąsi dėl paslaugų teikimo, o neproporcingi reikalavimai neleido už paslaugas pasiūlyti kiek įmanoma mažesnės kainos.
Tai ne vienintelė byla, kurioje ARATC viešojo konkurso sąlygos pripažįstamos neteisėtomis – analogiška situacija Alytaus regione susiklosčiusi ir dėl mišrių komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo.
„Apeliacinio teismo sprendimus vertiname palankiai – ARATC įpareigotas nutraukti pirkimus, atsižvelgti į nutartis bei tikslinti arba naikinti neteisėtomis pripažintas pirkimų sąlygas ir reikalavimus. Tiesa, tai neužkerta kelio į sąlygas įtraukti naujų neproporcingų reikalavimų. Kyla pagrįstų įtarimų dėl ARATC suinteresuotumo, kad viešieji pirkimai taip ir neįvyktų, o paslaugos būtų teikiamos be jų, prisidengus viešuoju interesu", – sako Roksolana Jonylienė, „Ecoservice" vyr. teisininkė.
R. Jonylienė atkreipia dėmesį, kad teisme buvo ginčijamos tik kelios esminės sąlygos, dėl kurių buvo neįmanoma ar rizikinga dalyvauti pirkime, o taip pat kurios neleidžia užtikrinti, kad gyventojai gautų jiems reikalingas paslaugas už tą kainą, kuri yra pagrįsta ir nepermokės dėl perteklinių reikalavimų, tačiau yra pagrįstų abejonių ir dėl kitų sąlygų teisėtumo, kurios nėra patikrintos teismuose.
„Nutrauktas viešojo pirkimo konkursas reiškia, kad rinkos dalyviai nesivaržys dėl paslaugų teikimo ir gyventojai negaus paslaugų geriausiomis sąlygomis, pavyzdžiui, mažiausia pasiūlyta paslaugų teikimo kaina. Dėl to nukenčia patys gyventojai – už paslaugas gali tekti mokėti neapibrėžtą kainą, o ir paslaugų kokybė gali būti prastesnė. Pavyzdžiui, Lazdijų rajone nepavykus ARATC organizuojamam viešajam pirkimui, galiausiai mišrių komunalinių atliekų surinkimą ir vežimą perėmė pats ARATC, kuris apie teikiamų paslaugų kainas ir sąlygas niekur neskelbia", – sako R. Jonylienė.