Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Viaduko ties posūkiu į Tarandę Vilniuje, magistralės Vilnius–Panevėžys pradžioje, statybos konkursas ir toliau lieka sustabdytas, kol teismas galutinai išnagrinės tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ pretenzijas konkurso organizatorei Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD).
Lietuvos apeliacinis teismas rugsėjo 9 dieną atmetė LAKD prašymą panaikinti laikinąsias apsaugos priemones ir paliko galioti rugpjūtį Vilniaus apygardos teismo priimtą direkcijai nepalankų sprendimą.
„Apeliantė (LAKD – BNS) nepateikė byloje jokių įrodymų, kad egzistuoja neatidėliotinas visuomenės poreikis, kuris galėtų būti užtikrintas tik skubiai įvykdžius darbus“, – rašoma teismo nutartyje.
Pasak teismo, techninio darbo projektas parengtas dar 2017 metais, tuo metu direkcija tikina, jog esama grėsmės, kad laikinai sustabdžius konkursą viadukas nebus užbaigtas laiku.
„Tilsta“ anksčiau BNS teigė nusprendusi skųsti konkurso sąlygas, kad visi jo dalyviai galėtų pateikti aiškius ir tikslius pasiūlymus. Pasak nutarties, bendrovė teigė, jog dėl brėžinių neatitikimų techniniame darbo projekte tiekėjai negali įvertinti darbų kainos ir apimties.
Direkcija aiškino, kad bendrovė siekia ne nutraukti konkursą, o užsitikrinti, kad sutarties vykdymo metu gautų apmokėjimą už papildomus darbus, jei paaiškėtų techninio darbo projekto klaidos.
Kelių direkcija BNS yra patvirtinusi, kad neįvardijamos vertės konkursas iki rugpjūčio dar nebuvo pasibaigęs.
Tunelinio viaduko bei kelio trečios eismo juostos statybos konkursą LAKD paskelbė 2020 metų pabaigoje.
Apie 5 tūkst. gyventojų vienijanti Tarandės bendruomenė jau anksčiau prašė valstybės institucijų ir Vilniaus miesto bei rajono savivaldybių skubiai spręsti jų susisiekimo problemą, kuri ypač paaštrėjo nutiesus vakarinį aplinkkelį. Vilniaus-Ukmergės kelio posūkyje į sparčiai augančią gyvenvietę susidaro didelės spūstys, čia didelė avarijų rizika.
Abi savivaldybės bei LAKD dar 2019-aisiais pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią numatyta iki 2024-ųjų įrengti dešinįjį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės.
BNS