Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus apygardos administracinis teismas patenkino UAB „Lakrima“ skundą atsakovei Vilniaus rajono savivaldybės tarybai dėl nepritarimo krematoriumo įrengimui Vilniaus rajone, Rukainių seniūnijoje.
2021 m. gruodžio 17 d. Vilniaus rajono savivaldybės taryba, gavusi dalies gyventojų skundų, nepritarė krematoriumo įrengimui bendrovei „Lakrima“ priklausančiame sklype.
Išnagrinėjęs šią administracinę bylą, teismas konstatavo, kad vienas iš esminių gero viešojo administravimų principų yra galimybės suteikimas asmeniui, kurio atžvilgiu planuojamas priimti neigiamas pasekmes sukeliantis sprendimas, pasisakyti. Tarybos posėdyje, kuriame buvo nepritarta krematoriumo įrengimui, pareiškėja ir vietos bendruomenių atstovai nedalyvavo.
Be to, tuo metu, kai šis klausimas buvo svarstomas Taryboje, vyksta planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūra. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai ataskaita viešai pristatyta visuomenei 2021 m. gruodžio 20 d., o 2022 m. kovo 31 d. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamentas priėmė sprendimą, kad planuojamos ūkinės veiklos sąlygos atitinka visuomenės sveikatos saugos teisės aktų reikalavimus. Duomenų, kad šis sprendimas būtų apskųstas suinteresuotos visuomenės, nėra.
Teismas atkreipė dėmesį, kad Vilniaus rajono savivaldybės pozicija, kai iš vienos pusės teigiama, kad skundžiamas sprendimas nesukelia pareiškėjai teisinių pasekmių, o iš kitos pusės nurodoma, kad ginami vietos bendruomenių interesai ir siekiama stabdyti planuojamą ūkinę veiklą atitinkamoje teritorijoje, yra prieštaringa ir nenuosekli. Todėl nėra teisinio pagrindo pripažinti, kad skundžiamas sprendimas priimtas laikantis gero viešojo administravimo procedūrų ir yra pakankamai pagrįstas, motyvuotas ir neprieštaringas. Be to, įvertinus tai, kad ūkinės komercinės veiklos laisvė garantuojama Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, o pareiškėjai sukeliamų teisinių pasekmių poveikis ir jų proporcingumas nebuvo ginčijamame sprendime aptarti, nebuvo sudaryta galimybių jai pasisakyti ar išdėstyti savo poziciją iki ginčijamo sprendimo priėmimo, ginčijamas sprendimas naikintinas.
Atkreiptinas dėmesys, kad Taryba turi teisę priimti sprendimus neleisti vykdyti tokios veiklos, tačiau tie sprendimai turi atitikti teisės aktų reikalavimus.
Šis sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.
ELTA