Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Lidl“ / Alfa.lt
Austėja PaulauskaitėŠaltinis: ELTA.LT
Tokį sprendimą praėjusių metų rugsėjį priėmė ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Už tai bendrovei buvo skirta 100 tūkst. eurų bauda. Šį sprendimą „Lidl Lietuva“ buvo apskundusi teismui, tačiau trečiadienį pastarasis skundą atmetė ir įmonę pripažino kalta dėl neleistinos lyginamosios reklamos sklaidos.
„UAB „Lidl Lietuva“ skleista reklama yra neobjektyvi ir klaidinanti vartotojus, kadangi bendrovė reklamoje lygino savo parduotuvėse parduodamų prekių kainas su kitų bendrovių parduotuvėse parduodamų prekių kainomis, tačiau ne tuo pačiu metu užfiksuotas kainas. Pavyzdžiui, konkurentų parduotuvėse konkrečių prekių kainos fiksuotos tam tikrą dieną, o lyginamoji reklama apie mažesnę tokių prekių kainą UAB „Lidl Lietuva“ parduotuvėse vartotojams skleidžiama po savaitės ar daugiau“, – konstatuoja VVTAT.
„Lidl Lietuva“ atsakas: spręsime dėl tolimesnių žingsnių.
Vis dėlto, bendrovė kaltės pripažinti neskuba.
„Informuodama apie prekių kainas, „Lidl“ kurį laiką naudojo ir kainų palyginimą, kuomet leidiniuose klientams „Lidl“ nenuolatinio asortimento prekių, kurios siūlomos tik ribotą periodą, pavyzdžiui, savaitę, kainos būdavo lyginamos su konkuruojančių prekybos tinklų taikomomis reguliariomis neakcijinėmis kainomis“, – rašoma „Lidl Lietuva“ pranešime.
Įmonės teigimu, visi tokie palyginimai būdavo žymimi specialiu ženklinimu, pateikiant informaciją apie lyginimo laikotarpį bei konkrečius prekybos tinklus, su kuriais buvo lyginamasi. Anot jų, toks papildomas ženklinimas leido klientams teisingai suprasti kainų palyginimo pranešimus.
„Laikomės nuostatos, kad svarbu suformuoti detalią teisminę praktiką, pagal kurią būtų reglamentuoti vieningi klientų informavimo principai visiems rinkos dalyviams. Todėl įvertinę teismo argumentus nuspręsime dėl tolimesnių žingsnių“, – teigia bendrovė.
2023 m. rugsėjį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), įvertinusi UAB „Lietuva“ skleidžiamą reklamą, nustatė, kad bendrovės lyginamoji reklama pažeidžia Reklamos įstatymo 6 str. – yra klaidinanti ir neobjektyvi. Už tai VVTAT bendrovei skyrė 100 tūkst. eurų baudą. VVTAT nutarimą bendrovė apskundė teismui. Trečiadienį, gruodžio 4 d., Regionų administracinis teismas atmetė skundą bei patvirtino, kad „Lidl Lietuva“ pažeidė Reklamos įstatymo 6 str., t. y. skleidė draudžiamą lyginamąją reklamą.
Atlikusi tyrimą, VVTAT komisija konstatavo, kad UAB „Lidl Lietuva“ skleista reklama yra neobjektyvi ir klaidinanti vartotojus, kadangi bendrovė reklamoje lygino savo parduotuvėse parduodamų prekių kainas su kitų bendrovių parduotuvėse parduodamų prekių kainomis, tačiau ne tuo pačiu metu užfiksuotas kainas. Pavyzdžiui, konkurentų parduotuvėse konkrečių prekių kainos fiksuotos tam tikrą dieną, o lyginamoji reklama apie mažesnę tokių prekių kainą UAB „Lidl Lietuva“ parduotuvėse vartotojams skleidžiama po savaitės ar daugiau.
VVTAT pažymi, kad kainų lyginimo esmė ir prasmė yra parodyti, kokią naudą (kainos požiūriu) galėtų (galėjo) gauti vartotojas, įsigydamas prekę iš kurio nors konkurento. Lyginant laiko požiūriu aktualią ir nebeaktualią kainas, apie tokią vartotojo naudą informacija nėra pateikiama, nes realus (objektyvus) kainų skirtumas vartotojo sprendimo sudaryti sandorį priėmimo metu gali būti ne toks, koks yra matomas iš reklamos, kurioje lyginama aktuali ir nebeaktuali kaina. Taigi, aktualios ir nebeaktualios kainų palyginimas gali atspindėti ne objektyvų, bet dirbtinai reklaminės veiklos subjekto sukurtą kainų skirtumą ir jų lyginimą. Regionų administracinis teismo sprendimas gali būti skundžiamas.