Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Vilniaus oro uostas / Dovydo Prankos nuotr. | Pexels
Dominykas DatkūnasŠaltinis: ELTA
„Žmonės gali bijoti, kad yra didelė grėsmė, jog lėktuvas gali nukristi. Ne, tiesiog pilotas, atsižvelgdamas yra realią situaciją, gali priimti sprendimą ir pasirinkti kitą oro uostą, kas yra įvykę porą kartų“, – antradienį „Žinių radijui“ kalbėjo M. Česnulevičius.
„Procentas tų lėktuvų, kurie keičia skrydžio kryptį ar nusileidimo oro uostą, yra juokingai mažas“, – pridūrė jis.
Kaip aiškino Prezidentūros atstovas, GPS tinklo trikdžiai yra Rusijos gynybinių priemonių, naudojamų prieš ukrainiečių dronus ir raketas, pašalinis poveikis.
„Esmė tame, kad nėra priemonės, nukreiptos prieš atskirus lėktuvus. Nėra atakuojami lėktuvai, nėra stengiamasi sutrikdyti vieno ar kito lėktuvo skrydį siekiant sukelti katastrofą. Pagrindinė mintis yra tai, kad Rusija rūpinasi savo saugumu, o to pasekmė – civilinė aviacija patiria poveikį“, – tikino M. Česnulevičius.
Prezidento patarėjas pažymėjo, kad, nepaisant Rusijos taikomų saugumo priemonių, nėra ženklų, kad jos duotų rezultatų – Ukraina ir toliau sėkmingai smūgiuoja į taikinius Rusijos gilumoje.
„Nepaisant to, kad mums tai kelia susirūpinimą ir mes atidžiai viską stebime, ši situacija ir džiugina. Tai reiškia, kad tie smūgiai, kuriuos suduoda Ukraina į gilumą, yra labai efektyvūs. Nepaisant visų priemonių, kurių Rusija imasi, mes matome, kad ir toliau dega naftos bazės, pažeidžiami kiti taikiniai Rusijos gilumoje“, – nurodė M. Česnulevičius.
ELTA primena, kad sausio 16 d. Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą, tačiau 23.47 val. jis sėkmingai nusileido sostinės oro uoste.
Kaip tuo metu informavo bendrovė „Oro navigacija“, lėktuvų įgulų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius kiekis tarp 2023 m. ir 2024 m. išaugo daugiau nei 6 kartus. Be to, 2023 m. paskutinį ketvirtį fiksuoti 124 pranešimai apie tokius trikdžius, 2024 m. paskutinį ketvirtį – virš 800.