Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Claros Pedrol nuotr.
EtapliusŠaltinis: Savaitraštis „Etaplius“
Šiuolaikinio cirko spektaklis „Cá entre nós“ remiasi vertikaliosios virvės disciplina, kuri reikalauja ypatingo atlikėjų techninio pasiruošimo ir jėgos: pasirodymo metu nėra jokių saugos priemonių, remiamasi artisto jėga ir gebėjimais balansuoti, skristi, kilti ir suvaldyti laisvą kritimą virve.
Atlikėjai Thiago Souza (Brazilija) ir Roberto Willcockas (Čilė) susipažino Brazilijos cirko mokykloje, kuri žinoma dėl savo stipraus parengimo ir labai klasikinio požiūrio į cirką. Tačiau, ten atvykus dėstyti Lietuvoje žinomam režisieriui Roberto Magro, jų dėmesys pasisuko šiuolaikinio cirko ir Europos link. Turėdami itin stiprų techninį parengimą, šie menininkai pasišovė absoliučiai dekonstruoti vertikaliosios virvės discipliną. Beveik viskas, ką dažniausiai matome šios disciplinos spektakliuose, čia nenaudojama. Dar daugiau – dažniausiai ant kabančios virvės balansuojantį matome vieną kūną, o šiame spektaklyje remiamasi dueto principu. Būtent dėl šio išskirtinio požiūrio darbas buvo atrinktas į „Circusnext“ platformą ir ten buvo pastebėtas daugelio Europos festivalių.
Spektaklyje perteikiami dviejų žmonių santykiai, tačiau susaistyti vergovės kontekste.
„Kai Portugalija vežė vergus į Braziliją, jų istorija buvo trinama, o išsilaipinus – net pakeistos pavardės. Taip atrandu dar vieną kontekstą, kurio nežinojau: Brazilijoje tu žinai arba nežinai savo šeimos istorijos, priklausomai nuo tavo odos spalvos. Taip ir atsitiko, kad mano mylimas Thiago turi „bendrinę“ pavardę ir močiutė yra seniausia jo žinoma giminė, o Roberto (tiek pat mylimas) žino, kad jo giminė kilusi iš Anglijos, bet jis tos kalbos nemoka. Ir štai žiūriu Paryžiuje – spektaklis prasideda nuo labai stiprių vaizdų apie vergystę. Naudojama ta pati virvė, kurią jie Kaune mėgino dekonstruoti. Ir visas spektaklis tarsi įgavo savo tikrąją formą, – pasakojo „Cirkuliacijos“ programos kuratorius Gildas Aleksa, viešėjęs „Circusnext“ platformos susitikime Paryžiuje, prieš pat paskelbiant laureatus. – Kai paskelbė šių metų laureatus, net žagtelėjau iš džiaugsmo – laimėjo „Cia Doisacordes“ su tuo pačiu spektakliu, kurį pirmieji po Paryžiaus pamatys Lietuvos žiūrovai! O kitas tarp laureatų patekęs tiesiog neįtikėtino lygio Alice Tibery Rende spektaklis „Fora“ bus pristatytas kitų metų „Cirkuliacijos“ programoje. Dėl abiejų spektaklių tariamės jau apie metus, o šie rezultatai tik įrodo, kad kažką mūsų festivalyje darome teisingai.“
Birželio 3–11 d. penkiuose Lietuvos miestuose vyksiantis tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“ šiemet pristato spektaklius iš Europos ribas peržengiančių šalių: Senegalo, Maroko, Brazilijos, Čilės ir Palestinos. Kasdien girdint migracijos temas ir jas siejant su negatyviu vertinimu, labai svarbu prisiminti, jog keliavimas nuo seniausių laikų yra pagrindinis žmogiškosios patirties šaltinis. Taip ir susiformavo šių metų festivalio tema „Nuo migracijos prie cirkuliacijos“, kurios spektaklius papildys turininga edukacinė programa, pritaikyta įvairiausių patirčių ieškantiems žiūrovams.
„Cirkuliacijos“ ir VŠDT informacija