PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2024 m. Kovo 4 d. 13:00

Vyko tarptautinis virtualus vaikų žodinės raiškos projektas „Tik trys raidelės, bet daug žodelių 4“

Šiauliai

Aistė Kvičiuvienė, Inesa SabaliauskienėŠaltinis: Etaplius.lt


293728

Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ logopedė Aistė Kvičiuvienė ir lopšelio-darželio „Voveraitė“ logopedė Inesa Sabaliauskienė jau ketvirtą kartą  pakvietė Lietuvos ir užsienyje gyvenančius ugdytojus į tęstinį virtualų ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir specialiojo ugdymo įstaigų vaikų žodinės raiškos projektą „Tik trys raidelės, bet daug žodelių 4“. Autorės projektu skatino puoselėti lietuvių kalbą, lavinti vaikų fonologinį suvokimą, tobulinti garsinės analizės ir sintezės įgūdžius, plėtoti pasakojimą, formuoti kalbos gramatinį taisyklingumą jau nuo ikimokyklinio amžiaus.

Šiuolaikiniai vaikai daug laiko praleidžiantys prie išmaniųjų ekranų pasižymi skurdesniu žodynu, pasakojimu, nepakankamai išlavėjusiu girdimuoju suvokimu, neretai pastebimos žodžių derinimo, įvairios garsų tarimo klaidos. O užsienyje gyvenantys mažieji lietuvaičiai vis rečiau girdi lietuvių kalbą, dar rečiau ją vartoja. Todėl šiuo projektu buvo skatinama sukurti rišlų pasakojimą su pasirinktomis automobilio valstybinio numerio raidėmis.

Visiems projekto „Tik trys raidelės, bet daug žodelių“– ketvirtos dalies dalyviams buvo pateiktos 6 valstybinių automobilių numerių raidžių kombinacijos (DGM, LAN, KMT, LAN, LTS, MBO, VPA), iš kurių galėjo išsirinkti vieną, arba panaudoti savo turimas valstybinių automobilių numerių raides.

Dalyvis, išsirinkęs vieną iš raidžių kombinacijų, turėjo sudaryti pasakojimą, kurio pirmi trys sakiniai prasidėtų atitinkamomis pasirinkto automobilio valstybinio numerio raidėmis, o toliau istoriją plėtoti savo nuožiūra. Pvz., raidės KMT. Tokio pasakojimo pirmas sakinys prasideda pirma kombinacijos raide – K, antrasis – antra raide – M, trečias sakinys – trečiąja – T. Savo sukurtą pasakojimą dalyviai iliustravo. Darbo pakako visiems, nebuvo lengva. Bet pagal didelį dalyvių skaičių neatrodo, kad tai buvo sudėtinga užduotis.

Ketvirtoji projekto „Tik trys raidelės, bet daug žodelių“ dalis per nepilną mėnesį sulaukė gausiausio dalyvių skaičiaus. Projekte dalyvavo 570 vaikų iš Lietuvos, Jungtinės Karalystės, JAV, Islandijos, Liuksemburgo ir Norvegijos. Jiems talkino 131 šalies ir užsienio ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir specialiojo ugdymo įstaigų pedagogas, 89 logopedai, 8 specialieji pedagogai, 2 psichologai, 5 socialiniai pedagogai, 9 mokytojų padėjėjai, 1 surdopedagogas ir 15 mamų, tėčių ar seserų.

Dauguma dalyvių pasirinko iš pasiūlytų automobilių valstybinių numerių raidžių kombinacijų, bet buvo ir pasakojimų su ugdytinių atsiųstų valstybinių automobilių numerių raidėmis. Dažniausiai dalyvių istorijas sudarė 3–5 sakiniai, kurie pasakojo apie mylimiausius gyvūnus, svajones, kelionių įspūdžius ir/ar metų laikų linksmybes. Pasitaikė ir eiliuotų istorijų! Savo pasakojimams įvairiausia technika kūrė nuostabias ir originalias iliustracijas.

Džiaugiamės projekto rezultatais – pagerėjo vaikų lietuvių kalbos kalbiniai įgūdžiai, lavinta vaizduotė, kūrybiškumas, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai.