Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Martyno Aleksos nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: KVMT
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro trupė garsėja savo profesine meistryste, menine branda, jaunatviškumu ir pastaraisiais metais KVMT scenoje sukurtais, pasaulyje žinomų choreografų Edwardo Clugo, Roberto Bondaros, Alexanderio Ekmano šokio spektaklių pastatymais bei apdovanojimais, tad publika laukia išskirtinio reginio.
Naujasis KVMT baleto trupės meno vadovas, slovėnų choreografas Gajus Žmavcas, susirinkusiai publikai žada atskleisti teatro baleto trupę kaip vientisą organizmą. „Pavadinome šį šokio spektaklį madingu žodžiu reverbas, nes tikimės, jog naujo šokio spektaklio pasaulinė premjera rezonuos, nuaidės plačiai ne tik Lietuvos, bet ir tarptautiniu mastu“ - teigia jis.
Užbaigęs šokėjo karjerą Slovėnų nacionaliniame teatre Maribore ir prieš dešimtmetį ėmęs reikštis kaip laisvai samdomas choreografas, o sykiu ir garso takelių bei vaizdo projekcijų šokio spektakliams kūrėjas, G. Žmavcas pradėjo bendradarbiauti su Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru 2021-aisiais statant elinge E. Clugo spektaklius. Su Klaipėdos baleto trupe užsimezgusi abipusė simpatija ne sykį sugrąžino šį įvairiais talentais apdovanotą menininką į uostamiestį įgyvendinti savo kūrybinių sumanymų, kol jis galiausiai nusprendė įteisinti savo santykius nuo 2023–2024 metų sezono pradžios tapdamas trupės meno vadovu.
„Spektaklyje, kurį pristatysime elinge, susijungia du man svarbūs dėmenys: garsas arba muzika, kurią kuriu pats, ir vienetas – mūsų trupės narių visuma ir vienybė. Tai pirmasis Klaipėdos baleto trupės pastatymas man tapus jos meno vadovu, dėl to jame pasirodys visi trupės šokėjai,“ – sako choreografas. Kaip ir daugeliui savo kūrinių, jis pats šiam spektakliui sukūrė ne tik choreografiją ir garso takelį, bet ir kostiumus.
Antroje spektaklio dalyje Klaipėdos scenoje debiutuos KVMT kvietimu Lietuvoje pirmąkart viešintis žymus britų šiuolaikinio baleto kūrėjas Douglasas Lee. Po baleto studijų gimtajame Londone tapęs Štutgarto baleto trupės nariu, jis jau beveik trisdešimt metų gyvena ir dirba Vokietijoje, nuo 2011 m. kuria spektaklius kaip laisvai samdomas choreografas Europoje, JAV, Kanadoje. Abu choreografai susitiko šiemet Dortmunde, tenykščiame operos teatre įgyvendindami Šiaurės Reino-Vestfalijos jaunimo baleto trupės projektą „Da Vinci Mode“.
„Man patiko G. Žmavco choreografija, o jam mano, – pasakoja D. Lee. – Sužavėjo Klaipėdos teatro baleto meno vadovo vizija apie naujo teatro jauną baleto trupę, planuojamus pastatymus ir repertuarą. O atvykus į Klaipėdą sužavėjo ir čionykštė baleto trupė – atvira naujovėms, galinti įgyvendinti įvairiausius sumanymus, puiki medžiaga kiekvienam choreografui. Prieš atvykdamas sąmoningai vengiau žiūrėti vaizdo įrašus, o atvykęs pirmas tris dienas tiesiog bendravau su trupės nariais – norėjau juos pažinti kaip asmenybes, stebėjau, kaip jie šoka. Norėjau sukurti choreografiją būtent čia dirbantiems baleto profesionalams, kuri tiktų jų kūnams lyg puikiai pasiūtas kostiumas.“
Tiesioginės kviestinio choreografo ir Klaipėdos baleto trupės sąveikos rezultatas – šokio spektaklis užgimsiantis ant marių kranto, kuriame darniai susijungia abstrakti šiuolaikinė choreografija, elektroninė muzika ir natūrali elingo aplinka. Garso takelį spektakliui sukūrė ne vienam D. Lee šokio spektakliui muziką anksčiau kūręs, Berlyne gyvenantis australų garso menininkas ir prodiuseris Nicolasas Sávva.
„Kai su kompozitoriumi diskutavome, kokios muzikos reikia mano pastatymui, prašiau, kad joje būtų sąsajų su gamta, vandens garsais, nes spektaklį pristatome ant marių kranto. Sykiu žiūrovus turėtų apimti pojūtis, kad veiksmas vyksta tolimoje ateityje. Teatre žaviuosi galimybe kaskart atrasti fantastinius dalykus, gal net kitas planetas. Tad ir savo kūrinyje noriu pavaizduoti ateities žmones ar net kitą civilizaciją. Mano choreografijai atlikti prireiks devynių baleto artistų: keturių vaikinų ir penkių merginų. Bus ir solo epizodų, kai galės pasirodyti geriausieji. Scena stovės elingo viduryje, o tai – įdomus iššūkis choreografams,“ – taip savo naują kūrinį pristato Douglasas Lee.