Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
www.freepik.com nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Dar lapkritį žiniasklaidoje buvo pasirodę pranešimai apie Rumunijos krantuose apvirtusį krovininį laivą ir jame plukdytas avis, kurių buvo virš 14 tūkstančių. Gyvūnai buvo gabenami „Queen Hindi“ laivu iš Rumunijos į Saudo Arabiją, kur turėjo būti paskersti.
Laivo įgula buvo išgelbėta visa, o tuo tarpu iš 14 tūkstančių avių buvo išgelbėtos tik 254 avys. Dešimtys jų po kiek laiko nugaišo nuo išsekimo ir sužeidimų, išgyveno tik 180 avių. Žuvusių gyvūnų skaičius tiesiog šokiruoja, tad nenuostabu, kad į gelbėjimo operaciją įsitraukė ir gyvūnų teisių aktyvistai. Organizacijų „Four Paws“ ir „Arca“ atstovai atsisakė likusias avis siųsti į mirtį – šiuo metu jie derasi dėl visiško gyvulių teisinio perėmimo savo žinion. Tuo tarpu avys yra įkurdintos šalia Bukarešto esančiame ūkyje.
Organizacijos „Four Paws“ atstovė Martina Stephany sakė, kad vos tik žiniasklaidoje pasirodė pranešimai apie nuskendusias avis, jie gavo daugybę pasiūlymų iš įvairių ūkių ir prieglaudų priimti gyvūnus į globą. Kitas žingsnis, pasak Martina Stephany, yra aplankyti tas prieglaudas ir patikrinti, ar jos yra tinkamos šių gyvūnų globai. „Mes norime užtikrinti, kad išgelbėtos avys, iš kurių, beje, yra visi patinai, būtų saugios ir niekada nebūtų paskerstos“, – sakė ji ir pridūrė, kad jų organizacija kovoja prieš gyvulių gabenimą ilgais maršrutais.
Ši istorija yra tik ledkalnio viršūnė, nes milijonai gyvulių į skerdimo vietas keliauja siaubingais būdais. Įvairių šalių gyvūnų teisių aktyvistai jau seniai kovoja, kad gyvulių gabenimai netinkamomis sąlygomis būtų iš viso uždrausti. Svarbu paminėti ir tai, kad Lietuva taip pat eksportuoja nemažai galvijų į Artimuosius Rytus. Kelionių metu gyvuliai patiria siaubingas kančias, pradedant ilgomis kelionėmis vilkikais į uostus, kur gyvuliai yra suvaromi į pervežimui prastai pritaikytus laivus. Pakrovimo metu dažnai būna naudojama prievarta – elektrinės lazdos, triukšmas. Kelionėje gyvuliai dūsta nuo karščio ir deguonies trūkumo, patiria įvairius sužeidimus, dalis jų žūsta nuo išsekimo, vandens trūkumo. Dar neatjunkę galvijų jaunikliai yra atskiriami nuo motinų, kenčia nuo bado. Kai likę gyvi gyvuliai pagaliau pasiekia kelionės tikslą, jų kančios nesibaigia. Šiurpūs galvijų skerdimo būdai įvairiose Rytų šalyse buvo ne kartą pasirodę internete ir sulaukė visuotinio pasmerkimo, tačiau tai sustabdyti yra labai sunku. Nauji reglamentai sunkiai skinasi kelią dėl nusistovėjusių tradicijų ir ribotų biudžetų. Būtini tarptautiniai susitarimai, griežta gyvulių pervežimų kontrolė: gyvulių skaičius turi būti reglamentuojamas, ilgų kelionių metu jiems turi būti suteikiama galimybė pailsėti, atsigerti, turi būti suteikiama veterinaro pagalba.
Turbūt yra naivu tikėtis, kad ilgų distancijų tarptautiniai gyvulių pervežimai būtų iš viso uždrausti, bet negalima nustoti reikalauti, kad pagarba gyvybei išliktų iki paskutinio jos atodūsio. Gyvuliai, kurie yra siunčiami į mirtį, turi teisę bent tokių kelionių metu nejausti skausmo ir stingdančios baimės.
Šaltiniai:
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-51088953
https://drive.google.com/file/d/0B6wPYJH0a4KgN1AyOXpHQmp4aVE/view
Informacija paruošta Erikos Gasiul iš VšĮ „Gyvūnų gerovės iniciatyvos“, siekiant skatinti žmones saugoti savo augintinius bei rūpintis gyvūnų gerove.