PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Sausio 8 d. 15:01

Tarptautiniai projektai: pedagoginis turizmas ar aukščiau iškelta profesinio tobulėjimo kartelė?

Šiauliai

Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt


161120

Tarptautiniai projektai, į kuriuos įtraukiami mokiniai, jau kelis dešimtmečius Lietuvoje yra tapę mokyklos tarptautiškumo vizitine kortele. Bent vieną tarptautinį projektą su partneriais iš įvairiausių užsienio šalių įgyvendina dažna ugdymo įstaiga. Tačiau Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos projektų rengimo grupės vadovė mokytoja Inga Urbonienė sako, kad kiekviena tarptautiška mokykla turėtų įgyvendinti ir bent vieną projektą, skirtą kelti mokytojų profesines kompetencijas tarptautiniu lygiu.


Foto galerija:

137224666-2882465515412733-1958721132422730025-n.jpg
137061261-450617232602377-639899014307903447-n.jpg
136929890-776611426532690-290859833451128302-n.jpg
136403430-407732557146766-1473946704729266918-n.jpg
136373955-819505338897651-816427898874521198-n.jpg
136365984-311291686940519-4526690618281066226-n.jpg
79902394-2824623097577578-7755068712880701440-o.jpg
20191215-204502.jpg
20191206-133705.jpg
20191206-104340.jpg
20191205-123524.jpg

Neįkainojamos patirtys – iš skirtingas patirtis turinčių kolegų

Šiaulių „Sandoros“ progimnazijoje 2020-aisiais vienu metu buvo įgyvendinami net penki tarptautiniai „Erasmus+“ projektai. Didžioji dalis jų – skirti plėsti mokinių tarpkultūrinį bendradarbiavimą, ugdyti užsienio kalbų vartojimo įgūdžius.

„2018 m. gavome finansavimą ir kitokio pobūdžio veikloms – pradėjome įgyvendinti „Erasmus+“ KA1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą „Tarptautinės kompetencijos moderniai mokyklai“ (2018-1-LT01-KA101-046793). Šis projektas, skirtas pedagogams, pirmiausia buvo orientuotas į gana rimtus ir šiuolaikiškam mokytojui itin svarbius aspektus – projektų rengimą ir vadybą, pamokos organizavimo kokybės gerinimą, personalo vadybą, mokyklos bei ugdymo kokybės vertinimą ir įsivertinimą, užsienio kalbų (vokiečių ir anglų) komunikacinių bei IT kompetencijų tobulinimą“, – sako I. Urbonienė.

Įgyvendinant mokytojų mobilumo projektus, pasak „Sandoros“ progimnazijos pedagogų, didžiausia vertybė – kokybiškos diskusijos su užsienio šalių kolegomis. Progimnazijai, kuri yra ir viena iš nedaugelių šalies ugdymo įstaigų, organizuojančių nuotolinį mokymą užsienyje gyvenančių Lietuvos Respublikos piliečių vaikams, tarptautinis kontekstas itin svarbus.

Pedagoginis turizmas?

 

Diskusijų netrūksta ir Lietuvoje – iš įvairių skeptikų kartais galima išgirsti replikų, kad mokytojų kvalifikacijos kėlimas įgyvendinant projektines veiklas paprasčiausias pedagoginis turizmas. Mokytoja Inga šypteli ir sako, kad visada su savo projektų rengimo grupe tariasi, kokius partnerius pasirinkti įgyvendinant vieną ar kitą projektą.

„Žinoma, kad šalių, kuriose bus organizuojami mobilumai, kultūrinis, klimatinis kontekstas yra gana svarbus. Ypač mums, lietuviams, gyvenantiems gana atšiauriomis klimato sąlygomis. Bet jeigu siekiama iš tarptautinės partnerystės gauti maksimalią profesinę naudą, lemiamu veiksniu tampa projekto tematika. Ne mažiau svarbus organizatoriaus profesionalumo, žinomumo faktorius“, – kalba anglų, vokiečių ir lietuvių kalbos mokytoja.

Mokymų programos – itin intensyvios

Įgyvendinant projektą „Tarptautinės kompetencijos moderniai mokyklai“, iš „Sandoros“ progimnazijos buvo organizuoti trys pedagogų mobilumai į Graikijos sostinės Atėnų pašonėje įsikūrusį Pirėjų, Portugalijos salą Madeirą ir Ispanijos didmiestį Valensią. Mokymuose dalyvavo pati mokytoja I. Urbonienė ir jos kolegos – anglų kalbos mokytoja Kristina Černiauskienė, „Sandoros“ progimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas Mindaugas Malcevičius. Visi mokymai – ne trumpesni kaip 5 dienų trukmės. Kiekvienos mokymų dienos programa irgi gana intensyvi – maždaug 8 val. kokybiško darbo mokymų centre.

„Į kiekvieną susitikimą vyko tik vienas atstovas iš mūsų mokyklos, daugelyje mokymų – ir vienintelis atstovas iš Lietuvos. Tokios sąlygos – puiki paspirtis asmeniniam ir profesiniam tobulėjimui, kadangi pasikalbėti, pasidalinti savo patirtimi konkrečia tema susitinkama su kolegomis iš pačių įvairiausių šalių – Maltos, Graikijos, Rumunijos, Vokietijos, Portugalijos, Austrijos, Lenkijos, Bulgarijos, Vengrijos. Pavyzdžiui, mokymuose Graikijoje dalyvavo keli pedagogai ir iš Afrikos regiono, Ganos. Natūralu, kad tokioje įvairialypėje aplinkoje gimsta įdomios diskusijos, įgyjama neįkainojamos patirties“, – sako I. Urbonienė ir šypteli – sėkmingai įgyvendinus vieną projektą, iškart dairomasi kito.

Kuo daugiau mokyklos mokytojų turės galimybę praplėsti savo akiratį, įgyti patirties, tuo daugiau jie galės perduoti kitiems savo kolegoms, ugdymo naudą, pokyčius pajaus ir mokiniai, jų tėveliai.

logotipas-erasmus-straipsniams.jpg