Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Audronio Rutkausko nuotr. ir vaizo įrašas
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Vienos didžiausių logistikos įmonių Europoje veikla susidomėjo LR susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Šiandien jis lankėsi Šiauliuose, Laisvojoje ekonominėje zonoje, įsikūrusios kompanijos „Girteka Logistics“ transporto bazėje. Su vadovais aptaręs svarbius klausimus, apžiūrėjęs patalpas, ministras ryžosi ir avantiūrai – sėdo prie vilkiko vairo.
Vežėjai – vienas valstybės prioritetų
Į Šiaulius atvykęs susisiekimo ministras, kaip pats juokavo, šį sykį į Šiaulius atvyko ne įvertinti kelių būklės.
„Norėjau aplankyti „Girtekos“ įmonės bazę Šiauliuose. Mūsų valstybės bendrojo vidaus produkto apie 12 procentų sudaro transporto sektorius. Iš jų vien tik sunkvežimių transportas sudaro 6 procentus. Tai yra žymiai aukščiau už Europos vidurkį ir būtent todėl šis verslas mūsų valstybei labai svarbus dėl to, kad generuoja nemažą naudą“, po susitikimo su įmonės vadovais žurnalistams sakė R. Masiulis.
Ministras apžiūrėjo „Girtekos Logistics“ patalpose įrengtą Vairuotojų akademiją, kitas patalpas, apžiūrėjo turimą vilkikų parką, susipažino su naujausiomis įmonės darbui reikalingomis technologijomis, kurios ypač palengvina palaikant ryšį ir bendraujant su tarptautinius pervežimus atliekančiais vairuotojais, padeda vykdyti jų kontrolę.
Sparčiai augančioje kompanijoje šiuo metu dirba apie 12 tūkstančių darbuotojų, iki 2021 metų, plečiant veiklą, planuojama turėti jau 23 tūkstančius darbuotojų. Transporto parke – 5000 vilkikų ir 5500 puspriekabių.
„Girteka“ yra tarp didžiausių Europos įmonių. Tai yra unikalus pasiekimas. Turime kuo didžiuotis. Smagu, kad naudojamos aukščiausios technologijos. Kaip pristatė vadovas, sunkvežimiai nebūna senesni nei dvejų metų. Tai yra visiškai nauji vilkikai. Naudojamos aukštos technologijos tiek verslo vystymui, tiek sudaromos geros sąlygos darbuotojams, atlyginimų augimas. Malonu, kad įmonė prisideda prie to, kad mažėja emigracija valstybėje, nes daug yra grįžtančių iš emigracijos ir dirbančių čia. Taip pat nemažai užsieniečių dirba šioje bendrovėje, taip kad labai malonu matyti progresyvią įmonę“, - pagyrų kompanijai negailėjo ministras.
Anot jo, tokios nemažą naudą valstybei atnešančios įmonės įpareigoja valstybę prisidėti sprendžiant įvairius klausimus. Vieni iš jų – investiciniai planai ar projektai, kurių sėkmingam įgyvendinimui reikia ir Vyriausybės paramos.
„Dėl to, tarkim, statant verslo objektus, be abejo, reikia kelių, reikia miestų planavimo ir pan. O prie to jau valstybė turi prisidėti. Kai tik įmonė pasiekia tam tikrą dydį, jau ji vienaip ar kitaip turi bendradarbiauti su valstybe, o mes, Vyriausybė, iš savo pusės remiame tas įmones, kurios garsina Lietuvos vardą“ – sakė R. Masiulis.
„Mobilumo paketas“ vis dar aklavietėje
Pasak susisiekimo ministro, šiuo metu pagrindinis visų Europos vežėjų „galvos skausmas“ - „mobilumo paketas“, kurį svarsto Europos Komisija. Šio dokumento tikslas - padidinti eismo saugumą, skatinti diegti teisingesnes kelių apmokestinimo sistemas, mažinti išmetamo CO2 kiekį, oro taršą ir eismo spūstis, taip pat įmonėms tenkančią biurokratinę naštą, kovoti su neteisėtu įdarbinimu ir užtikrinti darbuotojams tinkamas sąlygas bei poilsio laiką. Tačiau, pasak ministro, jis kelia daug aistrų tarp Rytų ir Vakarų Europos šalių.
„Mes atstovaujame tą Rytų bloką. Mūsų vežėjai taip pat nori sąžiningai konkuruoti su Vakarų vežėjais. Vakarų šalys taiko, mūsų nuomone, dirbtinus barjerus. Mes sutinkame mokėti ir vidutinį vakarietišką atlyginimą, jau dabar jis yra mokamas. Taip, kad konkurencijos sąžiningos nebijome, bet, deja, kai yra įvedami kabotažo reikalavimai (tai yra pervežimo operacijų skaičius šalyje), tada prie to yra pridedamas vidutinis atlyginimas. Tai, deja, jau yra pertekliniai reikalavimai. Su tuo ir mes nesutinkam, ir lenkai nesutinka, ir rumunai nesutinka – visos tos valstybės, kurios turi didžiuosius transporto parkus. Ir aš manau, pačiai Vakarų Europai be mūsų vilkikų jau sunku išsiversti. „Girteka“ su savo šaldytuvais yra didžiausia Europoje. Manau, tas kompromisas turi būti rastas bet kokiu atveju. Tačiau kol kas šie reikalai sunkiai juda. Vis dėlto protekcionizmas Europoje yra“, – situaciją tarptautinėje arenoje apibūdino ministras.
Sėdo prie vilkiko vairo
Atsidėkodama už vizitą, įmonė „Girteka“ pakvietė ministrą nors trumpam pajusti, ką reiškia vairuoti vilkiką su šaldytuvu.
„Vilkiko teisių neturiu, bet mokytis, matau, galima“, – juokėsi Rokas Masiulis, žurnalistų paklaustas ar turi tokią vairuotojo kategoriją.
Vis dėlto, padedamas mokytojo, ministras sėkmingai apsuko keletą ratų. Išlipęs iš kabinos, pripažino, kad šios transporto priemonės vairavimas – sudėtingesnis nei lengvojo automobilio.