PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Gruodžio 2 d. 13:47

Tarprubežių gyventojams gyvenimą sunkina Menkupių karjeras

Marijampolė

R. Pasiliausko nuotrauka

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


22015

Kalvarijos savivaldybės Tarprubežių gyventojai pavargo nuo žvyro karjero kaimynystės. Kasmet rudenį ir pavasarį žmonės turi kęsti didelius nepatogumus, gadinti savo turtą vien dėl to, kad į karjerą žvyro važiuojantys sunkvežimiai sugadina jų kelią. Praėjusį penktadienį „Suvalkiečio“ redakcijai paskambinę Tarprubežių gyventojai guodėsi, kad uždaroji akcinė bendrovė „Parama“, veždama žvyrą iš karjero gatvių remontams Marijampolėje ir Kalvarijoje, sugadino jų kelią į Tarprubežius. Gyventojams paprašius pataisyti sugadintą kelią, bendrovės atstovai atsakė, kad jiems nepriklauso. Žmonės nebežino, kur ieškoti pagalbos. Jiems nusibodo nesibaigiančios problemos, amžinas purvynas, gendantys automobiliai.


Foto galerija:

m9b3213.jpg
m9b3214.jpg
m9b3221.jpg
m9b3222.jpg

Į karjerą – po keletą kartų

Anot jų, į Menkupių karjerą ir atgal UAB „Parama“ darbininkai savivarčiais Tarprubežių kaimo keliu dunda per dieną kelis kartus. Ir ne tik jie. Žvyrą statybų darbams iš šio karjero vežasi daug kas. Statybų bendrovės, privatūs asmenys. Kai šlapiu žvyrkeliu pralinguoja žvyro pakrautos didžiulės mašinos, iš kelio nedaug kas lieka. Duobės, purvas, provėžos, vietomis didžiulės balos, kai kur net pravažiuoti sudėtinga. Mokyklos gatvės gyventojams, kurių asfaltas dar nepasiekė, kasdieninė 4 kilometrų kelionė iki kelio Kalvarija–Vištytis duobėtu, išmaltu, purvinu keliu tapo nemenku išbandymu.

„Mūsų vaikai mokosi Akmenynų pagrindinėje mokykloje, tad šiuo keliu vyksta į pamokas. Žvyrkeliu važiuoja ir mokyklinis autobusas. Vakar teko mums į tėvų susirinkimą Akmenynuose vykti, tad manėme, kad liksime kelyje. Nusiplėšėme automobilio duslintuvą“, – guodėsi Mokyklos gatvėje gyvenanti moteris.

Anot jos, kelias greideriuotas tik vieną kartą. Ir tai buvo vasarą. Gyventojai tikėjosi, kad prieš Visų šventųjų dieną seniūnija ir statybinės bendrovės paremontuos kelią, bet nesulaukė. „Vargome, kol kapus pasiekėme, kiti ir iš Vilniaus buvo atvažiavę, tad negalėjo atsistebėti, kaip mes taip gyvename, kasdien tokiu keliu važinėjame“, – pasakojo Tarprubežiuose gyvenanti moteris.

Gyventojai stebisi tokiu abejingumu. Jeigu seniūnija neturi lėšų, tai bendrovė, kurios mašinos sugadino kelią, tiek technikos turi, medžiagų. Pagaliau karjerą eksploatuojanti bendrovė taip pat turi ir technikos, ir žvyro. Galėtų nors kiek patvarkyti žvyrkelį. Bent nusausinti, duobes užpilti. „Akivaizdu, kad mūsų bėdos, gyvenimo kokybė jiems nerūpi“, – sakė žmonės.

Gyventojų skundai pagrįsti

Kad gyventojai neperdeda savo bėdų, įsitikinome patys, penktadienį šiuo keliu paskui sunkvežimį nuvažiavę iki paties Menkupių karjero. Nuo asfaltuoto kelio Kalvarija–Vištytis pasukus link Tarprubežių kaimo rodyklė skelbia, kad iki Menkupių žvyro karjero 3 kilometrai. Bet šią nedidelę kelio atkarpą įveikėme vos ne per pusę valandos. Žvyrkelis – vienos duobės, kai kur labai gilios ir sklidinos vandens, kai kur sunkiai pravažiuojamos. O juk tokiu keliu gyventojams tenka važiuoti kasdien.

Akmenynų pagrindinės mokyklos direktorė Alė Marija Sidarienė „Suvalkiečiui“ sakė, kad iš Tarprubežių į pamokas Akmenynuose važinėja apie dvidešimt mokinių. Mokyklinis autobusas šiuo purvinu ir duobėtu keliu kasdien važiuoja keturis kartus, kartais tenka ir daugiau. „Jeigu mokykloje būrelio užsiėmimai ar vyksta koks nors renginys, po jų išvežiojame mokinius namo. Kartais ir savo mašinomis, tad tokia situacija vargina“, – sakė mokyklos vadovė. Pasak jos, būna situacijų, kai tenka prašyti, kad mokinius pavėžėtų kiti autobusai. Tuomet visada išgirsta, kad dėl prasto kelio niekas nenori teikti tokios paslaugos.

Seniūnija neturi lėšų

Kelias į Menkupių karjerą ir į Tarprubežius priklauso Kalvarijos seniūnijai. Anot seniūnės pavaduotojos Dalės Kajokienės, problemų su šiuo keliu turima daug metų, o šiemet ypač bloga situacija. „Kasdien lietus, šlapiu žvyrkeliu važiuoja pakrauti sunkvežimiai. Joks kelias neatlaikys, kas iš to, kad mes jį nugreideriuosime“, – sakė seniūnės pavaduotoja.

Anot vadovės, seniūnija tegali, jeigu kelias nors kiek pradžius, nugreideriuoti jį. Kitokiems darbams lėšų neturima. Dėl rimtesnių kelių remontų sprendžia Kalvarijos savivaldybės administracija. „Viskas, ką mes galime, tai kitais metais teikti paraišką kelio remontui. Ar ji bus patvirtinta, ar bus skirta lėšų, nuo mūsų nepriklauso“, – sakė pavaduotoja. Pasak jos, tokių prastų kelių seniūnijoje yra ir daugiau, sulaukiama gyventojų skundų. „Aš suprantu gyventojus, kad jiems sunku, kyla daug problemų gyvenant prie tokio kelio, tačiau padėti mažai galiu“, – sakė seniūnijos vadovė.

Kas gauna pinigus, tas turėtų remontuoti

Kitų pašnekovų įsitikinimu, kelią turėtų suremontuoti karjero šeimininkas. „Juk jie už parduodamą žvyrą gauna atlygį“. Uždarosios akcinės bendrovės „Žemkasta“, kuriai priklauso Menkupių žvyro karjeras, valdybos pirmininkas Vincas Botyrius taip nemano. „Mes daug metų tvarkome, remontuojame šį kelią. Tačiau manau, kad iniciatyvą turi rodyti kelio savininkas – seniūnija ar savivaldybė. Būtinas rimtesnis remontas, greideriavimas ir žvyravimas nebepadeda. Norint, kad kelias nesigadintų, reikia gilinti griovius, atnaujinti drenažą, pataisyti pralaidas, kad nuo kelio vanduo nutekėtų, susiformuotų pylimas. Juk vietomis griovių nelikę, kur tik dauba, ten ant kelio telkšo balos“, – pasakojo V. Botyrius. Jo įsitikinimu, remontą inicijuoti turėtų Kalvarijos savivaldybės administracija, kuri dabar nerodo jokio dėmesio, tik laukia, kad kiti remontuotų ir tvarkytų. „Mes mokame kelių mokestį, žemės, už iškasto žvyro kiekį – resursų mokestį, kuris drastiškas. Dauguma statybinių bendrovių ir ūkininkai žvyrą jau vežasi iš Lenkijos, jis ten daug pigesnis. Net Marijampolės Laisvos ekonominės zonos statyboms žvyrą lenkai suvežė ir uždarbį išsivežė“, – apmaudo neslėpė UAB „Žemkasta“ valdybos pirmininkas. Anot jo, dalis mokesčių nugula į Kalvarijos savivaldybės administracijos biudžetą, tad kelio remontu turi valdžia ir pasirūpinti.

UAB „Parama“ generalinis direktorius Raimondas Juodsnukis nesiaiškino, kas turėtų taisyti kelią, kam jis priklauso. Anot jo, jeigu gyventojai vargsta, kyla problemos dėl vaikų pavėžėjimo, reikia imtis darbų. Todėl direktorius pažadėjo susisiekti su bendrovės Marijampolės filialo vadovu ir kelią pagal galimybes paremontuoti.

R. Pasiliausko nuotr.