Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Brigita ŠliužaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Jei kas vyksta įdomaus, ieškokite moters, kaip sako prancūzai. Ir ne veltui. Paaiškėjo, kad istorinio skrydžio „Sklandytuvais nuo jūros iki jūros: Lietuva – Ukraina“ idėjos bendraautorė – moteris. Ir ne bet kokia, o gimusi, augusi ir mokslus baigusi Jurbarke Ieva Čerauskytė Šimoliūnienė, kuri „Mūsų laikui“ papasakojo ne tik apie save, bet ir kaip kartu su vyru šį skrydį sumanė, ir kokių nuotykių per skrydį patyrė.
Rugpjūčio 7 dieną Ukrainoje, Odesoje, finišavo penkias dienas trukęs istorinis skrydis, taip paminint Lietuvos atkūrimo šimtmetį. Tie trys Lietuvos sklandytojai Algirdas Šimoliūnas (32 metai), Sakalas Uždavinys (56 metai) ir pasaulio jaunimo sklandymo vicečempionas Ignas Bitinaitis (21 metai) finišavo Odesoje ir per 5 dienas įgyvendino istorinį skrydį „Sklandytuvais nuo jūros iki jūros: Lietuva – Ukraina“. Tai ilgiausias sklandytuvais įveiktas atstumas Lietuvos sklandymo istorijoje – sklandytuvais nuskristas iš pirmo žvilgsnio neįmanomas 1800 km atstumas. Sklandytojus žeme lydėjo 9 žmonių antžeminė komanda (3 automobiliai su sklandytuvų priekabomis) bei 16 baikerių. Skrydžio organizatoriai Ieva Čerauskytė Šimoliūnienė su vyru pilotu Algirdu Šimoliūnu, kuris buvo skrydžio vadovas, o pati Ieva – antžeminės komandos vadovė. Beje, pirmąją skrydžio dieną, kai buvo skrendama Kartena (Lietuva) – Suvalkai (Lenkija), sklandytojai skrido per Jurbarką.
Sklandytojai iš Kartenos aerodromo, Kretingos r. startavo rugpjūčio 1 d., toliau sekė Suvalkų (PL), Liublino (PL), Rivnės (UA), Vinycios (UA) ir Odesos (UA) aerodromai. Nors visa kelionė iš viso truko 7 dienas, dvi iš jų sklandytojai neskrido dėl blogų oro sąlygų. Pilotai skrido maršrutu: Kartena (LT) – Suvalkai (PL) – Liublinas (PL) – Rivnė (UA) – Vinycia (UA) – Odesa (UA).
Sutuoktinių svajonė
Kaip „Mūsų laikui” pasakojo Ieva, šio istorinio skrydžio priešistorė siekia 2016 metų ankstyvą pavasarį, kai vieną dieną jos vyras Algirdas prasitarė apie dvi savo svajones. Paaiškėjo, kad sutuoktinis svajoja sklandytuvu įveikti tolimus maršrutus ir kad apie tą skrydį ir sklandymo grožį sužinotų kuo daugiau žmonių. Tai buvo tik nedrąsios mintys, bet jos taip Ievai patiko, kad ji pasiūlė sujungti viską į vieną ir sukurti mažosios aviacijos viešinimo projektą. Abu subūrė komandą, sudėliojo planą, koks projektas, tikslai ir kaip abu jį pasieks. „Kaip dabar abu juokiamės, užkūriau motorą”, – šypsosi moteris, vis pabrėžianti, kad jie abu yra šio projekto bendraautoriai. Tik Algirdas – idėjinis vadovas, o Ieva – projekto vadovė. Tai, kad pora idėjos ėmėsi rimtai, įrodo, kad dar tais pačiais metais įvyko ir pirmasis skrydis „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių”. Šiuo skrydžiu siekė pabrėžti kaimyninių šalių bendrystę bei sklandymo grožį, parodant, jog bemotore priemone galima įveikti didelius atstumus. „Įdomus faktas, kad į kelionę žeme tuo metu vyko ir mūsų vos vienerių metukų sulaukusi dukra”, – pasakoja Ieva.
Visą straipsnį skaitykite rugpjūčio 24 dienos numeryje.