Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Dalis klaipėdiečių mano, kad taksi atspindi miesto veidą, todėl jie privalo būti tvarkingi ir patrauklūs. Šiuo metu taksi paslaugos kokybė esanti siaubinga, ja netgi skundžiasi į miestą atvykstantys užsieniečiai. Dėmėtos sėdynės, smarvė, nekultūringi taksistai ir miesto gatvių neišmanymas - visa tai sukuria atgrasų pirmąjį įspūdį.
Tačiau, pasak Klaipėdos taksistų, situacija neabejotinai gerėja - įmonės po truputį diegia naujausias technologijas, kurios leidžia lengviau išsikviesti taksi, taip pat gerėja automobilių išvaizda. Beje, klaipėdiečiai turėtų džiaugtis mažomis kainomis ir žaibišku aptarnavimu.
Baisu, kad į lagaminą neįliptų tarakonų
Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų Turizmo komiteto pirmininkas, viešbučio „Michaelson boutique hotel“ savininkas Gintautas Bertašius žėrė kritikos Klaipėdos taksi paslaugai: „Aš dažnai dėl patogumo, užuot iš vieno biuro į kitą važiavęs savo automobiliu, renkuosi taksi. Nors paslaugos kaina palyginti nėra didelė, tačiau vis pastebiu, kad kokybė tikrai prasta, o vaizdas liūdina.“
Anot pašnekovo, kuris dažnai darbo reikalais keliauja į užsienį, taksi vežėjų teikiamas paslaugas būtų sunku lyginti net su sostinės taksi.
Ne sykį skundų apie kokybę jis girdėjęs iš viešbučio svečių. „Jie prašo, organizuojant sutikimą, iškviesti ne miesto taksi, o samdyti privatų vairuotoją - kad automobilis būtų švarus ir nesmirdintis. Aš ir pats pastebiu, kad taksi automobiliuose dažniausiai sklinda neaiškūs kvapai, o kartais ir smarvė, sėdynės - dėmėtos. Atidarai bagažinę - primėtyta visokių daiktų, tepaluotų skudurų, bakelių ir kito šlamšto. Reikia dėti ten lagaminą, bet pasidaro baisu, ar neįlips į jį kokių tarakonų„, - ironiškai kalbėjo jis.
Nežibantys kultūra ir taksistai, kurie retkarčiais automobilius vairuoja vilkėdami sportinę aprangą. „Gal universiteto baigti, kad taptum taksistu, nebūtina, bet suvokti, kad reikia tvarkingai apsirengti darbo metu, manau, derėtų„, - teigė jis.
Verslininkas teiravosi, nejaugi negalima visiems įvesti vienodą uniformą? Galbūt techniškai tvarkingi ar ne senesni nei penkerių metų automobiliai taip pat galėtų būti vienspalviai? Tokia tvarka esą vyrauja daugelyje užsienio miestų.
„Taksi - miesto veidas“
Pasak pašnekovo, tam, kad kokybė gerėtų, esą turėtų įsikišti miesto valdžia ir sugriežtinti leidimų išdavimo sąlygas. Anot jo, norintiesiems tapti taksistais derėtų išlaikyti kvalifikacinį egzaminą, turėti uniformą bei patikrinti automobilio būklę.
Dabar taksistas Klaipėdoje gali būti bet kas, tačiau, pavyzdžiui, Londone gauti leidimą sudėtinga. Ten svarbus kalbos žinojimas, miesto pažinimas, kurio dažnai trūksta važiuojant uostamiesčio taksi.
„Taksi yra miesto veidas. Kai žmogus išlipa iš lėktuvo, sėda į taksi ir pamato, kokia prasta yra paslauga, jis savęs pasiteirauja: „O Dieve, kur aš atvažiavau?“ - toliau kritikos strėlių negailėjo pašnekovas. - Atvykus svečiui į viešbutį, „dirgulį“ pajuntame ir mes. Tą nuotaiką vėliau pajunta viešbučio personalas, žmonės, su kuriais jis vėliau susitinka.
Tapkite mūsų draugu „Facebook“ ir sekite svarbiausias uostamiesčio naujienas!
tr41-34.jpg
G. Bertašius įsitikinęs, kad tarp Klaipėdos ir Vilniaus atsirado didelė kokybinė praraja. Ką jau kalbėti apie Frankfurto, Dubajaus ar Londono taksi, iki kurių klaipėdiečiams yra kaip iki Marso.
„Pliusas tik tas, kad Klaipėdoje kainos nedidelės“, - tik vieną pranašumą įžvelgė pašnekovas.
Ne taip ir blogai?
Vis dėlto taksistu prieš 30 metų pradėjęs dirbti informacinių technologijų žinovas Andrejus Ivanovas įsitikinęs, kad paslaugų kokybė nėra jau tokia bloga. Anot pašnekovo, reikia džiaugtis, kad čia klientai gali išsikviesti ir reikiamoje vietoje sulaukti taksi tiesiog žaibiškai greitai.
„Klaipėdoje žmonės daugiau nei 5 minučių nelaukia privažiuojančio taksi automobilio - iškart skambina kitai įmonei“, - teigė jis.
Mieste taip pat skverbiasi modernios technologijos, keliančios paslaugos kokybę. Įmonė, kurioje A. Ivanovas darbuojasi, praėjusiais metais pirmoji uostamiestyje atsisakė racijų. Vietoje jos buvo įkurta elektroninė sistema - kompiuterizuota dispečerinė, kai visi gaunami užsakymai keliauja į planšetinius kompiuterius kartu su vietos koordinatėmis - taksistui nė nereikia klausti keleivio adreso.
Taip pat naudojama išmanioji programėlė, kuria galima išsikviesti taksi nė nepateikus adreso - jį nustato navigacijos sistema.
„Automobilyje - tylu, ramu, niekas nebešneka per raciją. Taigi galima tyliai leisti muziką, jei norisi, pasikalbėti, - teigė A. Ivanovas. - Palyginus, kokia situacija vyravo prieš dešimtmetį, dabar tiek klientai, tiek taksi paslauga patobulėjo. Džiaugiuosi, kad šiandien ir konfliktų su klientais mažėja. Anksčiau neretai būdavo, kad klientai pabėgdavo nesusimokėję ar netgi bandydavo apvogti. Dabar tokių atvejų kur kas mažiau“, - pasakojo pašnekovas.
Nukeltų į sovietmetį?
Nors stengiamasi nuolat prižiūrėti automobilio švarą, taksistas pripažįsta, jog kartais dėl skubėjimo nepriekaištingos tvarkos nesužiūrėsi. „Tenka vežti klientą ir iš sodo ar paplūdimio... Palieka žemių, o tu nė neturi kada susitvarkyti, nes leki pasiimti kito kliento“, - teigė pašnekovas.
Paklaustas, kokių klientų apskritai tenka vežti, A. Ivanovas sakė, kad klientų būna visokių: dažnai pasitaiko išgėrusių žmonių, kai kurie užsirūko pro langą, nors tai ir griežtai draudžiama. Gavę įspėjimą, jie siūlosi susimokėti - kad tik būtų leista užsirūkyti.
Kaip jau minėjo, būta ir nemažai sukčiavimo atvejų - klientai pabėgdavo nesusimokėję. Kai kurie sukčiaudavo apsukriai - prašydavo palaukti, kol iš bankomato išsiims pinigų. Palieka užstatą - neveikiantį telefoną ar banko korteles, kurios vėliau, pasirodo, iš tiesų esančios kažkokių parduotuvių nuolaidų kortelės.
Taigi netrukus A. Ivanovas pradėjo dirbti aukštesnio lygio taksi įmonėje. „Ne paslaptis, kad taksisto darbas man labiau hobis, kadangi daugiausiai uždirbu IT srityje, - teigė taksistas. - Taigi darbas naujojoje įmonėje man - tikras malonumas. Jei automobiliui reikia remonto, įmonė iškart tuo pasirūpina. Kas savaitę vykdoma automobilių apžiūra. Kadangi mes bendradarbiaujame su daugeliu uostamiesčio viešbučių, mūsų įvaizdis privalo būti geras.“
Dabar, anot pašnekovo, taksi kainos Klaipėdoje pakilusios ir dėl to taksistams atsiranda galimybė užsidirbti. Anksčiau esą vyravo sistema, jog, mieste atsiradus naujai taksi įmonei, siekiant išlaikyti klientus, kitos įmonės „muša“ kainą. Taigi kartais tekdavo dirbti kone veltui - vien kad susimokėtum už kurą. „Dirbi 18 valandų ir gauni 15 eurų„, - prisiminė laikus pašnekovas.
A. Ivanovas skundėsi tik tuo, kad šiuo metu labai pakilo draudimo kainos. Jis girdėjęs atvejų, kai draudimo kaina metams siekia net pusantro tūkstančio eurų. Tokiu atveju, kai paties automobilio vertė - vos 2 tūkst., šis tiesiog nurašomas.
Paklaustas, kaip jis vertinantis pasiūlymus suvienodinti taksi paslaugą teikiančių automobilių spalvas, įvesti uniformas, kelti aukštesnius techninius reikalavimus automobiliams, A. Ivanovas teigė, kad techninė apžiūra taksi automobiliams ir šiaip taikoma dažnai - kas pusę metų. Na, o vienodos spalvos bei uniformos, jo manymu, nukeltų į sovietmetį. „Manau, kad tai turėtų likti kiekvienos įmonės vidinio susitarimo reikalu. Verslininkai dažniausiai juk nori išsiskirti. Apskritai spalvų suvienodinimas man iškart primena sovietmetį - kai viešasis transportas ir žmonės buvo vienodi. Kai man buvo 18 metų ir pirmąsyk apsilankiau Kopenhagoje, pamačiau spalvotų žmonių - senukai vilkintys raudonus, mėlynus drabužius, ryškus jaunimas, na, o pas mus visi vienodi. Manau, kad gyvenimas turėtų būti spalvotas“, - juokėsi pašnekovas.
Taksistu gali tapti kiekvienas?
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas teigė, jog problema apie nekokybišką taksi paslaugą jam yra žinoma ir jau netrukus dėl to susitiks su Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos nariais.
„Norime, kad situacija iš principo pasikeistų. Žinoma, didelių pokyčių greitai nebus, nes Lietuvos Respublikos įstatymai leidžia kiekvienam, kuris turi teisę tai daryti, individualiai teikti šią paslaugą. Reikalavimai tą teisę gauti yra tikrai maži. Tartis su tais paslaugos teikėjais, kurie dirba po vieną, yra sudėtinga, tad iš pradžių dėl bendrų taisyklių mėginsime susitarti bent jau su dideliais paslaugų teikėjais, ir tai būtų didelis žingsnis. Manau, kad Taksi vežėjų asociacija yra suinteresuota kelti kokybę - juk visi verslininkai nori, kad jų verslas klestėtų„, - teigė S. Budinas.
Savivaldybės direktorius teigė, jog dažnai ir pats naudojasi taksi paslaugomis, tad gali patvirtinti, kad kokybės Klaipėdoje stinga. Paprašytas detalizuoti, kas konkrečiai jam užkliūva, S. Budinas atsakyti nesiryžo. Esą tai - bendra paslaugos visuma.
„Kol kas nenoriu detalizuoti. Visų pirma reikia susitikti su asociacijos nariais ir pradėti dialogą„, - lakoniškai teigė jis.
*****************************************************************************
„Buvo plačiau atvertos durys konkurencijai“
Remigijus ŠIMAŠIUS, Vilniaus miesto meras
Prieš porą metų didelius pokyčius lėmė pasikeitusios konkurencijos sąlygos - užuot steigus Savivaldybei pavaldžias įstaigas užtikrinti ir reguliuoti taksi kokybę, buvo plačiau atvertos durys konkurencijai. Atsirado „Uber“, su kuriuo vis dar kovoja daug miestų, elektroninės taksi iškvietimo galimybės, kitos pavėžėjimo ar taksi paslaugos. Žmonės, kuriems reikia kokybės, šiandien lengvai atskiria, kuri įmonė, kad ir brangiau, bet atlieka paslaugą nepriekaištingai. Tačiau nedera pamiršti, kad vis dar egzistuoja žmonių segmentas, kuriam rūpi ne kokybė, o paslaugos kaina. Taigi, pats būdamas liberalas, niekada nebūsiu už tai, kad mieste reiktų nustatyti vieną standartą, suvienodinti automobilius, taksistams išduoti uniformas ir sukurti tokią paslaugos kokybę, kuri būtų prieinama tik turintiems pinigų.
Vis dėlto mes, vilniečiai, vis dar susiduriame su nemažai iššūkių, kalbant apie taksi paslaugas mieste. Viena tokių problemų - oro uoste laukiantys taksi. Ten atvykstančių svečių laukia ne patys geriausi automobiliai (kokybiškiausi stovi miesto centre), taip pat kai kurie vežėjai vis dar bando apgauti miesto nepažįstantį keleivį.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint leidėjų sutikimo.