PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Balandžio 3 d. 13:06

Švietimo skyriaus laikinoji vedėja O. Gucevičienė: nuotolinis mokymas Kaune vyksta sklandžiai

Kaunas

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


124279

Nuo pirmadienio dėl karantino visos šalies švietimo sistemoje prasidėjęs nuotolinio mokymo procesas dėl strigusio ryšio sukėlė problemų ir Kaune. Tačiau, kaip ketvirtadienį naujienų agentūrai ELTA sakė laikinai Kauno miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo pareigas einanti jo pavaduotoja Ona Gucevičienė, po truputį viskas stoja į vėžes.

Kokia bendra nuotolinio mokymo situacija mieste?

Nuotolinis mokymas Kaune šiuo metu vyksta sklandžiai. Kad jam prasidėjus ugdymo procesas nenukentėtų, aktyviai ruoštasi iš anksto, per dvi mokinių atostogų savaites. Mokytojai pasirengė dirbti su nuotolinio mokymo platformomis, dalinosi gerosiomis patirtimis, taip pat - informacija apie skaitmenines mokymo priemones bei metodinę medžiagą.

Per šį mokinių atostogų laikotarpį visos mokyklos pasitikrino ir išanalizavo kompiuterių, interneto prieigos poreikį, kurį miestas, kartu su Švietimo, sporto ir mokslo ministerija, turėtų patenkinti, kad kiekvienas vaikas galėtų netrukdomai prisijungti prie mokymo proceso. Taip pat kiekviena mokykla susidarė ir detalius pasirengimo nuotoliniam mokymui planus. Ugdymo įstaigos išsianalizavo bei pasirinko priimtiniausias nuotolinio mokymo sistemas ir bendravimo būdus.

Tačiau ir dabar, prasidėjus nuotolinio mokymo procesui, Kauno pedagogų kvalifikacijos centras toliau organizuoja nuotolines paskaitas bei konsultacijas, kurių metu teikiamos rekomendacijos mokytojams ir mokyklų vadovams.

Ar pravertė, pavyzdžiui, Jėzuitų gimnazijos, jau ir iki šio pirmadienio, taikiusios nuotolinio mokymo metodą, patirtis, ar Švietimo skyrius, ar kas kitas ėmėsi iniciatyvos ją skleisti?

Pravertė visų mokyklų patirtys. Praktinėmis žiniomis su mumis pasidalino Kauno suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras, Jono Jablonskio gimnazija, Jurgio Dobkevičiaus, Dainavos progimnazija ir Kazio Griniaus progimnazijos, Panemunės pradinė mokykla bei kitos ugdymo įstaigos. O Švietimo skyrius susistemintą gerąją patirtį perdavė mokykloms, kurios iki šiol nebuvo vykdžiusios nuotolinio mokymo.

Kokių nesklandumų patirta pirmomis nuotolinio mokymo dienomis, ar jau neliko problemų dėl ryšio užtikrinimo?

Ryšio nesklandumų vis dar pasitaiko, bet dėl to nuotolinis mokymas nesustoja. Jei problema iškyla su viena programa, pavyzdžiui, „Mano dienynas“ ar „Eduka“, mokyklos gali ir toliau dirbti per „Google Classroom“, ZOOM ir kitas platformas.

Kiek mokyklų Kaune taiko nuotolinį mokymą?

Mieste yra 62 bendrojo ugdymo įstaigas, tad nuotolinis mokymas vykdomas visose Kauno mokyklose.

Ar kai kurių darželių auklėtojų nedideli mėginimai megzti ryšį su auklėtiniais per interneto pamokėles įgalins savivaldybę vėliau pateikti vaikų tėvams sąskaitas už ugdymą, kokios būna mažiesiems lankant darželį?

Atlyginimas už vaikų ugdymą pagal ikimokyklinio ugdymo programas susideda iš maitinimo teikimo bei ugdymo sąlygų tenkinimo. Kadangi karantino metu vaikai yra mokami nuotoliniu būdu, neteikiamos maitinimo paslaugos, ir ugdymo procesas vyksta namų sąlygomis, tėveliams tikrai nereikės darželiui mokėti už šį laikotarpį.

Ar ugdymo įstaigų personalas nekalbinamas imti nemokamų atostogų arba nedarbingumo pažymų (jei turi namie atitinkamo amžiaus vaikų, kurie dėl karantino negali lankyti darželių ar mokyklų), o gal įstaigose jau fiksuojamos prastovos?

Ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kurių mieste yra 78, auklėtojos taip pat dirba nuotoliniu būdu. Tačiau norėčiau trumpai pristatyti bendrą šiandieninę neformalaus ugdymo situaciją, atkreipdama dėmesį į tai, kad visoje šalyje tęsiantis karantinui tenka priimti nepopuliarius, tačiau būtinus sprendimus.

Nuo trečiadienio laikinai sustabdyta neformalaus ugdymo įstaigų veikla. Tokį sprendimą diktuoja mokiniams prasidėjęs nuotolinis formalaus ugdymo procesas. Šiuo metu tai tapo rimtu iššūkiu tiek mokykloms, tiek ir jų auklėtiniams bei tėvams. Todėl dabar itin svarbu susitelkti būtent ties nuotoliniu mokyklų darbu, kad jis vyktų kuo sklandžiau ir efektyviau.

Visą pamokų laiką mokiniams praleisti prie kompiuterių ekranų ir išmokti ties tuo susikoncentruoti nebus lengva. Ypač pirmomis dienomis. Todėl po tokių pamokų siūlyti dar papildomus neformalaus ugdymo užsiėmimus prie to paties ekrano ir už tai prašyti vaikų tėvus susimokėti būtų neteisinga.

Gal žinoma, ar ilgam sustabdytas tas neformalus ugdymas ir kokios siūlomos galimybės ugdytojams laikinai nelikti be pajamų?

Svarbu pabrėžti, kad neformalus ugdymas kol kas stabdomas tik laikinai, mėnesiui. Jei per jį pavyks sklandžiai „įsivažiuoti“ į nuotolinio mokymosi procesą, bus svarstomos visos galimybės.

O kol kas visiems neformalaus ugdymo mokyklų mokytojams siūloma atostogų laikotarpį iš vasaros „atsikelti“ į šiandieną. Paskui, vasarą, visam šalies gyvenimui pasislinkus keliais mėnesiais į priekį, jų darbas ir vaikų užimtumas bus ypač svarbus.

Kita galimybė darbuotojams (ne pedagogams) – 50 proc. atlyginimo dydžio išmoka pirmą mėnesį ir 60 proc. – vėlesnius mėnesius (bet ne mažiau). Tokios sąlygos turėtų tęstis, kol įstaigos dėl karantino negalės atnaujinti ir visavertiškai vykdyti savo veiklos.

ELTA