Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Lapkričio 16 d., penktadienį, Kretingos rajono švietimo centre buvo surengtas suinteresuotų institucijų atstovų pasitarimas dėl šios, daugiau nei prieš dvejus metus reorganizuotos, savivaldybės biudžetinės įstaigos perspektyvų.
Susitikime dalyvavo Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas akademikas Eugenijus Jovaiša, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas, Vyriausybės atstovė Klaipėdos apskrityje Daiva Kerekeš, jos vyriausioji patarėja Ingrida Sabaliauskienė, Kretingos rajono savivaldybės tarybos Švietimo komiteto pirmininkė Jūratė Sofija Laučiūtė, tarybos narys Dangiras Samalius, savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Domarkas, Švietimo skyriaus vedėjas Antanas Sungaila, jo pavaduotoja Daiva Tranizienė ir kiti specialistai.
Trečius metus veikiantis Kretingos rajono švietimo centras tokiu tapo po reorganizacijos, Kretingos rajono savivaldybės tarybos sprendimu tris mažas viename pastate dirbančias švietimo įstaigas – Kretingos suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centrą ir Kretingos rajono pedagoginę psichologinę tarnybą reorganizavus jungimo būdu ir nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. prijungus prie Kretingos rajono pedagogų švietimo centro.
Reorganizacijos tikslas buvo optimizuoti rajono mokyklų ir pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai institucijų tinklą, didinti švietimo įstaigų administravimo efektyvumą, gerinti finansinių ir žmogiškųjų išteklių panaudojimą. „Reorganizacijos paskata buvo ir Vyriausybės raginimai taupant administravimui skiriamas išlaidas jungti mažas biudžetines įstaigas“, – susitikime tokio Tarybos sprendimo motyvus pristatė Tarybos Švietimo komiteto pirmininkė J. S. Laučiūtė. Ji akcentavo ir tai, kad šis sprendimas buvo derinamas apie metus laiko, kaip jį kuo geriau įgyvendinti ne kartą tartasi su Švietimo ir mokslo ministerija.
Sujungus įstaigas Kretingos rajono švietimo centre darniai dirba trys atskiri skyriai: neformaliojo švietimo, pedagoginės ir psichologinės pagalbos bei suaugusiųjų ir jaunimo mokymo, kurių funkcijos nepasikeitė.
Administracijos direktoriaus V. Domarko manymu, vertinant vadybiniu, ekonominiu požiūriu, mažesnių įstaigų sujungimas yra racionalus sprendimas, kadangi neekonomiška buvo turėti tris direktorius, tris ūkvedžius, tris buhalterius, be to, buvo neracionaliai paskirstyti aptarnaujančio personalo krūviai, buvo daug nesutvarkytų, nenaudojamų patalpų.
Po reorganizacijos efektyviau naudojami ne tik finansiniai ištekliai, suremontuotos patalpos, vykdoma bendra sąnaudų apskaita, bet ir skyrių veikla tapo aktyvesnė, daugiau galimybių atsirado jų tęstinumui.
Grėsmė tolesnei Kretingos rajono švietimo centro veiklai iškilo gavus Vyriausybės atstovo Klaipėdos apskrityje raštą, kuriame nurodoma, kad toks įstaigų sujungimas prieštarauja teisės aktams ir raginama ištaisyti situaciją, įgyvendinant Švietimo įstatymo normas.
„Yra gerai, kai trys skirtingos švietimo įstaigos sujungtos į vieną randą bendrą kalbą, tačiau jų normaliam darbui neturi trukdyti neišspręsti juridiniai dalykai“, – susitikime teigė Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas akademikas E. Jovaiša.
„Suaugusiųjų ir jaunimo mokykla turi veikti mokyklos statusu. Tarnybos, kaip pavyzdžiui švietimo pagalbos įstaiga, turėtų padėti visoms savivaldybės mokykloms, įskaitant ir tame pačiame pastate veikiančias. Čia ir kyla pagrindinis prieštaravimas, kurio pagal galiojančius teisės aktus būti neturėtų. Su tokia situacija, kai švietimo pagalbą teikianti tarnyba buvo reorganizuota į kitą įstaigą, pavyzdžiui, veikia kokioje nors gimnazijoje ar panašiai, susidūrė ne tik Kretingos rajono savivaldybė – yra ir daugiau tokių atvejų šalyje, – teigė Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius A. Aldakauskas. – Ar reikėtų keisti teisės aktus, sudarant galimybę jungti mokyklas su švietimo pagalbos įstaigomis, – tai plačias diskusijas atveriantis klausimas.“.
„Prieštaravimo esmė kyla dėl centro veiklų skirtingumo. Tai, kad pagal Švietimo įstatymą pažymas specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams su ypatingais sutrikimais išduoda pedagoginė psichologinė tarnyba, mūsų rajono atveju tą daro Kretingos rajono švietimo centras. Tačiau pagrindinė nuostatuose numatyta centro paskirtis – gimnazija, kad būtų galimybė išduoti atestatus, o ne švietimo pagalba“, – sakė Švietimo skyriaus vedėjas A. Sungaila.
Savivaldybės pozicija ir lūkesčiai būtų įvertinti švietimo teisinę bazę ir atsižvelgiant į aktualius savivaldybės poreikius inicijuoti reikalingus pakeitimus, sudarant galimybę Kretingos rajono švietimo centrui dirbti toliau, neatliekant struktūrinių pakeitimų. Tuo labiau, kad po reorganizacijos veikiančio Kretingos rajono švietimo centro darbo patirtis rodo, jog čia teikiamos paslaugos, ekonomiškas patalpų, žmogiškųjų išteklių panaudojimas ne tik nenukentėjo, bet buvo pagerinti ir išplėtoti. Po reorganizacijos sutaupoma apie 44,9 tūkst. eurų per metus. Be to, išsakyta nuomonė, kad sprendimas atlikti švietimo teisės aktų pakeitimus būtų reikalingas daugeliui šalies savivaldybių, sprendžiančių panašius klausimus.
„Jūsų, Kretingos rajono, atveju šiandien kalbame apie visiškai techninio klausimo išsprendimo būtinybę. Gal ne vien teisės aktų keitimu galima tai išspręsti?“, – svarstė Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius A. Aldakauskas.
Konkretaus sprendimo šiame susitikime priimta nebuvo. Akademikas E. Jovaiša sakė suprantantis savivaldybės poziciją. „Šiuo atveju trijų institucijų kombinacija yra sveika, bet kas žino, kokių jų galėtų būti atlikus įstatymo pakeitimus. Sprendimas dėl Kretingos rajono švietimo centro perspektyvų turės būti priimtas tik įvertinus visas galimas alternatyvas, gerai išdiskutavus su suinteresuotomis pusėmis, tačiau atsižvelgiant, kaip patogiau bei lanksčiau yra pačiam regionui. Ši, regioninė, politika turi būti prioritetinė“, – susitikimą apibendrino Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas akademikas E. Jovaiša.
Kretingos rajono savivaldybės inform.