PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2024 m. Spalio 30 d. 08:06

Svarstomas parkavimo įkainių didinimas Vilniuje – drastiški pokyčiai: daugiabučių kiemuose nauja Baltoji zona

Vilnius

Parkavimas Vilniuje gali brangti / ELTA

Alfa.ltŠaltinis: ALFA.LT


326629

Vilniaus miesto tarybos opozicijos narys Vydūnas Sadauskas, priklausantis partijai „Laisvė ir teisingumas“, savo paskyroje feisbuke išreiškė susirūpinimą dėl naujų po rinkimų pristatytų Vilniaus miesto parkavimo įkainių.

Vilniaus miesto tarybos opozicijos narys Vydūnas Sadauskas, priklausantis partijai „Laisvė ir teisingumas“, savo paskyroje feisbuke išreiškė susirūpinimą dėl naujų po rinkimų pristatytų Vilniaus miesto parkavimo įkainių.

Pasak V. Sadausko, miesto Ekonomikos ir finansų komitetas sulaukė siūlymų ne tik reikšmingai didinti automobilių stovėjimo kainas, bet ir plėsti mokamų zonų ribas. Be to, siūloma įvesti naująją Baltąją zoną, skirtą daugiabučių kiemams, kur valandinis mokestis siektų 0,2 euro. Nors šioje zonoje automobiliai dažnai laikomi ilgą laiką, visgi mokesčio įvedimas sudarytų papildomą finansinę naštą gyventojams.

Pagal pateiktus pasiūlymus taip pat ženkliai išplėstų raudonąją zoną ir joje nustatytų tokį patį įkainį, kaip šiuo metu taikomas mėlynoje zonoje. Numatoma, kad dvi valandos mėlynoje zonoje gali kainuoti net 8 eurus.

Kiti siūlomi parkavimo įkainių pokyčiai apimtų:

Mėlynąją zoną – kaina pakiltų nuo 2,5 iki 4 eurų už valandą,

Raudonąją zoną – nuo 1,5 iki 2,5 euro už valandą,

Geltonąją zoną – nuo 0,6 iki 1 euro už valandą,

Žaliąją zoną – nuo 0,3 iki 0,5 euro už valandą.

V. Sadauskas pabrėžė, kad šie pokyčiai nėra vien „higieniniai pataisymai“, kaip bandoma pristatyti, ir mano, kad siūlymai gali priversti daugelį gyventojų atsisakyti automobilių miesto centre. Tačiau V. Sadauskas skeptiškai vertina tai, kad alternatyvos, kaip didinti parkavimo vietų skaičių ar spręsti transporto problemas, nėra pateiktos. Jis atkreipia dėmesį į tai, jog Vilniaus situacija skiriasi nuo Amsterdamo ar Kopenhagos, kur miesto centrai yra lengviau prieinami dėl viešojo transporto – metro ir tramvajų, kurių Vilniuje trūksta.

Skeptiškai žvelgiama ir į automobilių dalijimosi (car sharing) paslaugų pokyčius – numatoma, kad šios paslaugos taps brangesnės dėl didesnių įkainių. Pavyzdžiui, planuojama, jog nuo 2025 m. liepos 1 d. taikomas 89 eurų mokestis bus tol, kol elektrinės transporto priemonės pasieks bent 10 proc. viso parko.

Elektromobilių savininkams taip pat teks susimokėti, kai mieste šių transporto priemonių skaičius sieks 3 proc.

V. Sadauskas pabrėžė, kad šie pasiūlymai reikalauja kompleksinių sprendimų, o ne vien parkavimo įkainių didinimo. Pasak jo, miestas turėtų ieškoti būdų, kaip pagerinti visą transporto infrastruktūrą, kad gyventojai būtų skatinami pasirinkti viešąjį transportą ar kitus alternatyvius sprendimus.