Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
EtapliusŠaltinis: Radviliškio rajono savivaldybė
Rajono pokyčiai ir planai – atvirai
Susitikimo pradžioje gyventojams buvo pristatyti svarbiausi rajone įgyvendinami projektai ir ateities planai – nuo infrastruktūros plėtros iki socialinių paslaugų gerinimo.
Vėliau Radviliškio seniūnė Gabrielė Kuraitienė gyventojams papasakojo apie seniūnijoje praėjusiais metais atliktus darbus ir planuojamas šių metų veiklas. Ji pasidžiaugė, kad Šniūraičių kaime neliko neasfaltuotų gatvių – tai didelis žingsnis gyventojų patogumo link.
Tačiau neišvengta ir aktualių problemų – viena jų susijusi su pagrindine Šniūraičių gatve, kurios kelio apsaugos zonos kelia rimtų nepatogumų vietos gyventojams.
Gyventojų pastatai tapo kelio dalimi
Gyventojai pasakojo, kad dalis jų tvorų ir net pastatų, kurie stovi jau keletą dešimtmečių, staiga atsidūrė kelio apsaugos zonoje. Taip nutiko po to, kai valstybės įmonė „Via Lietuva“ vienašališkai nusprendė išplėsti regioninės reikšmės kelio apsaugos zoną, neatsižvelgdama į esamą užstatymą.
Meras K. Račkauskis patikino, kad situacija jam gerai žinoma ir jis pats ne kartą dėl šio klausimo kalbėjosi su „Via Lietuva“ atstovais.
„Gyventojų nerimas suprantamas. Tai neteisinga situacija – kai žmogus pastatė tvorą ar namą dar tarybiniais laikais, o dabar iš jo reikalaujama tai nugriauti. Tikiu, kad šiai problemai greitai ateis sprendimas“, – sakė meras.
Jis paaiškino, kad Seime jau ruošiamos įstatymų pataisos, kurios įpareigos regioninės reikšmės kelių atkarpas, esančias gyvenvietėse, perduoti savivaldybėms. Pasikeitus kelio statusui, automatiškai susiaurės ir kelio apsaugos zonos.
Greitis ir sunkiasvoriai – kaimo ramybės priešai
Dar viena opi Šniūraičių problema – tai sunkiasvorių transporto priemonių eismas per kaimą. Gyventojai skundėsi, kad mašinos važiuoja dideliu greičiu, kelia triukšmą ir grėsmę saugumui. Buvo siūloma įrengti greičio mažinimo kalnelius arba apriboti sunkiojo transporto eismą.
Meras paaiškino, kad šiuo metu tai – ne Savivaldybės kelias, tad sprendimus dėl saugaus eismo kol kas priima „Via Lietuva“. Tačiau jis nuramino, kad perdavus kelią Savivaldybei, eismo klausimai bus sprendžiami vietos lygmeniu – spręs Savivaldybės saugaus eismo komisija.
Vis dėlto dėl ribojimų sunkiasvorėms transporto priemonėms meras paragino pirmiausia susitarti bendruomenėje: „Jei statysime ženklus, jie galios visiems – ir jūsų ūkininkams. Todėl prieš imantis sprendimų reikia bendro sutarimo, kad nenukentėtų patys vietos žmonės“.
Žmonių balsas išgirstas
Susitikime kalbėta ir apie kelių žvyravimo darbus, duobėtų gatvių tvarkymą, būtinybę įrengti daugiau gatvių apšvietimo.
Meras džiaugėsi bendruomenės aktyvumu: „Kai matai įsitraukusius žmones – supranti, kad visa, ką darome, turi prasmę. Labai vertinu jūsų pastabas, nes tik kalbėdami galime pamatyti tikrąsias problemas. Ačiū už tai, kad rūpinatės savo aplinka ir nevengiate pasakyti, kas negerai. Toks bendradarbiavimas yra didžiausia mūsų stiprybė“.