Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: ELTA
„Artėjame prie vieno didžiausių Lietuvos geležinkelių infrastruktūros modernizavimo projekto – geležinkelio linijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo – pusiaukelės. Tai intensyviausiai naudojamas geležinkelio ruožas šalyje, kurio elektrifikacija leis užtikrinti žalesnes keliones visiems keleiviams pritaikytais perkamais elektriniais traukiniais“, – pranešime sakė M. Skuodis.
LTG grupės bendrovė „LTG Infra“ šiuo metu elektrifikuoja ruožą nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus geležinkelio mazgą (Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai). Bendras šiuo metu elektrifikuojamo ruožo ilgis 364 km. Šiuose ruožuose bus įrengtas elektros kontaktinis tinklas, naujos traukos pastotės, pakeistos geležinkelio stočių valdymo sistemos, padidintas jų valdymo saugumo lygis.
Viso elektrifikacijos projekto kontaktinio tinklo rangos darbus numatoma užbaigti iki kitų metų pabaigos, o darbai, susiję su elektros energijos tiekimu ir testavimu, turėtų būti baigti 2025-aisiais. Ištisinis elektrifikuoto geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda ilgis sieks 731 km.
Lietuvoje jau yra elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai – Vilnius–Kaunas, Lentvaris–Trakai ir Vilnius–Kena. Lietuvoje geležinkelių tinklas yra vienas mažiausiai elektrifikuotų Europoje ir sudaro 8 proc. viso šalies tinklo (152,4 km). Baigus elektrifikacijos projektą bus elektrifikuota 27 proc., o užbaigus ir „Rail Baltica“ – apie 40 proc. geležinkelių tinklo. Europos Sąjungos valstybėse elektrifikuotų geležinkelių vidurkis siekia 54,3 proc.