Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: ELTA
Vyriausybėje, Seimo Ateities ir Ekonomikos komitetuose svarstytos ir patvirtintos gairės formuotos tariantis su už aviacijos politiką atsakingomis institucijomis, sektoriaus asociacijomis ir kt. partneriais, savo pranešime skelbia ministerija.
Jame cituojamo susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, įgyvendinus jose išdėstytą strategiją padaugės tiesioginių skrydžių į Lietuvą, bus praplėstos aviacijos paslaugos, bus efektyviai planuojami darbai ir investicijos.
„Gairės numato ateities technologijų diegimą ir žaliojo transporto siekius, taip pat tikslą didinti aviacijos sektoriaus indėlį į šalies ekonomiką ir kurti daugiau gerai apmokamų darbo vietų“, – teigia M. Skuodis. Jis teigia, kad gairėmis bus sutelktos visos aviacijos sektoriaus įstaigos bei įmonės, jos bus skatinamos bendradarbiauti.
Siekiama, kad iki 2030 m. Lietuvą tiesioginiais skrydžiais bus galima pasiekti iš ne mažiau kaip 150 krypčių (2021 m. jų buvo 94), numatoma sukurti ir įgyvendinti naują oro susisiekimo skatinimo modelį, koordinuotai didinti Lietuvos, kaip patrauklios turizmo ir verslo krypties, žinomumą.
Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) pasauliniame pasiekiamumo vertinimo reitinge šalis turėtų pakilti į 85 vietą – bent per 10 pozicijų, palyginti su 2019 m.
Taip pat iki 2030 m. siekiama aviacijos sektoriaus indėlį į Lietuvos bendrąjį vidaus produktą padidinti nuo dabartinių 3 iki 5 proc. Tam planuojama toliau plėsti. Vilniaus ir Kauno oro uostų infrastruktūrą, sujungti juos „Rail Balticos“ geležinkelio linija, plėtoti orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas, didinti oro transportu gabenamų krovinių srautus.
Viliamasi, kad naujų galimybių taip pat suteiks nuo 2023 m. Lietuvos vežėjams planuojama atverti JAV rinka, tobulinama bepiločių orlaivių technologijų komercinio naudojimo teisinė aplinka.
Siekiant žaliojo kurso tikslų, Lietuvos oro uostuose bus mažinamas aviacijos poveikis aplinkai – planuojama mažinti orlaivių keliamą triukšmą, išmetamų teršalų kiekį. Oro uostų teritorijose numatoma plačiau naudoti hibridines ir elektrines transporto priemones, infrastruktūrą pritaikyti elektra ar vandeniliu varomiems bei hibridiniams orlaiviams.