Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Susisiekimo ministras Marius Skuodis. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: ELTA
Tai numatoma susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio patvirtintame viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše.
Vienas iš reikalavimų – tai, kad naujose viešojo transporto priemonėse neįgaliojo vežimėlių naudotojams turės būti įrengtos saugios ir pritaikytos vietos, tuo metu apie maršrutą ir stoteles klausos negalią turinčius keleivius informuos švieslentės, o regos negalią turintiems skambės garsiniai pranešimai.
Pirmą kartą Lietuvoje nuo lapkričio 1 d. registruojamos viešojo transporto priemonės turės atitikti visus šiuos kriterijus. Netrukus įsigaliosiantys reikalavimai bus taikomi miestų, priemiesčių ir tarpmiestiniam viešojo transporto automobilių ir vidaus vandenų kelių priemonėms.
„Lietuvoje tik kiek daugiau nei trečdalis viešojo transporto priemonių pritaikytos asmenims su individualiais poreikiais, o tolimojo susisiekimo statistika dar niūresnė. Dėl to šis žingsnis tiesiog būtinas mažinant skirtingų visuomenės grupių atskirtį, kuriant jiems priklausančias galimybes pilnavertiškai įsitraukti į mokslus, darbus, laisvalaikio veiklas (...)“, – teigia susisiekimo ministras M. Skuodis.
Naujose nuostatose apibrėžiama, kad viešojo transporto priemonės, vežančios keleivius vietinio, t. y. miesto ar priemiestinio susisiekimo maršrutais, turi būti žemagrindės. Ministro teigimu, dažnai atskirtyje, kalbant apie viešąjį transportą, lieka ir su vaikiškais vežimėliais keliaujantys tėvai, todėl žemagrindžiai autobusai ir troleibusai, kurių nuo šiol Lietuvos gatvėse sparčiai daugės, palengvins keliones ir mažamečiams vaikams, ir juos lydintiems suaugusiems, ir senyvo amžiaus žmonės.
Susisiekimo ministerija, bendradarbiaudama su savivaldybėmis, siekia iki 2027 m. visą viešąjį transportą Lietuvoje pritaikyti individualių poreikių turintiems žmonėms. Pertvarka paskatins ne tik viešojo transporto parkų performavimą, bet ir stočių, stotelių, miesto gatvių ir šaligatvių infrastruktūros atnaujinimą.
Viešojo transporto ir transporto infrastruktūros pritaikymui individualių poreikių turintiems žmonėms žaliosios transporto transformacijos kontekste ministerija iš 2021–2027 m. investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planuoja skirti apie 0,5 mlrd. eurų Europos Sąjungos investicijų.