PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Spalio 10 d. 14:24

STT: Korupcijos rizika teikiant paramą infrastruktūros plėtrai Vilniaus miesto savivaldybėje

Vilnius

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


16683

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) korupcijos prevencijos specialistai, atlikę teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą socialinės ir inžinerinės infrastruktūros plėtrai Vilniaus miesto savivaldybėje, antikorupcinį vertinimą, nustatė korupcijos rizikos veiksnių ir pateikė pasiūlymų dėl teisės aktų tobulinimo.

Pagal esamą reglamentavimą, parama socialinės ir inžinerinės infrastruktūros plėtrai perduodama piniginėmis lėšomis, turtu ar paslaugomis. Parama piniginėmis lėšomis yra apskaičiuojama, atsižvelgiant į pastato plotą ir paskirtį. Manytina, kad toks teisinis reguliavimas riboja galimybę laisvai pasirinkti ir skirti norimo dydžio paramą. Siekdama sumažinti piktnaudžiavimo tikimybę, STT siūlo atsisakyti konkretaus paramos pinigais apskaičiavimo ir suteikti galimybę paramos teikėjams skirti norimo dydžio paramą arba svarstyti ir inicijuoti paramos pakeitimą privalomais įstatymuose įtvirtintais mokesčiais.

Teikiant paramą turtu ar paslaugomis, paramos vertė apskaičiuojama taikant UAB „Sistela“ įkainius. Atsižvelgiant į tai, kad pagrindinė šios bendrovės veiklos kryptis, leidiniai ir programos orientuoti į statybos kainodarą ir sąmatų skaičiavimus, kyla pagrįstų abejonių, ar pagal minėtus įkainius galima apskaičiuoti paramą, kuri nėra tiesiogiai susijusi su statybos darbais.

Paramos teikimo klausimas Vilniaus miesto savivaldybėje yra sprendžiamas prieš statybą leidžiančių dokumentų išdavimą. Jei parama nesuteikiama, statybos leidimo ar teritorijų planavimo dokumentų gavimo procedūros gali būti neatliekamos laiku.

Savivaldybės teisės aktuose nėra reglamentuotų sutarčių dėl paramos teikimo sudarymo procedūrų. Galimi atvejai, kai pasirašomoje preliminarioje paramos teikimo sutartyje įvardijami gerokai didesni įsipareigojimai nei pagrindinėje paramos teikimo sutartyje ir taip sudaromos sąlygos subjektyvaus pobūdžio susitarimams dėl įsipareigojimų dalies sumažinimo. Manytina, kad paramos sutarties derinimo ir pasirašymo procesas turėtų būti aiškiai reglamentuojamas ir sukonkretinama sutarties sąlygų keitimo tvarka.

Atliekant vertinimą nustatyta, kad nėra viešinama informacija apie surinktos paramos panaudojimą. STT siūlo viešinti informaciją ne tik apie paramos teikėjus ir per laikotarpį gautą paramos sumą, bet ir nurodyti, kokio dydžio ir kokiam socialinės ir inžinerinės infrastruktūros objektui buvo panaudota surinkta parama.

„Vilniaus miesto savivaldybės teisės aktuose reglamentuojama paramos teikimo socialinės ir inžinerinės infrastruktūros plėtrai tvarka neužtikrina pakankamo skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo, taip pat gali suponuoti nuomonę, kad šioje srityje korupcijos yra daugiau nei iš tikrųjų“, – sako Romualdas Gylys, STT Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas.

Vilniaus miesto savivaldybės administracija per du mėnesius turėtų informuoti, kaip atsižvelgta į pateiktus pasiūlymus.

Antikorupciniu požiūriu bus vertinami ir kitose didžiausiose šalies savivaldybėse gaunamą paramą socialinės ir inžinerinės infrastruktūros plėtrai reglamentuojantys teisės aktai ir pateikti pasiūlymai dėl šio proceso tobulinimo.