Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
STT. Alfa.lt nuotr.
BNSŠaltinis: BNS
Šios išvados nurodytos STT atlikus korupcijos rizikos analizę aukšto meistriškumo sportininkų rengimo procesuose.
Kaip teigiama pirmadienį išplatintame pranešime, šiuo metu savivaldybės ir jų sporto įstaigos pagal skirtingus kriterijus apibrėžia aukšto meistriškumo sportininkus, taiko skirtingus kriterijus į sporto įstaigas priimdamos vyresnius nei 19 metų asmenis.
Tarnyba taip pat pažymėjo, jog išanalizavus visų šalies savivaldybių pateiktus duomenis, nustatyta galimų piktnaudžiavimų, kai sportininkai priimami į savivaldybių sporto įstaigas, tačiau faktiškai jose pagal nustatytus ugdymo planus nesportuoja, o tinkamų kontrolės priemonių šioms situacijoms suvaldyti šiuo metu nėra.
STT duomenimis, 2021–2024 metais 12 aukšto meistriškumo sportininkų tuo pačiu metu buvo registruoti dviejų savivaldybių sporto įstaigose.
Taip pat nustatyti 26 atvejai, kai savivaldybių sporto įstaigose registruoti aukšto meistriškumo sportininkai galimai nesportavo, nes tuo metu žaidė profesionaliose komandose, studijavo universitetuose, treniravosi ir gyveno užsienyje.
Kitas įvardintas korupcijos rizikos veiksnys – nereglamentuoti sporto ugdymo procesų atvejai, kai sportininkai laikinai išvyksta, trenerių nuotolinio darbo su sportininkais bei darbo laikas ir jo apmokėjimas šiais atvejais.
STT rekomendavo valstybės politiką sporto srityje kontroliuojančiai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai aiškiau apibrėžti aukšto meistriškumo sportininkų sąvokas, diegiamame Sporto registre numatyti vieningą visų aukšto meistriškumo sportininkų apskaitą, besidubliuojančių aukšto meistriškumo sportininkų identifikavimą.
Be to, nustatyti aiškias taisykles dėl trenerių darbo laiko ir jo apmokėjimo aukšto meistriškumo sportininkų laikino išvykimo atvejais.