Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Alfa.lt nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), atlikusi korupcijos rizikos analizę Anykščių ir Molėtų rajonų savivaldybėse, nustatė, kad trūksta skaidrumo viešųjų įstaigų valdyme ir veiklos organizavime.
Pasak STT, šios savivaldybės neįgyvendino visų Vyriausybės nuostatų dėl viešųjų įstaigų visuotinių dalininkų susirinkimų kompetencijos, todėl pastebėta atvejų, kai viešųjų įstaigų vadovai skiriami be konkursų, nėra patvirtinti pareigybių, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, sąrašai ir konkursų organizavimo taisyklės.
Pastebėta, kad savivaldybėse nenustatyti jokie reikalavimai ir tikslai priimant naujus dalininkus, todėl dalininku gali tapti bet kuris asmuo, o tai sudaro regimybę dėl galimai neskaidraus ir neviešo naujų dalininkų priėmimo, jų interesų viešosiose įstaigose.
Savivaldybėse nėra aiškiai apibrėžta turtinių įnašų į viešųjų įstaigų kapitalą nustatymo politika, todėl dalininkais tapti pageidaujantys asmenys patys sprendžia dėl siūlomo turtinio įnašo, o savivaldybei visuotiniuose dalininkų susirinkimuose atstovaujantys asmenys (administracijos direktorius ar kitas jo įgaliotas asmuo) – neturi aiškių taisyklių sprendimams priimti.
Kai kuriais atvejais trūksta skaidrumo viešųjų pirkimų srityje, pavyzdžiui, nustatyta, kad VšĮ „Molėtų turizmo ir verslo informacijos centras“ galimai nepagrįstai skaidomos viešųjų pirkimų vertės, taip išvengiant skelbiamų apklausų vykdymo, o VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ nustatyta galimai nepagrįsta pirkimo vertė, kuriai esant, pirkimas vykdomas apie jį neskelbiant.
Kita pastebėta problema – nacionaliniuose teisės aktuose neatskirtos atstovavimo savivaldybei viešosiose įstaigose ir atstovavimo tvarkos nustatymo funkcijos, todėl savivaldybei viešosiose įstaigose atstovaujantis administracijos direktorius turi pats pasitvirtinti ir atstovavimo taisykles. Taip pat nėra pakankamai aiškiai atskirta savivaldybių tarybų ir administracijų direktorių kompetencija priimant sprendimus viešųjų įstaigų valdymo klausimais.
Siekiant pašalinti minėtus korupcijos rizikos veiksnius, savivaldybėms ir Vidaus reikalų ministerijai pasiūlyta priimti bei patikslinti reikiamus dokumentus ir teisės aktus. Vidaus reikalų ministerijai taip pat pasiūlyta pavyzdinius viešųjų įstaigų dokumentus adaptuoti viešojo sektoriaus įstaigoms pagal joms nustatytus reikalavimus.
Anykščių ir Molėtų rajonų savivaldybės, viešosios įstaigos, Vidaus reikalų ministerija per 3 mėnesius turės informuoti STT, kaip atsižvelgta ar planuojama atsižvelgti į pateiktus siūlymus.
ELTA