Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Šunys gali pasitarnauti, mažindami aukštųjų mokyklų studentų patiriamą stresą ir gerindami jų pažintinius bei mokymosi gebėjimus, rodo naujai atliktas tyrimas. Vašingtono valstijos universiteto (Washington State University, WSU) ir „Mars“ korporacijai priklausančio „Waltham“ gyvūnų mitybos ir sveikatos centro atlikta studija patvirtino, kad streso valdymas, pasitelkiant gyvūnus, gali tapti efektyvia pagalbos priemone psichologinę įtampą išgyvenantiems studentams.
Tyrimą atlikusių JAV mokslininkų teigimu, aukštųjų mokyklų studentai vis dažniau skundžiasi įvairiais sutrikimais, susijusiais su psichine sveikata. Ketvirtadalis tyrime dalyvavusių studentų teigė per pastaruosius metus patyrę didelį stresą ir kitų psichologinių problemų, o tai, kaip teigia tyrimo autoriai, gali turėti įtakos akademiniams pasiekimams.
Tyrimo metu kelios studentų grupės dalyvavo 4 savaičių trukmės universitetinėje programoje, kurios metu buvo taikomi streso valdymo metodai, pasitelkiant augintinius. Grupė studentų, stebinčių prastėjančius mokymosi rezultatus, buvo įtraukti į aktyvų bendravimą su šunimis. Šios programos pabaigoje buvo užfiksuoti reikšmingai pagerėję tiriamųjų dėmesio sutelkimo, atminties, pažintinių funkcijų ir savitvardos rodikliai.
Tačiau tokių reikšmingų pokyčių nebuvo užfiksuota grupėje, kurioje buvo taikomi labiau tradiciniai streso valdymo metodai – tokie, kaip paskaitos apie stresą ir įvairūs užsiėmimai, augintinius įtraukiant tik epizodiškai.
Tyrimas truko iš viso 3 mėnesius, jame dalyvavo per 300 studentų.
„Akademinis stresas ir su tuo susijusios neigiamos pasekmės mokslo pasiekimams – rimta problema, su kuria susiduria aukštosios mokyklos. Naujai atlikto tyrimo rezultatai teikia optimizmo, kadangi jie patvirtina, jog gyvūnų įsitraukimas gali būti paveiki streso valdymo priemonė, ypač kalbant apie studentus, kurių akademiniams pasiekimams jau yra kilusi grėsmė“, – pažymėjo tyrimui vadovavusi WSU asocijuotoji profesorė Patricia Pendry.
„Ši studija – dar vienas įrodymas, šalia kitų anksčiau atliktų tyrimų, kad augintiniai gali būti naudingi pačiomis įvairiausiomis aplinkybėmis, įvairiose žmonių rizikos grupėse. Svarbu, kad augintinius įtraukiančios streso valdymo programos – lengvai įgyvendinamos ir nebrangios, todėl tai gali tapti puikiai išeitimi aukštosioms mokykloms, siekiančioms padėti savo auklėtiniams“, – sakė tyrimo bendraautorė ir Gyvūnų bei žmonių tarpusavio elgsenos ekspertė Nancy Gee.
Jau anksčiau atliktos mokslinės studijos, kuriose taip pat dalyvavo aukštųjų mokyklų studentai, patvirtino, kad bendravimas su augintiniais gerina nuotaiką ir padeda sumažinti streso hormono lygį organizme. Tačiau, pasak autorių, pastarasis WSU ir „Waltham“ atliktas tyrimas – pirmasis, įrodantis, kad reguliarus bendravimas su šunimis gali turi teigiamo poveikio pažintinei funkcijai tuo metu, kai kiti metodai yra mažiau paveikūs.