PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Rugsėjo 15 d. 11:15

Streikuojantys mokytojai po susitikimo su G. Jakštu: išgirdome konkretesnius sprendimus, kurių imsis ministerija

Lietuva

BNS/Fotobankas nuotr.

Irtautė Gutauskaitė, Viktorija SmirnovaitėŠaltinis: ELTA


278065

Streikuojančios Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos mokytojų profsąjungos pirmininkė Liuda Ščensnovičienė sako, kad susitikime su švietimo ministru Gintautu Jakštu išgirdo konkretesnius sprendimus, kurių imsis ministerija, kad darbo sąlygos mokytojams gerėtų.

„Konkretesnių dalykų išgirdome. Nes yra daug problemų, ir iki šiol mes negirdėjome, kaip tos problemos bus sprendžiamos. Bet dabar konkrečiai pasakė, ką audituos, ką peržiūrės, kur bus atlikti konkretūs veiksmai – ko mums ir trūksta“, – po susitikimo kalbėjo fizikos mokytoja dirbanti L. Ščensnovičienė.

Anot jos, penktadienį su ministru susitikę mokytojai prašė peržiūrėti pedagogams organizuojamus mokymus, kurie dažnu atveju nėra kokybiški.

„Kilo klausimas, kad labai daug pinigų švaistoma mokymams, seminarams ir tie seminarai nelabai aukštos kokybės, kartais tie pinigai nuplaukia į niekur“, – sakė progimnazijos mokytojų atstovė.

„Kalbėjome, kad turi būti grįžtamasis ryšys. Jie planuoja, kad kiekvienas kolektyvas, išklausęs seminaro, galėtų įvertinti tą kokybę, kad pinigai šiems dalykams nebūtų švaistomi“, – pridūrė L. Ščensnovičienė.

Taip pat, pažymėjo profsąjungos pirmininkė, ministras G. Jakštas pažadėjo kitą savaitę pateikti skaičius, kiek galės būti keliami pedagogų atlyginimai nuo kitų metų. L. Ščensnovičienės teigimu, būtent tikslūs atlyginimų didinimo skaičiai nulems, ar sostinės S. Daukanto progimnazijos mokytojai streikuos ir nuo rugsėjo 29-osios.

„Ministras ir viceministras pažadėjo, kad kitą savaitę bus konkrečiai paskelbti skaičiai. Dabar šių duomenų trūksta, ir aš negaliu pasakyti, ar aš streikuosiu, ar ne“, – teigė progimnazijos mokytojų atstovė, pridurdama, kad jei planuojamas atlyginimų didinimas tenkins, profsąjunga nestreikuos.

„Tada nestreikuosime“, – pažymėjo L. Ščensnovičienė.

G. Jakštas: dalis problemų susikaupė per ilgą laiką

Su mokytojų profsąjunga susitikęs ministras G. Jakštas pažymi aiškiau išgirdęs mokytojų patiriamas problemas.

„Jų lūkestis buvo, kad išgirstume, su kokiomis problemomis jie susiduria, pavyzdžiui, dėl mokytojų padėjėjų – kad didelė dalis jų dirba nepilnu krūviu, kad kai baigiasi pamokos – baigiasi ir skaičiuojamos mokytojų padėjėjų valandos. Nors jų atsirado gerokai daugiau, sąlygos yra nepakankamai geros“, – mokyklos mokytojų profsąjungos išsakytais lūkesčiais dalijosi G. Jakštas.

„Aišku, visada klausimas yra atlyginimas, klasių didinimas – visa tai aptarėme ir žiūrėsime, ką įmanoma padaryti jau artimiausiu metu, kad tos sąlygos pagerėtų“, – teigė ministras.

Jis pažymėjo, kad nemažai problemų yra ir susikaupusių per ilgą laiką.

„Didžiausias dalykas – neteisybės pojūtis. Matome, kiek lėšų yra skiriama švietimui, bet mokytojai nejaučia, kad iki jų tos lėšos ateitų. (Jiems reikia – ELTA) išdėlioti aiškiai, pasiskirstyti procentaliai, kur nueina lėšos švietimui. Tai tą turime padaryti nedelsiant, kad suskaičiuotume, kiek lėšų nueina atlyginimams mokytojams, kiek infrastruktūrai, kiek kitoms veikloms“, – sakė ministras.

Sostinės S. Daukanto progimnazijoje dirba 64 mokytojai, mokyklos mokytojų profesinei sąjungai priklauso 16 pedagogų. Penktadienį streikavo visi ugdymo įstaigos mokytojai.

ELTA primena, kad nesutarus dėl spartesnio mokytojų atlyginimų kėlimo, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) nusprendė rugsėjo 15 d. skelbti įspėjamąjį, o nuo rugsėjo 29 d. – tikrąjį streiką.

A. Navicko vadovaujamoji švietimo darbuotojų profsąjunga pareikalavo dar šiais metais pakelti mokytojų atlyginimus 20 procentų. Taip pat prašo, kad nuo 2024 m. sausio 1 d. atlyginimai didėtų dar 30 proc. Tokiu atveju, bendras atlyginimų augimas siektų 56 procentus.

LŠDPS taip pat yra išsakiusi poreikį mažinti mokinių skaičių naujai sudaromose klasėse, siūlo numatyti ir kokybiškesnę darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais tvarką.