PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gruodžio 13 d. 14:19

Streikuojantys mokytojai išgirsti: spręsta, kuriuos reikalavimus įgyvendinti visų pirma

Vilnius

Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.

Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt


64479

Švietimo ir mokslo ministro sudaryta darbo grupė ketvirtadienį tarėsi, kokiais prioritetais ir per kokius laikotarpius įgyvendinti streikuojančių mokytojų reikalavimus.

Kaip po susitikimo paskelbė Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM), tartasi dėl reikalavimų, susijusių su mokytojų darbo užmokesčio didinimu.

Artimiausiu metu profesinės sąjungos pateiks savo siūlymus dėl prioritetų ir jų išdėstymo.

Posėdžio metu kalbėta ir apie vidinius finansinius švietimo sistemos išteklius. Profesinių sąjungų atstovai siūlė pristabdyti valstybės investicijų į švietimo infrastruktūrą lėšas, peržiūrėti ministerijai pavaldžių įstaigų tinklą, galimą funkcijų dubliavimą.

Ketvirtadienį vykusiame antrame etatinio darbo apmokėjimo darbo grupės posėdyje aptarta, kaip aiškiau reglamentuoti etato struktūrą ir mokytojų veiklas joje. Galutiniai sutarimai bus patvirtinti po to, kai specialistai kartu su mokytojų atstovais parengs tikslų etato valandų paskirstymą.

Laikinai švietimo ir mokslo ministro pareigas einančio Roko Masiulio nuomone, nerealu pasiekti visiškai tobulos sistemos, tačiau labai svarbu nugludinti kampus, kad kuo geriau veiktų mokyklose ir tobulinti tiek, kiek reikės pagal poreikius.

Svarstant darbo krūvio skaičiavimo algoritmą, ministerija pasiūlė galimas alternatyvas. Buvo aptarta palikti kitokį darbo krūvio sudarymo principą pradedančiajam mokytojui, jam suteikiant mažiau pamokų, o daugiau kitų veiklų, skirtų profesiniam augimui.

Svarstyta, kad pamokos sudarytų ne daugiau kaip 888 val. (60 proc.) iš 1512 etato valandų, pradedantiesiems - 756 val. (50 proc.). Darbo grupės narių siūlymu, svarstyta fiksuoti valandų veikloms mokyklos bendruomenei ir tobulėjimui minimalią ribą - 102 val. - visame etate.

Darbo grupė sutarė mokytojo atlygį už darbų taisymą skaičiuoti ne pagal klasių, kuriose dirba, skaičių, o pagal bendrą mokinių, kuriuos moko, skaičių. Tai leistų teisingiau atlyginti už darbų taisymą, nes skiriasi darbo krūvis priklausomai nuo klasės dydžio - ar ją sudaro 12 mokinių ar 30.

Taip pat aptartos darbo krūvį sudarančios veiklos: su pamokomis susiję darbai, veiklos mokyklos bendruomenei. Buvo kalbėta, kad labai svarbu modeliuojant darbo krūvį ir atlygį už jį užtikrinti sąlygas mokytojams ne tik atlikti pareigas, bet ir įgyvendinti savo teises, pavyzdžiui, dalyvauti mokykloje savivaldoje, kurti savo ugdymo programas.

Po susitikimo ketvirtadienį Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininkas Andrius Navickas žurnalistams sakė, kad derybose po žingsnelį judama į priekį.

Paklaustas apie sąlygas streikui nutraukti, A. Navickas akcentavo būtinybę susitarti dėl reikalavimų vykdymo algoritmo ir finansavimo.

„Tikėsimės, kad rytoj iš darbo grupės grįžęs ministras pasakys, kada žadama įgyvendinti mūsų reikalavimus, kuriems iš esmės pritariama. Tik klausimas, kada tai bus įgyvendinta“, - sakė A. Navickas, primindamas ministro žodžius, kad reikalavimams įgyvendinti gali būti pasitelkiamos lėšos iš vidinių rezervų švietimo sistemoje.

„Akivaizdu, kad derybos ŠMM tapo konstruktyvios, bet ministras vienas negali nuspręsti, kiek resursų skirti reikalavimams įgyvendinti, viskas spręsis Vyriausybėje“, - sakė LŠDPS vadovas.

Ketvirtadienį aptarti siūlymai bus įtraukti į kelis teisės aktus: su mokytojų profesiniu tobulėjimu susijusių mokytojų veiklų aprašą, veiklų mokyklos bendruomenei aprašą, darbo krūvio sandarą pagal skirtingus dalykus ir darbo grafiko sudarymo nuostatas.

Šiais dokumentais turės vadovautis visos mokyklos, bus išvengta įgyvendinimo interpretacijų, kai etatinio modelis skirtingai diegiamas skirtingose švietimo įstaigose.

Numatoma, kad šie keturi teisės aktai lydės Seime svarstomas Prezidentės pateiktas įstatymo pataisos dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio tobulinimo, jos nukreiptos į aiškesnį, paprastesnį etatinio reglamentavimą.

ELTA