Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Alytaus miesto savivaldybės nuotr.
Toma ŠtreimikienėŠaltinis: Alytaus miesto savivaldybė
Pirmąją vizito dieną projekto partneriams mokyklos direktorė Jolita Petkevičienė pristatė mokykloje įgyvendinamos Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programos tikslus, uždavinius, priemones, pateikė praktinių programos integravimo į ugdymo turinį pavyzdžių. Vėliau 2–4 kl. mokiniai svečiams pristatė jų pačių atliktus STEAM krypties tiriamuosius, projektinius darbus: „Tvarumo kelias Alytaus mieste“, „Lauko žaidimų aikštelė“, „Kodėl ne visos sėklos sudygo?“, „Medžiagų savybės“. Mokytoja Asta Gudaitienė pasidalino gamtamokslinių kompetencijų ugdymo metodine medžiaga „Žemė – ant žemės“, mokytoja Toma Štreimikienė pristatė inžinerinės kompetencijos ugdymo pavyzdžius priešmokyklinio ugdymo koncentre.
Po pietų projekto partneriai apsilankė Dzūkijos mokykloje, kurioje šios mokyklos komanda pristatė, kaip Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programos įgyvendinimas tęsiamas pagrindinio ugdymo pakopoje.
Antrąją vizito dieną projekto partneriai stebėjo bei aptarė Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos mokytojų vedamas inžinerijos pamokas, dalyvavo priešmokyklinio ugdymo grupių STEAM krypties užsiėmimuose, neformaliojo švietimo būreliuose: „Robotiada“, „Mažieji programuotojai“.
Trečiadienį projekto dalyviai Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje stebėjo 3D, lego robotikos pamokas I gimnazijos klasėse, apsilankė įrengtoje Fab Lab laboratorijoje, domėjosi, kokios inžinerinės kompetencijos ugdymo programos įgyvendinamos vidurinio ugdymo koncentre. Vėliau Alytaus kraštotyros muziejuje dalyvavo tekstilės spaudinių dirbtuvėse „Tapatybės kodas“, Druskininkuose, kūrybos namuose „Druskos studija“, sūrios pamokos metu pasigamino itin sūrius suvenyrus.
Projekto partneriams vizito metu buvo pristatytos ir STEAM ugdymo galimybės už mokyklos ribų. Alytaus profesinio rengimo centre mokytojams buvo pademonstruota, kaip ugdymo procese pritaikomos CNC ir lazerinės staklės, Alytaus STEAM atviros prieigos centre kartu su Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos 3b klasės mokiniais projekto partneriai dalyvavo programose „Mažais žingsneliais link tvaraus namo“, „Pažinkime gamtą: vandens ir dirvožemio tyrimai“. Vilniaus Energetikos ir inžinerijos muziejuje mokytojams buvo pristatytos kelios interaktyvios edukacinės programos, skirtos mokinių inžinerinės kompetencijos ugdymui.
Visi dalyviai įsitikino, kad praktinės STEAM ugdymo patirtys, kontekstualaus mokymosi pavyzdžiai, inžinerinio ugdymo sąsajos tarp skirtingų ugdymo pakopų, įgyvendinant Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą, sustiprina besimokančių žinias, integruoja jų gebėjimus praktikoje, ugdo kūrybiškumą, gebėjimą bendradarbiauti bei spręsti įvairias problemas.