Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Sigita StonkienėŠaltinis: Etaplius.lt
Konferencijoje dalyvavo 12 šalies gimnazijų (Kauno technologijos universiteto (KTU) partnerių) atstovai: Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus, Kėdainių šviesiosios gimnazijos, Jonavos Senamiesčio gimnazijos, Alytaus Adolfo Ramanausko – Vanago gimnazijos, Šakių „Žiburio“ gimnazijos, Klaipėdos licėjaus, Alytaus Putinų gimnazijos, Marijampolės Sūduvos gimnazijos, Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos, Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos, Kėdainių „Atžalyno“ ir konferenciją organizavusios Juliaus Janonio gimnazijos mokytojai.
Visos minėtos gimnazijos turi šiais mokslo metais įsteigtas I KTU klases pagal bendradarbiavimo sutartis su KTU. Renginio tikslas – pasidalyti STEAM pamokų organizavimo patirtimi, pagilinti profesinę kompetenciją.
Dalijosi darbo patirtimi
Į mokyklas ateinantis STEAM ugdymas – kitoks nei įprasta pamokos organizavimo modelis. Paraidžiui STEAM pavadinime užšifruotos keturios disciplinos: angl. Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba ir Math – matematika. Kitaip tariant, STEAM ugdymas tiek mokytoją, tiek mokinį skatina į pamoką pažvelgti kitaip: kūrybiškai integruojant mokomuosius dalykus, mokinius aktyviai įtraukti į ugdymo procesą, sieti įgytas ir jas taikyti praktinėje veikloje.
Pradėdami renginį, konferencijos dalyvius pasveikino Juliaus Janonio gimnazijos direktorius Saulius Vaivada ir garbus gimnazijos svečias, Kauno technologijos universiteto Cheminės technologijos fakulteto dekanas prof. dr. Kęstutis Baltakys. Abu jie linkėjo konstruktyvaus darbo, kad kiekvienas pedagogas, išgirdęs kolegų pristatymus, rastų sau naudingų dalykų, kuriuos galėtų pritaikyti ugdymo procese.
Kiekvienos mokyklos atstovai – gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir informacinių technologijų mokytojai – dalijosi savo STEAM pamokų organizavimo patirtimi. Viena iš tokių pamokų - Kėdainių šviesiosios gimnazijos biologijos mokytojos Birutės Petraitienės ir matematikos bei informacinių technologijų mokytojos Donatos Kielienės drauge parengta integruota pamoka „Sveikatai palanki mityba: subalansuotumas“. Organizuojant pamoką, akcentavo pedagogės, didžiausias dėmesys skirtas individualiam mokinių darbui: pavyzdžiui, naudojantis papildomais informacijos šaltiniais, tokiomis, kaip kalorijų lentelės, atitinkamomis programėlėmis, mokiniai turėjo apskaičiuoti per dieną su maistu gautų maisto medžiagų ir kalorijų kiekius ir palyginti su sveikos mitybos rekomenduojamomis normomis. Pasitelkiant informacines technologijas, reikėjo sukurti ir užpildyti duomenimis lentelę bei sudaryti formules kalorijų kiekiui skaičiuoti.
KTU partnerių atstovų pamokų pristatymuose akcentuota: STEAM modelio taikymas skatina mokinių aktyvumą, ugdo jų savarankiškumą, kūrybiškumą, loginį bei kritinį mąstymą. Gimnazistai mokosi dirbti komandoje, čia ir dabar kūrybiškai spręsti iškylančias problemas. O dirbant komandoje, be kita ko, būtina ir tolerancija. Iš viso pristatyta 12 STEAM pamokų.
Janoniečiai pakvietė į atviras pamokas
Antroje dalyje gimnazijos svečiai dalyvavo konferencijos šeimininkų – Juliaus Janonio gimnazijos mokytojų – pamokose. Fizikos mokytojos Valentinos Rakužienės pamokoje „Laidininko voltamperinės charakteristikos tyrimas“ mokytojai ne tik susipažino su elektros laboratorijos BELA, įrengtos mūsų gimnazijoje, galimybėmis, bet ir patys pabuvo mokinių vietoje - atliko laboratorinį darbą.
Biologijos mokytojos Rasos Dabregaitės STEAM pamokoje „Organizmų audinių įvairovė“ pasidalinta mokymo priemonių panaudojimo patirtimi. KTU mokyklų partnerių atstovai aktyvūs buvo ir kitose janoniečių atvirose pamokose: „Programavimas Arduino IDE aplinkoje – (informacinių technologijų mokytojas Ričardas Gečas); matematika anglų kalba – Matematika – trikampiai ir keturkampiai (anglų kalbos mokytoja Violeta Eidintienė ir matematikos mokytoja Daiva Riukienė); „Nežinomų medžiagų mišinio kokybinė analizė (chemijos mokytoja Vilija Kladkienė).
Per pertrauką tarp pristatymų svečiai buvo pakviesti į ekskursiją po gimnaziją, kurioje apžiūrėjo gimnazijos muziejų, laboratorijas, biblioteką, kitas gimnazijos edukacines erdves, išgirdo apie gimnazijos tradicijas. Konferencija baigėsi bendra pedagogų diskusija apie tai, kuo iš esmės vertinga STEAM pamoka ir kodėl sėkmingam darbui būtinas įvairių sričių pedagogų bendradarbiavimas.
Sigita STONKIENĖ, Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija