Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Edukacija miške. VMU nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Pranešimas spaudai
STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus.
Anykščių A. Baranausko pagrindinės mokyklos ir A. Vienuolio progimnazijos, Kazlų Rūdos Prano Dovydaičio progimnazijos, Druskininkų Atgimimo ir Saulės mokyklų šeštokai STEAM dienos metu keliavo per gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos, menų stoteles, kiekvienoje iš jų atlikdami užduotis.
Jų mentoriais ir pagalbininkais tapo miškininkai, keturiuose VMU regioniniuose padaliniuose susitelkę į STEAM dienos komandas. Tokia patirtis VMU specialistams buvo pirmoji, galbūt šiek tiek neįprasta, tačiau sėkminga. Miškininkai-mentoriai, dalyvavę STEAM dienos projekte, puikiai perteikė mokiniams per ilgametę patirtį sukauptas profesines žinias, supažindino jaunąją kartą su kasdieniniais miškininko darbais.
„Edukacinės, švietėjiškos veiklos – svarbi ir prasminga VMU veiklos dalis. Nuolatinis tokių veiklų plėtojimas yra strategiškai svarbus norint ugdyti jaunąją kartą, kuri ne tik gebėtų pažinti mišką, bet ir suprastų jo svarbą ir visapusišką naudą visuomenei. Džiugu, kad naujasis STEAM projektas sulaukė pasisekimo ir viliuosi, kad jis taps tęstiniu projektu, kuriame sudalyvauti galės dar didesnis būrys mokinių iš visos Lietuvos“ – teigė VMU generalinis direktorius Valdas Kaubrė.
Miškininkai su mokiniais dalinosi tiek teorinėmis, tiek praktinėmis žiniomis. Vaikai turėjo galimybę pamatyti ir susipažinti su skirtingų medelių sėklomis, mokėsi medžius atpažinti pagal jų lapus, kamienus ir sužinojo ne tik apie svarbiausias medelių augimo sąlygas, bet ir kaip miškininkai juos saugo po pasodinimo.
Kartu į STEAM dienas atvykę matematikos, technologijų, dailės, gamtos mokslų disciplinų mokytojai talkino miškininkams ir mokiniams skaičiuojant medžių amžių, skersmenį, kuriant žemės meno kūrinius bei konstruojant apsaugos priemones medeliams. Susidomėjimą rodė ne tik mokinai, bet ir renginyje dalyvaujantys mokytojai, kuriems miškininkai pasakojo kaip ir kodėl saugo medelius, pademonstravo Preslerio grąžto subtilybes.
Mokiniai rodė ne tik didžiulį entuziazmą, bet ir susirūpinimą medelių išsaugojimu. Praktinių užduočių metu vaikai su užsidegimu konstravo, piešė, braižė medelių apsaugas ir aiškiai argumentuodami jas pristatinėjo. Paskutinėje stotelėje pasitelkę kūrybiškumą ir vaizduotę, mokiniai pasinėrė į Žemės meną bei dienos įspūdžių atvaizdavimą piešiniu, žodžiu arba linkėjimu miškininkams. Džiaugsmą ir dėkingumą miškininkams reikšdami mokiniai teigė, kad tokių „miškingų“ dienų ir pamokų gamtoje norėtų daugiau.
Projektu ir VMU iniciatyva organizuoti STEAM dieną džiaugėsi ir pedagogai, kurie pabrėžė, jog šių praktinių pamokų metu smalsumą ir aktyvumą rodė net ir tie mokiniai, kuriems motyvacijos pritrūkdavo klasėje. Be to, mokytojai džiaugėsi, kad visose veiklose puikiai jautėsi ir vaikai iš Ukrainos.
VMU skiria didelį dėmesį švietėjiškoms, edukacinėms veikloms ir organizuodama projektus bei veiklas siekia jaunajai kartai įskiepyti meilę gamtai ir miškui. Naujasis STEAM projektas teigiamai vertinamas ne tik mokinių ir mokytojų, bet ir pačių miškininkų. Šiame projekte dalyvavo 6 mokyklos, 4 VMU regioniniuose padaliniuose.