PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2023 m. Spalio 18 d. 08:38

Sprendimas dėl Josvainių kelio remonto darbų – paveldosaugininkų rankose

Kėdainiai

BNS Fotobanko nuotr.

Etaplius.LTŠaltinis: Kėdainių rajono savivaldybė


280980

Sustojus remonto darbams kelyje Kėdainiai – Cinkiškis ties Josvainiais, rajono vadovai kreipėsi į AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovus su klausimais: kodėl darbai sustabdyti ir kada jie turėtų būti atnaujinti.

Šią savaitę gautas atsakymas labai optimistiškai nenuteikia. Pasirodo darbų atnaujinimas – paveldosaugininkų rankose.

Rašte teigiama: „Akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) informuoja, kad Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Kauno teritorinio skyriaus 2023 m. liepos 11 d. rašto „Reikalavimas dėl archeologinių tyrimų“ pagrindu, kuriuo jis informavo, kad kelio ruožo atkarpoje nuo Pk 177+15 iki Pk 182+80 būtina atlikti archeologinius tyrimus „vykdant Kėdainiai – Cinkiškis kelio remonto darbus, Kėdainių gatvėje, Josvainių mstl., Josvainių sen., Kėdainių r. sav. atsidengė lauko akmenų grindinys, reikalaujame iki 2023-09-01 atlikti archeologinius tyrimus ir pateikti tyrimų pažymą, kurioje būtų suformuluotos išvados bei rekomendacijos dėl tolimesnių veiksmų“ darbai pagal viešojo pirkimo sutartį Nr. S-405 „Krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškis ruožo nuo 17,713 iki 21,178 km paprastojo remonto darbų atlikimas“ (toliau – Rangos sutartis) kelio ruožo atkarpoje nuo Pk 177+15 iki Pk 182+80 vis dar yra sustabdyti.

Kelių direkcija 2023-08-02 raštu Nr. (7.2)2-11391 „Dėl reikalavimo atlikti archeologinius tyrimus“ informavo, kad rangos darbus atliekantis rangovas UAB „Autokausta“ (toliau – Rangovas) atsisakė užsakyti atlikti archeologinius tyrimus rangos sutarties apimtyje, todėl Kelių direkcija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu, turėjo skelbti konkursą minėtoms paslaugoms įsigyti. Pirmas konkursas neįvyko dėl tiekėjo pasiūlytos aukštos kainos, kuri 10 kartų viršijo konkurso biudžetą. Tik įvykus antrą kartą skelbtam konkursui, 2023-09-11 buvo sudaryta paslaugų sutartis archeologiniams tyrimams atlikti.

Konkursą laimėjusiai įmonei pradėjus rengti archeologinių tyrimų atlikimo projektą, buvo gautas preliminarus KPD atsakymas, kad projektas net nebus suderintas, nes artėja į pabaigą archeologinių tyrimų atlikimo laikotarpis. Todėl buvo parengta ir Mokslinei archeologinei komisijai (toliau – Komisija) 2023-09-26 pateikta archeologinių tyrimų poreikio įvertinimo pažyma. Nors minėtoje pažymoje buvo pateikta paveldosauginė rekomendacija „Remiantis archeologinio paveldo tvarkybos reglamentu aptiktas grindinys nėra archeologiškai vertingas (vėlyvesnis nei 1800 m.), todėl archeologiniai tyrimai šioje kelio dalyje nėra tikslingi.“, tačiau Komisija nutarė „Archeologinio paveldo įvertinimo pažymai nerekomenduoti pritarti. Turi būti atliekami architektūriniai tyrimai, kurių pagrindu dėl aptikto grindinio kultūrinės vertės nustatymo reikia kreiptis į Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo tarybą“.

Atsižvelgiant į tai, kad Rangos sutartyje darbų atlikimo termino pabaiga yra 2023 m. gruodžio 10 d. Kelių direkcija negali Komisijos nutarimu atlikti architektūrinius tyrimus, nes Rangos sutarties finansavimas - 1 900 278,84 Eur yra numatytas tik 2023 metams ir turi būti įsisavintas, kitaip jis bus grąžintas į biudžetą, o 2024 m. finansavimas šiam objektui nėra numatytas, todėl paprastojo kelio remonto darbai būtų sustabdyti neapibrėžtam terminui.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, ir į tai, kad artėja žiemos laikotarpis, Kelių direkcija prašė leisti kelio ruožo atkarpoje nuo Pk 177+15 iki Pk 182+80 (kur rangos darbai yra sustabdyti KPD nurodymu) užkonservuoti atkastą grindinį uždedant viršutinį dėvimąjį sluoksnį neatliekant žemės darbų ir nepaliečiant bruko. Pažymėtina, kad ir Rangos sutartyje buvo numatyta atlikti tik paprastąjį remontą nekeičiant visos kelio konstrukcijos, t. y. neardant apatinių kelio konstrukcijos sluoksnių.

Konservavimo darbai būtų atliekami visu pločiu, apimant abi kelio juostas siekiant užtikrinti projektinį aukštį atsižvelgiant į esamus kelio bortus, išlaikant ne mažesnį borto aukštį kaip 10 cm bei numatant sklandu dangų suvedimą.

Apie priimtą sprendimą prašome informuoti raštu, konservavimo darbai bus atliekami, kai bus patikslinti projektiniai sprendiniai įvertinant reikalingus aukščius.“

Taigi kelininkai laukia galutinių išvadų ir leidimo tęsti kelio tvarkymo darbus. Jei leidimas nebus gautas, neaišku, kada darbai bus užbaigti.