Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Reporteris MindaugasŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ valdybai ir įmonės vadovui Mantui Bartuškai sutarus, kad pastarasis pasitrauks iš posto po neįvardijamos trukmės pereinamojo laikotarpio, jis teigia, jog rastas geriausias sprendimas.
„Buvo konstruktyvios diskusijos, visi profesionalai. Manau, kad radome geriausią sprendimą iš esamos situacijos“, – BNS vėlų antradienio vakarą sakė penkerius metus geležinkeliams vadovaujantis M. Bartuška.
Jis sakė, kad dėl pereinamojo laikotarpio trukmės kol kas nėra sutarta.
„Šiandien pasiekėme principinį sutarimą, kad įgyvendinsime pokytį (vadovų – BNS), dėl detalių kol kas anksti komentuoti. Reikia užbaigti pokalbius. Bet ką svarbu pažymėti, kad šiandien turime bendrą abipusį sutarimą, kad tą pokyti įgyvendinsime“, – kalbėjo M. Bartuška.
Geležinkelių vadovas konkrečiai neatsakė, ar likęs jo darbo laikas susijęs su sutarties su „Belaruskalij“ nutraukimu.
„Tai susiję su situacija, kai reikia pabaigti tą susitarimą konkretizuojant detales, kurį priėmėm siekdami geriausių interesų tiek „Lietuvos geležinkeliams“, tiek Lietuvos valstybei, siekiant deeskaluoti situaciją, stabilizuoti situaciją ir užtikrinti tolimesnę stabilią „Lietuvos geležinkelių“ veiklą ir įgyvendinti strategiją“, – aiškino M. Bartuška.
Jis taip pat neatsakė į klausimą, ar antradienį įteikė valdybai atsistatydinimo pareiškimą. Kas laikinai perims vadovavimą įmonei, anot M. Bartuškos, valdyboje nekalbėta.
Komentuodamas, kaip, jo nuomone, turi išsispręsti trąšų tranzito per Lietuvą problema, įmonės generlainis direktorius aiškino, jog vertinami visi scenarijai.
„Teisinis geriausias scenarijus, jeigu ES sankcijos būtų įvestos. Kitas scenarijus, jeigu Lietuva nacionaliniu lygiu įvestų, kas yra inicijuota, ir čia „Lietuvos geležinkeliai“ labai aktyviai padeda tokį teisinį režimą įgyvendinti. Arba kiti scenarijai, jeigu nieko neįvyksta, yra – vistiek įtaka tai logistikos grandinei bus“, – kalbėjo M. Bartuška.
„Kada sustos trąšų vežimas, priklausys, ar valstybė iki tol laiko priims teisinius sprendimus (...) Tikslas toks yra – kad nuo sausio nevažiuotų“, – teigė jis.
Įmonės valdybos pirmininkas Kęstutis Šliužas antadienį pranešė, kad M. Bartuška trauksis po pereinamojo laikotarpio – iki tol jis turės rasti sprendimus suvaldyti situaciją, susijusią su „Belaruskalij“ trąšų tranzitu.
Pasak jo, M. Bartuška trauksis siekiant deeskaluoti situaciją dėl nepaisant JAV sankcijų „Belaruskalij“ tebesitęsiančio trąšų tranzito per Lietuvą ir sumažinti reputacines įmonės rizikas.
Pasak K. Šliužo, iki atsistatydinimo M. Bartuška su komanda turės sukurti „labai aiškų, skaidrų ir efektyvų“ veiksmų planą, kaip toliau valdyti situaciją.
Buvęs naftos ir SGD krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius M. Bartuška „Lietuvos geležinkeliams“ vadovauja nuo 2016 metų gruodžio 16 dienos.
„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą tęsiasi nepaisant praėjusią savaitę įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą krovinių pervežimą vykdantiems „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.
Vyriausybė jau įsigaliojus sankcijoms paskelbė siekianti nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ sutartį su „Belaruskalij“, nors teigia, kad JAV sankcijos trąšų tranzitui Lietuvoje tiesiogiai nėra taikomos.
BNS