PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2024 m. Rugpjūčio 22 d. 14:49

Sostinės gatvėmis jau kursuoja 20 naujų troleibusų

Vilnius

BNS nuotr.

Pranešimas spaudaiŠaltinis: Pranešimas spaudai


315049

Vilniaus gatvėmis jau rieda pirmieji 20 naujų troleibusų. Jie kursuoja septyniais maršrutais, išsiskiriančiais didžiausiu keleivių srautu: 2 (Saulėtekis–Stotis), 7 (Pašilaičiai–Stotis), 10 (Saulėtekis–Naujininkai), 19 (Pašilaičiai–Saulėtekis), 3 (Karoliniškės-Šiaurės miestelis), 6 (Žirmūnai-Žemieji Paneriai) ir 17 (Žirmūnai-Naujininkai). Vykdant UAB „Vilniaus viešasis transportas“ troleibusų parko atnaujinimą, iki 2025 m. kovo pabaigos sostinės gatvėmis riedės 91 naujas troleibusas.

„Siekiame, kad kuo daugiau žmonių kasdien rinktųsi keliauti viešuoju transportu, todėl nuosekliai investuojame į jo atnaujinimą – pradedame nuo miesto troleibusų parko atnaujinimo. Skelbsime naujus konkursus ir dėl autobusų maršrutų aptarnavimo elektriniais autobusais. Planuojame, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių bus varomos elektra“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Naujų troleibusų mieste daugės kiekvieną mėnesį

Naujieji troleibusai senuosius „Škoda 14 Tr“ modelius keis palaipsniui. Į gatves kitų metų kovą išriedėjus paskutiniams naujai įsigytiems troleibusams, Vilniuje vis dar kursuos kiek daugiau nei 70 senų troleibusų, tačiau bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ planuose numatytas ir tolimesnis šių transporto priemonių parko atnaujinimas.

„Troleibusų parko atnaujinimas – vienas iš mūsų prioritetų. Artimiausiu metu bus skelbiamas pirkimas dar 73 naujiems troleibusams įsigyti, tad planuojama, kad iki 2026 m. pabaigos mūsų valdomas troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas. Ši transporto rūšis išlieka viešojo transporto ašimi, nes yra viena ekologiškiausių ir ekonomiškiausių susisiekimo priemonių“, – teigia bendrovės direktorius Ignas Degutis.

Vieni moderniausių Europoje

Nauji „Škoda 32 Tr“ troleibusai gali nuvažiuoti iki 20 km be kontaktinio tinklo suteikdami vairuotojams didesnį lankstumą. Šis techninis parametras leidžia lengvai apvažiuoti eismo kliūtis ir suteikia galimybę praplėsti maršrutus pasiekiant tas miesto vietas, kuriose nėra išvystytas kontaktinis tinklas.

Troleibusuose įdiegta moderni saugumo sistema, įskaitant SOS ir A juostos mygtukus, kurie fiksuoja įvykius vaizdo įrašuose, įspėja apie galimus susidūrimus ir užtikrina gaisro gesinimą nelaimės atveju. Taip pat kondicionuojamas ir ventiliuojamas transporto priemonės salonas, vairuotojo kabina.

Svarbu ir tai, kad nauji modeliai yra pritaikyti žmonėms su individualiais poreikiais: įrengtos rampos, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pagalbos pranešimui, švieslentės ir multimedijos ekranai. Taip pat keleiviai gali vežti dviračius, naudotis išmaniųjų įrenginių krovimo jungtimis ir WiFi ryšiu.

„Troleibusai, kuriuos pristatėme Vilniui, neabejotinai pagerins miesto viešojo transporto būklę. Juose sumontuotos pažangios traukos baterijos, kamerų sistemos eismui stebėti, „Mirror Eye“ sistema, kuri pakeičia įprastus šoninio vaizdo veidrodėlius ir jutikliai, stebintys aplinkoje esančių keleivių judėjimą. Visa tai suteikia naują saugumo ir efektyvumo lygį, todėl kasdienės kelionės taps sklandesnės ir saugesnės visiems“, – teigia „Škoda Group“ priklausančios įmonės „Škoda Electric“ Valdybos pirmininkas Karelas Majeris.