Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
S. Žiūros nuotr.
EtapliusŠaltinis: Vilniaus miesto savivaldybė
Gyvenamuosiuose Vilniaus rajonuose įrengtose dviračių saugyklose galima saugiai ir nemokamai palikti įprastus ar elektrinius dviračius bei paspirtukus. Priklausomai nuo dydžio, jos talpina apie 16 dviračių ir 4 paspirtukus, yra automatiškai rakinama ir prieinama visą parą su JUDU / Vilniečio kortele. Iš viso jose telpa 336 dviračiai ir 76 paspirtukai.
„Dviračių saugyklų paklausa akivaizdi – jos nuolat užpildytos, o gyventojai aktyviai naudojasi šia paslauga. Didelis užimtumas rodo, kad mieste būtina plėsti saugyklų tinklą. Dviračių saugyklos ir jų plėtra yra strateginis žingsnis, kuris gerindamas dviračių infrastruktūrą Vilniuje, skatina ir darnų judumą, vis daugiau gyventojų gali rinktis dviratę transporto priemonę kelionėms mieste vietoj automobilio“, – teigia JUDU Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
Tarp iššūkių – vietos trūkumas
Nepaisant sėkmės, projektas susidūrė su tam tikrais iššūkiais. Kai kuriose dviračių saugyklose nuolat trūksta laisvų vietų – ypač populiarios yra Lazdynuose, Fabijoniškėse ir Viršuliškėse. Saugyklų taip pat įrengta Žirmūnuose, Antakalnyje ir Naujamiestyje.
„Per pirmuosius metus buvo užfiksuotos kelios dviračių vagystės iš saugyklų. Gyventojams rekomenduojame dviračius laikyti tinkamai pritvirtintus – tvarkingai pastatyti prie stovo ir prirakinti savo spyna arba kitu užraktu, būtinai per rėmą. Kadangi dažniausiai vagys taikosi į brangius dviračius, patariame juos saugoti ypač atidžiai. Nors tokie atvejai reti, planuojama dar labiau stiprinti saugumo priemones, siekiant užtikrinti kuo didesnį patikimumą“, – pažymi J. Damidavičius.
S. Žiūros nuotr.
Ateities planai: plėtra ir tobulinimas
Atsižvelgdama į iššūkius ir augantį gyventojų poreikį, Vilniaus miesto savivaldybė kartu su JUDU planuoja toliau plėsti dviračių saugyklų tinklą. Šiemet numatoma tobulinti esamų saugyklų techninius sprendimus ir dizainą bei parengti modulinės dviračių saugyklos tipinį projektą. Tai leis lengvai išplėsti esamas konstrukcijas, pridedant papildomas dviračių saugojimo vietas pagal poreikį.
„2026–2027 m. planuojama įrengti 90 naujų dviračių saugyklų tankiai apgyvendintuose Vilniaus mikrorajonuose – po 5–6 kiekviename. Šiam projektui preliminariai numatyta 5,2 mln. eurų investicija. Saugyklų vietos bus parenkamos atsižvelgiant į gyventojų poreikius, teritorijos nuosavybę, prieinamumą, eismo intensyvumą ir galimybę prijungti elektros tiekimą“, – aiškina J. Damidavičius.
Nors saugyklos nebus statomos privačiose teritorijose, kiemuose ar vietose, kur numatyta želdinių plėtra, jos bus projektuojamos taip, kad būtų lengvai pasiekiamos tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams. Taip pat siekiama, kad jos harmoningai derėtų prie miesto aplinkos, prisidėtų prie saugesnės infrastruktūros kūrimo ir taptų neatsiejama Vilniaus judumo ekosistemos dalimi.
„Ateityje dviračių saugyklų plėtra bus grindžiama faktiniais duomenimis apie esamų saugyklų užimtumą bei gyventojų poreikius. Sieksime, kad kiekviena nauja saugykla būtų įrengta strategiškai optimalioje vietoje“, – sako JUDU atstovas.
Gyventojų įsitraukimas
JUDU kviečia gyventojus aktyviai dalyvauti pasirenkant naujų dviračių saugyklų vietas ir teikiant pasiūlymus. Tai padės užtikrinti, kad saugyklos būtų įrengtos ten, kur jų reikia labiausiai, ir atlieptų realius bendruomenės poreikius.
„Šis projektas – ne tik infrastruktūros gerinimas, bet ir dalis didesnės Vilniaus vizijos skatinti darnų judumą mieste. Dviračių saugyklos kartu su sparčiai plečiamu dviračių takų tinklu sudarys palankias sąlygas miestiečiams rinktis dviratį kaip pagrindinę transporto priemonę“, – komentuoja J. Damidavičius. Per pastaruosius metus sostinėje nutiesta dar 15 km naujų dviračių takų, kurie šiuo metu sudaro virš 169 kilometrų. Vilniuje sparčiai gerėjanti ir auganti dviračių infrastruktūra – takai, saugyklos, sparčiai augina ir dviratininkų bendruomenę, kuri dviratį renkasi kaip patogią, ekonomišką ir aplinkai draugišką transporto alternatyvą.