Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Lietuvos socialdemokratų partijos lyderė Vilija Blinkevičiūtė. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
„Socialdemokratai prašyme prokurorams nurodo, kad konservatoriaus Dainiaus Kreivio vadovaujama ministerija galimai pažeidė Energetikos įstatymą: tinkamai nekontroliavo elektros tinklo liberalizacijos proceso, aplaidžiai vertino rizikas vartotojams, o pagal patvirtintas tvarkas nepriklausomo elektros tiekimo leidimą galėjo gauti praktiškai bet kas.
LSDP įtaria, kad gali būti pažeistas viešasis interesas ir vartotojų lygiateisiškumo principas, kuomet skirtumą tarp garantinio ir visuomeninio tiekimo kainos Vyriausybė kompensuos tik „Perlo Energijos“ buvusiems klientams, o ne visiems klientams, kuriems taikomos garantinio elektros tiekimo sąlygos.
Kreipimesi į GP primenama, kad Energetikos ministerija ir Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) – vykdydamos stebėseną, turėdamos ir disponuodamos informacija apie „Perlo Energijos“ finansinę situaciją ir rizikas, jog įmonė gali perkelti finansinius įsipareigojimus ant vartotojų ir valstybės pečių – nesiėmė jokių išankstinių veiksmų, kuriais būtų apsaugoti vartotojų lūkesčiai, taigi ir viešasis interesas.
V. Blinkevičiūtė: ministerija apie bėdas žinojo, tik tylėjo ir nedarė nieko
Socialdemokratų lyderė Vilija Blinkevičiūtė, komentuodama kreipimąsi į GP, sako, kad apie „Perlas Energija“ bėdas ministerija ir tiekėjų rinką prižiūrinčios įstaigos privalėjo žinoti kur kas anksčiau.
„Energetikos ministerijos vaidmuo čia kertinis – ji greičiausiai žinojo, tačiau kol informacija nepasiekė viešumos nedarė nieko. Dar gegužę įspėjome, kad šimtai tūkstančių žmonių gali nukentėti. Raginome Vyriausybę ir rinką reguliuojančias bei prižiūrinčias tarnybas nemiegoti, aktyviai ginti vartotojų teises. Buvo tyla. O dabar 180 tūkst. vartotojų yra apgauti, valstybei ir jos žmonėms padaryta didžiulė žala. Tad privalu detaliai išsiaiškinti, kodėl taip atsitiko. Juk jei ir toliau nebus tinkamos tiekėjų priežiūros, tokios istorijos gali pasikartoti“, – vertina ji.
Primename, kad rugpjūčio pradžioje „Perlas Energija“ pranešė, jog sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams. Šį tiekėją iki šio sprendimo buvo pasirinkę apie 180 tūkst. buitinių vartotojų.
Kaip skelbta, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui „Perlas Energija“ buvo antras daugiausiai sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas.