PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2020 m. Sausio 9 d. 18:23

ŠMSM viceministrė: tikslas – kuo aiškesnis mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelis

Vilnius

Dainiaus Labučio nuotr.

Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt


112974

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje (ŠMSM) susirinkusios darbo grupės, svarstančios mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelį, vadovė viceministrė Jolanta Urbanovič teigia, kad prioritetas yra sprendimai, kuriuos būtina atlikti iki šių metų rugsėjo 1 dienos. Pasak J. Urbanovič, darbo grupė neskubės daryti esminių pokyčių etatinio mokytojų apmokėjimo srityje, kad mokyklos turėtų laiko jiems pasiruošti.

„Išsiskyrė kaip ir dvi pagrindines pasiūlymų kategorijos: pasiūlymai tokiai tolimesnei perspektyvai, reikalaujantys esminių pokyčių ir tie pasiūlymai, (...) identifikuojantys problemines sritis, kurioms sprendimai reikalingi jau nuo 2020 rugsėjo pirmos dienos“, – sakė J. Urbanovič.

„Savo darbą ir planuojame, kad pirmiausia priimame sprendimus dėl būtent šių metų rugsėjo 1 dienos, jog mokyklos spėtų pasiruošti. Bet šiuo požiūriu mes tik tobuliname, sprendžiame tas problemas dabartiniame modelyje ir labai siekiame (kol kas. – ELTA) esminių pokyčių nedaryti, kad mokyklos turėtų laiko pasiruošti priimtiems sprendimams“, – sakė viceministrė.

Visgi, pasak J. Urbanovič, jei darbo grupė nuspręs daryti esminius pokyčius etatinio apmokėjimo modelyje, bus siekiama, kad tai nebūtų skubotas, neapgalvotas sprendimas.

„Principas yra, kad mokyklos turėtų pakankamai laiko pasiruošti ir, jeigu bus priimtas sprendimas, daryti didesnius pokyčius, kad būtų laiko išbandyti modelį, kad tai nebūtų skuboti sprendimai“, – sakė viceministrė.

Sritys, kurios toliau bus detalizuojamos, pasak švietimo, mokslo ir sporto viceministrės, yra darbo krūvio sandara, kontaktinių ir nekontaktinių valandų proporcijos, valandos profesiniam tobulėjimui, darbo grafikai ir kiti aktualūs klausimai.

„Darbo grupės pagrindinis tikslas yra, kad kuo mažiau būtų tokio smulkmeniško detalizavimo, kad būtų kuo aiškesnis, paprastesnis modelis ir kuo mažiau užimtų laiko mokytojams ir vadovams administracinės naštos požiūriu“, – sakė J. Urbanovič, teigdama, kad kardinalaus nuomonių išsiskyrimo tarp profsąjungų nėra, todėl tikisi, kad bendras konsensusas bus atrastas.

Savo ruožtu Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininkas Andrius Navickas džiaugėsi, kad apskritai etatinio apmokėjimo klausimas yra keliamas.

„Džiugu, kad visi šiek tiek labiau gilinasi į tuos esminius dalykus, dėl kurių ir Specialiųjų tyrimų taryba pasisakė, kad ta sistema turi būti aiški, skaidri ir suprantama visiems. Dabar mes matome, kad ir kitos profesinės sąjungos nesuprato siūlymų esmės, o dabar pradeda suprasti, bet, aišku, tam reikia laiko ir sutarimo dėl tam tikrų proporcijų, dydžių, kontaktinių ir nekontaktinių santykio etate, kad nebūtų galimybės po to piktnaudžiauti vadovams ir kažkaip neaiškiai formuoti tuos etatus“, – sakė LŠDPS pirmininkas.

Pasak A. Navicko, nors nesutarimų tarp profesinių sąjungų pradžioje buvo, tačiau aiškinantis situaciją galima matyti, kad visos palaiko siūlymą aiškiai suformuluoti etato sandarą.

„Pradžioje nesutarimų buvo daugiau, bet aiškinantis situaciją matome, kad visi palaiko tą esminį siūlymą aiškiai suformuoti etato sandarą, kad po to nereiktų kiekvienam mokytojui derėtis dėl to, kokie jo bus darbai, ką ir už kiek jis turės daryti“, – patikino A. Navickas.

ELTA