PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2024 m. Liepos 7 d. 09:05

ŠMSM: leidyklos nespėjo parengti matematikos vadovėlių pagal atnaujintas ugdymo programas

Lietuva

ŠMSM. BNS/Fotobankas nuotr.

Martyna PikelytėŠaltinis: ELTA


308157

Iki mokslo metų pradžios likus keliems mėnesiams, leidyklos nespėjo parengti naujų vadovėlių, sako Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM). Todėl dar rugsėjį pagal atnaujintas ugdymo programas pradėję mokytis nelyginių klasių moksleiviai vadovėlių neturės ir ateinančiais mokslo metais.

„Deja, leidyklos nespėjo parengti naujų matematikos vadovėlių visoms klasėms“, – Eltai siųstame atsakyme teigė ŠMSM.

„Tačiau anksčiau išleisti vadovėliai tinka daugeliui matematikos temų. Kai kurios temos yra persikėlusios iš vienos klasės į kitą, taip pat atsirado kelios naujos – matematikos programa nėra pasikeitusi iš esmės. Sutinkame, kad taip mokyti ir mokytis nėra patogu, kaip turint vadovėlį, kuriame yra viskas vienoje vietoje“, – pridūrė ministerija.

Institucija tikina, kad sprendimų kaip paspartinti vadovėlių leidybą ieškoma nuolat. Kaip vieną būdų jie įvardija papildomas lėšas mokykloms, skirtas vadovėlių įsigijimui. Pasak ministerijos, Lietuvos matematikos mokytojų asociacija dar 2022 metais parengė metodinę medžiagą mokytojams naujai įtrauktoms į programą temoms „Tikimybės“ 5-6 klasėse, „Vektoriai plokštumoje“ 8 klasėje, „Statistinio raštingumo ugdymas“ 9-12 klasėse.

„Nacionalinė švietimo agentūra taip pat parengė ir rengia matematikos mokymui skirtų skaitmeninių priemonių, užduočių, vaizdo pamokų. Švietimo portale emokykla jau yra paskelbtos pirmosios vaizdo pamokos matematikos mokymui 9-12 klasėse, o šį mėnesį šis projektas bus baigtas ir bus iš viso pateikta 50 matematikos vaizdo pamokų. Planuojama, kad rugpjūtį taip pat bus baigti sukurti interaktyvūs modeliai matematikos mokymui 5-12 klasėse, iš viso jų turėtų būti 50“, – akcentavo ministerija.

ŠMSM vertinimu, tai, kad nebuvo vadovėlių, neturėjo įtakos šiais metais pirmą kartą vykusiems vienuoliktokų pasirengimui tarpiniams patikrinimams.

„Nemanome, kad tai turėjo reikšmingos įtakos vienuoliktokų pasirengimui tarpiniam patikrinimui, nes visą reikiamą medžiagą mokytojai galėjo jiems pateikti“, – pabrėžė institucija.

ELTA primena, kad praėjusių metų rudenį nelyginių klasių moksleiviams pradėjus mokytis pagal atnaujintas ugdymo programas, mokytojai atkreipė dėmesį į naujų vadovėlių trūkumą.

Reaguodama į nusiskundimus, Vyriausybė šių metų sausį priėmė sprendimą dvigubinti lėšas skaitmeninio ugdymo plėtrai: mokiniui bus skaičiuojama 20 eurų (iki šiol buvo 10 eurų). Taip pat nuspręsta vadovėliams ir mokymo priemonėms, įskaitant ir skaitmenines, skirti beveik 29 mln. eurų.