Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS nuotr.
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybinė darbo inspekcija šiuo metu vykdo patikrinimą valstybės valdomoje bendrovėje „Smiltynės perkėla“.
Kaip BNS pirmadienį informavo Valstybinės darbo inspekcijos atstovė Jurgita Kažukauskaitė-Sarnickienė, tyrimas pradėtas dėl galimų darbo ir poilsio laiko pažeidimų.
„Rugpjūčio 6 dieną gautas skundas, tai inspektavimas paskirtas nuo kitos dienos. Kol kas vyksta tyrimas, jis turėtų būti baigtas šią savaitę“, – sakė inspekcijos atstovė.
Į inspekciją dėl galimų pažeidimų kreipėsi Valstybinių ir privačių įmonių profesinė sąjunga.
Jos vadovas Alvidas Balskus teigia, kad įmonės darbuotojams darbo grafikas buvo sudaromas ne pagal įstatymus, taip pat nemokama už viršvalandžius.
„Mūsų nuomone, darbdavys, sudarydamas, darbo grafikus, darbus organizavo ne pagal įstatymus. Pagal darbo ir poilsio laiko ypatumus, šioje įmonėje darbuotojų maksimali darbo dienos trukmė gali būti iki 14 valandų, o ten dirbdavo daugiau, neturėjo nustatytos trukmės poilsio“, – BNS sakė profsąjungos vadovas.
„Taip pat viršvalandžių neapmokėdavo, ne visus apskaitydavo“, – pridūrė jis.
Laivo kapitonas: darbuotojai į darbą ateina išsigandę
Penkerius metus „Smiltynės perkėloje“ kapitonu dirbantis Voldemaras Liekis teigia, kad šiuo metu įmonėje tvyro nekokios nuotaikos – įmonę palieka dėl darbo organizavimo darbuotojai arba yra išprašomi.
„Mechaniko mėnesinis atlyginimas atskaičius mokesčius yra iki 600 eurų, kapitono – 900 eurų, upeivio – iki 500 eurų. Mes susiduriame su sunkiomis oro sąlygomis: rūkas, sniegas, lietus. Vieni išėjo dėl blogo mikroklimato įmonėje arba blogų darbo sąlygų, o dalis darbuotojų buvo įkalbėti įmonės vadovybės išeiti“, – BNS sakė laivo kapitonas.
Pasak V. Liekio, įmonės vadovybė ragina darbuotojus prie darbo sutarčių pasirašyti priedus, pagal juos jie sutiktų dirbti viršvalandžius be papildomo atlygio.
„Personalo vadovė verčia darbuotojus pasirašyti priedą prie darbo sutarties atbuline data. Pasirašytas dokumentas leistų mus iškviesti į darbą bet kada ir neapmokant papildomai. Blogiausia, kad išsakius problemas sulaukiama grasinimų, jeigu dokumentas nepasirašomas“, – teigė V. Liekis.
„Darbuotojai į darbą ateina išsigandę, o ne su šypsena, nes bijo, kad išmes“, – pridūrė jis.
Anot kapitono, jis ir pats išgirdo įmonės vadovo grasinimų, kai sulaukė raginimo liepos pabaigoje perkelti žmones nakties metu, po darbo valandų.
„Aš perkėliau, nes man paskambino tiesioginis viršininkas. Ten buvo liepos 25 dieną perkelti kažkokie ar delfinariumo, ar jūrų muziejaus darbuotojai. Man vadovas sakė, kad jeigu neplauksiu, tai paliuosuos mane“, – sakė V. Liekis.
Jis teigė, kad prastas darbo organizavimas suintensyvėjo šių metų birželį, tačiau panašių atvejų būta ir anksčiau, kai formuotos trijų, o ne keturių žmonių įgulos laivuose.
„Aš tą darbą myliu, man jis patinka. Matau žmones, matau žuvėdras ir jaučiuosi gerai, jaučiu pašaukimą. Jeigu mane išmes iš darbo, tai tegu meta, nes liepto galas jau prieitas“, – teigė kapitonas.
Bendrovės valdybos pirmininkas: man nežinoma apie piktnaudžiavimus
„Smiltynės perkėlos“ valdybos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas BNS teigė žinantis apie darbo inspekcijos patikrinimą.
„Man tai žinoma. Klausiau laikino vadovo ir personalo vadovės, kokie yra rezultatai, tai man atsakė taip, kad į visus inspektorių klausimus atsakyta, visa informacija pateikta“, – teigė valdybos pirmininkas.
V. Vaičekauskas tvirtino apie įmonės vadovų galimus piktnaudžiavimus ir nesiskaitymą su darbuotojais nežinantis.
„Sutarčių priedai, darbo tvarkos nustatymo dalykai yra administracijos klausimai. Man nežinoma apie kokius nors piktnaudžiavimus. Man žinoma, kad viskas daroma įstatymų pagrindu. Mano žiniomis, jokių pažeidimų tiek su darbo apskaitos tvarka, tiek su darbo apmokėjimu, tiek su darbo laiko nustatymu nėra“, – sakė V. Vaičekauskas.
Jis teigė, kad didžiausia darbuotojų kaita – sezono metu, vasarą.
„Apie 20 proc. kolektyvas padidėja vasaros mėnesiais, tie darbuotojai – sezoniniai. Kai sezonas baigiasi, tie žmonės tiesiog išeina. Tai ir sudaro pagrindinę kaitą“, – teigė valdybos pirmininkas.
„Kapitonų tarp kaitos jau penkerius metus nėra“, – pridūrė jis.
Pasak V. Vaičekausko, bendrovėje vyksta pertvarkos, planuojami kasmėnesiniai susitikimai tiek su kapitonais, tiek su mechanikais ir kitais įmonės darbuotojais.
Taip pat valdybos pirmininkas teigė, kad dėl geresnių įmonės rezultatų vadovams įmonėms sąskaita atlikti psichologiniai testai.
„Tai išskirtinai vadovų komandos klausimas. Testai buvo atliekami, nes vienas klausimų, kuriuos iškėlė akcininkai, kad būtų pagerintas rizikų valdymas“, – sakė V. Vaičekauskas.
Šiuo metu įmonei vadovauja laikinasis generalinis direktorius Mindaugas Čiakas. Jis birželio pabaigoje pakeitė atsistatydinusį vadovą Darių Butvydą.
Senasis vadovas pasitraukė iš pareigų, Susisiekimo ministerijai pareiškus, kad „Smiltynės perkėlos“ vadovybė neskaidriai rengė konkursus, galbūt protegavo vieną tiekėją, o jos vadovas netinkamai elgėsi su darbuotojais.
BNS