Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
stocksnap.io nuotr.
Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Jau kitų metų vasarą kelionė nuo pajūrio iki Vilniaus gali trukti vos pusantros valandos. Tokiam uždaviniui įgyvendinti svarstoma vidinio skrydžio Palanga-Vilnius atsiradimo galimybė.
Tokią idėją pateikė Klaipėdos miesto plėtros agentūra „Klaipėda ID“, kuri surengė apklausą. Joje respondentų klausiama apie gyvenamąją vietą, užimamas pareigas darbe, gaunamas pajamas bei potencialaus skrydžio svarbą. Beje, apklausoje kalbama ir apie galimybę lėktuvui nusileisti Kauno oro uoste.
Kol kas – tik teorija
Pasak „Klaipėda ID“ vadovo Simo Simanausko, tokia idėja sklandė jau seniai - dabar norima pasižiūrėti, ar yra realių galimybių ją įgyvendinti.
„Jeigu matysime, kad į pirminius klausimus gauname teigiamus atsakymus, pradėsime judėti toliau. Tai tik pirminis žvilgsnis. Kol skrydis neprasidėjo, tol realios situacijos ir nematysime. Sieksime išsiaiškinti, ar yra vežėjų, kurie to imtųsi. Ir ar būtų tuo suinteresuotos institucijos, savivaldybės“, - sakė S. Simanauskas.
Jo teigimu, esminis klausimas - kelionės greitis. Paprastai nuo pajūrio iki sostinės nuvykti užtrunka bent 3 valandas. Jeigu kelionės laiką būtų galima sutrumpinti valanda ar pusantros, skrydis duotų daug naudos.
„Reikia suprasti, ar tikrai galime tą kelionę stipriai sutrumpinti. Jeigu orientuojamės į didesnes pajamas gaunančius žmones, kuriems laikas yra labai svarbus, turime įvertinti, kiek klaipėdiečiai užtrunka atvykti į Palangą. Oro uoste lauktų patikrinimai. Vilniaus oro uostas taip pat nėra miesto centre, todėl visus šiuos faktorius reikia įvertinti“, - tikino „Klaipėda ID“ vadovas.
Paklaustas, kiek toks skrydis galėtų kainuoti, S. Simanauskas akcentavo skrydžių dažnumą. „Kuo dažniau, tuo pigiau. Dažnumas, lėktuvų naujumas ir jų talpumas daro esminę įtaką. Jeigu žmonių būtų mažiau, ir skrydžiai vyktų rečiau, būtų brangiau. Lėktuvai, apie kuriuos svarstytume, gali skristi 300 km/val. greičiu. Skrydis tikrai truktų bent jau valandą. Realiausia, kad skrydis truktų pusantros valandos“, - teigė jis.
„Klaipėda ID“ po apklausos susitiks su įvairiomis institucijomis ir verslo subjektais. S. Simanausko manymu, galimybė sutrumpinti kelionės trukmę nuo Vilniaus iki pajūrio būtų patraukli investuotojams.
skrydis-palanga-vilnius-jau-kitamet.jpg
Galimybė yra
Vytautas GRUBLIAUSKAS, Klaipėdos meras
Pasak Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, Palanga-Vilnius skrydžio galimybė yra labai reali. Tačiau tam reikėtų ryžtingų investuotojų sprendimų.
„Teko bendrauti su bendrovių atstovais, kurie imtųsi tokios idėjos įgyvendinimo. Reikėtų aiškiai pasakyti, kad savivaldos institucijos tiesiogiai prie tokio skrydžio vargu ar galėtų prisidėti. Jeigu privačiomis lėšomis sudaroma tokia galimybė, prisiimant ir suvaldant visas rizikas, tada tokių galimybių tegul būna kiek įmanoma daugiau. Tik pats laikas parodys, kiek to reikėjo, reikia ar reikės. Gerai iniciatyvai iš karto „ne“ nesakyčiau“, - teigė uostamiesčio vadovas.
Kalbėdamas apie patį skrydį ir jo trukmę V. Grubliauskas pabrėžė patogumo svarbą - galimybę oro uoste supaprastinti patikrą bei vietinio susisiekimo paslaugų paketą. Jis neabejoja, kad kiekvienam keleiviui būtų svarbu ne tik greičiau nuvykti nuo pajūrio iki sostinės, bet ir laiku pasiekti konkrečią vietą.
Beje, dar šių metų pradžioje Lietuvos Vakarų regionas ir jo verslo atstovai Palangos oro uoste išreiškė norą matyti daugiau tarptautinių skrydžių. Ypač norima naujų krypčių į Vokietiją - Hamburgą ir Frankfurtą. Teigiama, jog naujos skrydžių kryptys į Lietuvą pritrauktų daugiau investuotojų. Panašaus efekto būtų tikimasi ir iš skrydžio Palanga-Vilnius-Palanga.
Skrydis Palanga-Vilnius - reali vizija
Lietuvos oro uostų komentaras apie potencialų skrydį Palanga-Vilnius
Skrydis Palanga-Vilnius tikrai yra realus. Nauji maršrutai visuomet pradžiugina oro uostus, nesvarbu, ar jie tarptautiniai, ar vietiniai. Tad matydami skrydžių tarp Lietuvos sostinės ir pajūrio potencialą ir patys deramės su bendrovėmis, besidominčiomis tokio maršruto galimybėmis. Skrydžių startas visiškai priklauso nuo pačios aviakompanijos ir jos pasiruošimo.
Pagal galiojančius tarptautinius saugumo reglamentus, aviacijos saugumo patikra yra privaloma visiems keleiviams, skrendantiems iš Lietuvos oro uostų, nepriklausomai nuo pasirinkto maršruto.
Skrydžių trukmės ir kainos bei sunaudojamo kuro kiekio prognozuoti negalime - tai priklauso nuo aviakompanijos sprendimų (t. y. pasirinkto orlaivio, kainodaros ir kt.).
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.