PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2023 m. Liepos 19 d. 17:12

Skirtos baudos už klaidinančią CBD produktų reklamą

Lietuva

Pixabay.com nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: ELTA


273350

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nustatė, kad MB „Kanapinė krautuvėlė“, MB „Webseo“ ir MB „DV International“, skleisdamos CBD produktų reklamą interneto svetainėse ir socialiniuose tinkluose, klaidino vartotojus.

VVTAT buvo įspėjusi bendroves bei išsiuntusi rekomendacijas dėl galimos klaidinančios reklamos skleidimo. Bendrovėms rekomenduota konkrečių teiginių apie CBD produktus nebeskelbti ir neklaidinti vartotojų, tačiau bendrovės nepaisė VVTAT rekomendacijų ir toliau skleidė reklamą, todėl buvo pradėti tyrimai dėl Reklamos įstatymo pažeidimo.

VVTAT nustatė, jog MB „Kanapinė krautuvėlė“ interneto svetainėje www.kanapinekrautuvele.lt bei socialiniuose tinkluose reklamoje naudojo teiginius, nurodančius gydomąsias savybes, kuriomis jie iš tiesų nepasižymi, nurodė, jog kanapių (CBD) produktai padėjo sveikti nuo sunkių ligų: vėžio, parkinsono, paralyžiaus, išsėtinės sklerozės, migrenos.

Be to, MB „Kanapinė krautuvėlė“ nepateikė įrodymų, pagrindžiančių, jog bendrovės siūlomi įsigyti produktai yra ekologiški, nors tokią reklamą skleidė.

Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes bei atsižvelgdama į bendrovės pajamas, VVTAT už Reklamos įstatyme įtvirtintą klaidinančios reklamos draudimo pažeidimą MB „Kanapinė krautuvėlė“ skirta 408,36 eurų bauda.

VVTAT nustatė, kad MB „Webseo“ interneto svetainėje www.cbd-oil.lt bei socialiniuose tinkluose reklamuodama produktus su CBD naudojo teiginius, referuojančius į minėtų produktų gydomąsias savybes, kuriomis jie iš tiesų nepasižymi. Bendrovė taip pat nepateikė įrodymų, pagrindžiančių, jog siūlomi įsigyti produktai yra ekologiški.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes bei atsižvelgiant į bendrovės pajamas, už Reklamos įstatyme įtvirtintus klaidinančios reklamos bei kosmetikos gaminių reklamos draudimų pažeidimus MB „Webseo“ skirta 579,00 eurų bauda.

VVTAT nustatė, kad MB „DV international“ interneto svetainėje www.cannamama.eu/lt ir socialiniuose tinkluose reklamoje naudojo teiginius, nurodančius, kad produktai su CBD pasižymi profilaktinėmis ar gydomosiomis savybėmis, daro poveikį astmos, šienligės ir onkologinių susirgimų atžvilgiu, turi priešalerginį poveikį, daro poveikį žmogaus fizinei bei psichologinei būklei. MB „DV international“ taip pat naudojo ir ekologiškumo teiginius, kurių negalėjo pagrįsti.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes ir atsižvelgiant į bendrovės pajamas, už Reklamos įstatyme įtvirtintą klaidinančios reklamos draudimo pažeidimą MB „DV international“ skirta 782 eurų eurų bauda.

VVTAT nutarimai per 30 kalendorinių dienų nuo jų priėmimo dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

VVTAT primena, jog CBD produktai negali būti reklamuojami kaip turintys savybių, kurių iš tiesų neturi arba pagal paskirtį negali turėti.