Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija skelbia viešąjį pirkimą valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km ruožo rekonstravimo techninio darbo projekto parengimui (kartu su alternatyvių sprendinių parinkimu) ir projekto priežiūros paslaugoms įsigyti.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, šio pirkimo tikslas atlikti statybinius inžinerinius ir kitus tyrinėjimus, parengti priešprojektinius pirminius pasiūlymus, parengti statinio rekonstravimo projektus ir kitą dokumentaciją, gauti statybos leidimą, vykdyti projekto priežiūrą.
Tiekėjai turės išnagrinėti ir parengti pirminių priešprojektinių sprendinių 4 alternatyvas (2+1 + jungiamieji keliai (su 3 skirtingais sankryžų tipais); 1+1 + jungiamieji keliai (su 3 skirtingais sankryžų tipais); 2+1 (su 3 skirtingais sankryžų tipais); Mišri 2+2 ir (ar) 2+1 ir (ar) 1+1 (su 3 skirtingais sankryžų tipais).
„Alternatyvos bus vertinamos atsižvelgiant į tai, kaip bus užtikrintas kelio homogeniškumas, atitikimas eismo srautų ir saugos standartams, ar bus užtikrintas saugus žemės ūkio technikos patekimas į šalia esančias teritorijas, ar nuovažos bus įrengiamos pagal saugos ir eismo organizavimo standartus, sankryžų skaičius, taip pat bus vertinama, ar turimas žemės sklypas, reikalingas sprendiniams įgyvendinti ir kiti aspektai,“ – sako R. Lipkevičius. – „Pažymėtina, kad optimaliausia alternatyva bus pasirinkta atsižvelgus į eismo saugą, eismo intensyvumą, eismo organizavimą ir kaštų naudos analizę“.
Pasiūlymai bus vertinami pagal ekonominį naudingumą, kai atrenkamas geriausias pasiūlymas, atsižvelgiant į kainos ir kokybės kriterijų santykį. Šiame pirkime kokybiniai kriterijai – paslaugos atlikimo terminas mėnesiais nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo, ypatingo statinio projekto vadovo patirtis ir kaina.
Š. m. pavasarį Kelių direkcija buvo paskelbusi rinkos konsultaciją dėl minėto pirkimo techninės specifikacijos. Rinkos konsultacijos metu gauti pasiūlymai ir komentarai buvo įvertinti rengiant galutinę techninę specifikaciją.
Planuojama, kad darbai kelyje A14 Vilnius–Utena vyks etapais. Ruožas, kurį numatoma rekonstruoti pirmiausia, yra nuo 21,50 iki 39,20 km. Rangos darbų konkursas numatomas 2022 m. t. y. po to, kai bus atlikti projektavimo darbai. Rangos darbus planuojama pradėti 2023 m. Projekto kaina paaiškės parengus techninį projektą ir atlikus viešųjų pirkimų procedūras rangos darbams. Dėl kitų kelio A14 Vilnius–Utena ruožų projektavimo konkursai bus skelbiami lygiagrečiai.
Paskutiniai rekonstravimo darbai valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A14 Vilnius–Utena ruože nuo 16,00 iki 21,50 km buvo vykdomi 2019–2020 m. Kelias buvo rekonstruotas iš dviejų eismo juostų į keturias, įrengtos dviejų lygių sankryžos su krašto keliais, pėsčiųjų viadukai, taip pat įgyvendintos aplinkosaugos ir eismo saugą užtikrinančios priemonės, rekonstruoti inžineriniai tinklai.
Magistralinis kelias A14 Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes. Kelias A14 Vilnius–Utena – vienas problemiškiausių Lietuvoje. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.