Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) / Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA.LT
Tai numatančias Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (VTEK) įstatymo pataisas Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (VVSK) vardu įregistravo šio komiteto pirmininkas Kęstutis Bilius.
Projekto autorių teigimu, šia teise būtų naudojamasi išimtiniais atvejais, nesant kitokių galimybių gauti reikiamus duomenis.
„Tai turėtų ir prevencinį poveikį. Kitaip tariant, fiziniai asmenys, žinodami, kad informacijos būtų išreikalauta teisminiu keliu, galimai ją pateiktų geruoju“, – teigia įstatymo pataisas parengę Seimo VVSK nariai.
Jų nuomone, pasiūlytas reguliavimas administracinių teismų krūvį padidintų labai minimaliai, kadangi šia teise būtų naudojamasi kaip kraštutine priemone. Kadangi VTEK sprendimas dėl tyrimo pradėjimo ar nepradėjimo turi būti priimtas per 20 darbo dienų, siūloma, kad jos prašymai teisme būtų išnagrinėti pagreitinta tvarka.
Jei reikiama informacija per nustatytą terminą be svarbių priežasčių VTEK nepateikiama, arba atsisakoma ją pateikti, projektas numato, kad VTEK turėtų teisę kreiptis į pirmosios instancijos administracinį teismą, prašydama įpareigoti fizinį ar juridinį asmenį pateikti jai reikiamą informaciją, paaiškinimus ir dokumentus.
Tokiais atvejais teismas ne vėliau kaip per 72 valandas nuo prašymo pateikimo turėtų jį išnagrinėti, patenkinti arba atmesti.
Jeigu VTEK nesutinka su pirmosios instancijos administracinio teismo nutartimi, projektu siūloma suteikti jai galimybę per 7 dienas apskųsti šią nutartį Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Šis teismas komisijos skundą turėtų išnagrinėti ne vėliau kaip per 7 dienas.
VTEK įstatymo pakeitimo projektu taip pat siūloma aiškiai nurodyti, kad informaciją, paaiškinimus ir dokumentus VTEK gali gauti ne tik iš juridinių, bet ir iš fizinių asmenų.
Galiojantis VTEK įstatymas suteikia teisę šiai komisijai gauti visą reikiamą informaciją, paaiškinimus ir dokumentus tik iš institucijų ir įstaigų, kitų juridinių asmenų, įskaitant Lietuvos banką, finansų ar kredito įstaigas. Tuo tarpu tokia teisė gauti atitinkamus duomenis iš fizinių asmenų šiuo metu VTEK įstatyme aiškiai nenustatyta.
Kaip nurodoma dokumento aiškinamajame rašte, VTEK susidūrė su situacija, kuomet tikrinant gauto pranešimo pagrįstumą fizinis asmuo atsisakė ir nepateikė komisijai jo nurodytas aplinkybes patvirtinančių rašytinių įrodymų. Šiuo atveju kitokių galimybių, t. y., gauti duomenis iš kitų subjektų ar registrų VTEK neturėjo.
Įstatymo pataisas parengė Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuras ir VTEK.
VTEK yra Seimo įsteigta ir jam atskaitinga kolegiali institucija, kurios paskirtis – užtikrinti, kad valdžios įstaigos ir jose dirbantys asmenys etiškai tarnautų žmonėms.